Tabel mindre
Fra : Mikkel Petersen

Dato : 19-05-03 14:06

Hej NG

Jeg har følgende:

tekst
-----
tekst

Hvis jeg ønsker at <td> hvor ----- "stregen" er skal gøres mindre, hvad gør
jeg så?

Jeg ønsker at teksten i top og bund kommer nærmere stregen.

CSS fif modtages gerne

Tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-05-03 14:59

Mikkel Petersen skrev:

> tekst
> -----
> tekst
>
> Hvis jeg ønsker at <td> hvor ----- "stregen" er skal gøres
> mindre, hvad gør jeg så?

Ændrer på egenskaberne margin og padding.

> Jeg ønsker at teksten i top og bund kommer nærmere stregen.

Skal det gælde alle td'er eller kun den enkelte?

Her er en løsning der ændrer samtlige td'er:

   td{
       margin-top: 2px;
       margin-bottom: 2px;
       padding-top: 2px;
       padding-bottom: 2px;
   }

Du kan selv eksperimentere med at ændre de fire værdier.

Se evt. opbygningen af boksmodellen her:
<http://www.w3.org/TR/CSS21/visuren.html> eller på dansk her:
<http://html.dk/tutorials/css/lektion10.asp>.

Kan du ikke få det til at virke, så læs lige her inden du
fortsætter: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-05-03 16:13

"Mikkel Petersen" <mp@mp.dk> writes:

> Jeg har følgende:

> [...]

Har du strengen "-----" i en tabelcelle? Så kan du vel bruge en mindre font.

Prøv at forklare lidt tydeligere hvad situationen er og hvad du vil opnå.
Giv gerne et link til siden.

> Jeg ønsker at teksten i top og bund kommer nærmere stregen.
> CSS fif modtages gerne

Prøv at fiffle med:
line-height - på td
font-size - på td
padding - på tr, td, og td's indhold
margin - på tr, td, og td's indhold
border-spacing - på table (med mindre du bruger border-collapse:collapse)

Svært at sige det mere præcist uden at vide mere.

/L