Netværk mellem 98 og ME
Fra : Olsen

Dato : 18-05-03 23:31

Ganske umulig til netværk, men ønsker inderligt en opskrift skåret ud i
pap på, hvordan jeg kobler en win98 og ME maskine sammen uden Internet.

Blot skal ME maskinen kunne arbejde med et program fra 98maskinen og
ligeledes gemme på 98maskinen.

I begge maskiner sidder et alm. netkort.

--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : jens

Dato : 18-05-03 23:35

"Olsen" <snipnospam@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Blot skal ME maskinen kunne arbejde med et program fra 98maskinen og
> ligeledes gemme på 98maskinen.
>
> I begge maskiner sidder et alm. netkort.

Hvilken form for internet er blandet ind i det ?
Har du en router eller skal en af maskinerne dele forbindelsen til den anden
?

Mvh Jens

Fra : Olsen

Dato : 19-05-03 00:14

jens wrote:
> "Olsen" <snipnospam@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken form for internet er blandet ind i det ?

Vi skal slet ikke have internet.

> Har du en router eller skal en af maskinerne dele forbindelsen til
> den anden ?

Router er vel ikke nødvendig når de ikke skal på nettet.

Fra : jens

Dato : 19-05-03 00:18

> Vi skal slet ikke have internet.

Ok

> Router er vel ikke nødvendig når de ikke skal på nettet.

Nej

så åbner du kontrolpanel - netværkstedder - egenskaber fo tcp/ip
protokollen, og angiver ip : 192.168.1.10 på den ene , 192.168.1.11 på den
anden, næste fane er svjhusker noget med navne, arbejdsgruppen skal være
samme navn på begge, sidste fane er deling metode, sæt den til "share" mode.

og tryk ok.
Så skal fildeling aktiveres med den knap der er på forsiden ar egenskberne,
og en mappe deles på maskinen.

Det er det hele.
Næsten, hvis det er et netkabel mellem de to maskiner skal det være et
krydset kabel, hvis der er en hub eller anden netdims skal det være et lige
kabel.
Det kan ses på kablet ved at holde de 2 stik ved siden af hinanden, hvis
farverne er i samme rækkefølge er det et "lige" kabel, ellers et "krydset".

Mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-05-03 05:41

On Mon, 19 May 2003 00:31:00 +0200, "Olsen"
<snipnospam@olsen.mail.dk> wrote:

> Blot skal ME maskinen kunne arbejde med et program fra 98maskinen

Hvad mener du helt præcist med det?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Olsen

Dato : 19-05-03 09:51

Asbjorn Hojmark wrote:

> Hvad mener du helt præcist med det?

Som sagt har jeg ikke forstand på netværk. Men jeg forestiller mig at
man kan sidde ved me-maskinen og arbejde med et program som ligger på
98-maskinen.

Det er så forstandigt, at jeg godt kan lægge dette arkivprogram ind på
begge maskiner, men dagens arbejde kan kun blive gemt på 98-maskinen,-
oplyser firmaet.

Hvis der så bliver arbejdet ex med Word på 98-maskinen, skal en anden
medarbejder kunne arbejde med arkivprogrammet (Arkibas) på me-maskinen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-05-03 15:44

On Mon, 19 May 2003 10:50:49 +0200, "Olsen"
<snipnospam@olsen.mail.dk> wrote:

> Det er så forstandigt, at jeg godt kan lægge dette arkivprogram ind på
> begge maskiner, men dagens arbejde kan kun blive gemt på 98-maskinen,-
> oplyser firmaet.

OK.

Jeg troede du mente, du kun ville installere programmet på W98-
maskinen, og blot afvikle det fra WME-maskinen. (Og det kan man
ikke umiddelbart, dvs. ikke uden 3.parts software).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/