Siden er i kluder
Fra : allan

Dato : 19-05-03 08:16

Hejsa
Jeg har i weekenden lavet en bestillingsliste, men den vises ikke
korrekt. De forskellige "boxe" ligger oven i hinanden.
Lavet med Dreamweaver.
Skulle være ok i de forskellige browser. 3,0 4,0 5,0 5,5 og
netscape
Ydeevnen på computeren går langt ned.
Hvad kan jeg lave om på for, at få det til at virke?

Mange hilsner
Allan Ellegaard
www.try-me.dk/formmailjylland.htm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 19-05-03 08:29

allan <a.ellegaard@fald.dk> wrote in news:baa0bc$4sq$1@sunsite.dk:

> [...]
> netscape
> Ydeevnen på computeren går langt ned.
> Hvad kan jeg lave om på for, at få det til at virke?

I min browser (MSIE 6) ser det fint ud.

Du har ret i at performance falder og det skyldes at den stakkels broser
skal holde styre på 54 * 3 dropdownboxe - det kan tage pusten fra enhver.

Jeg forstår ikke hvorfor du putter alle oplysninger i hver sin
dropdownbox...
Den første kolonne burde være ren tekst, da du ikke kan vælge andet end
een ting, hvorfor så putte den i en dropdownbox?
Kolonne to og tre indeholder hhv. størrelse og farve på emnet. Den ene af
dem kunne have godt af at blive konverteret til radioknap i stedet for.

Prøv at nedbring antallet kontroller, så skal du bare se løjer for en
performance.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : allan

Dato : 19-05-03 08:35

Jeg har prøvet at lave den første box som ren tekstbox men så vises den ikke
i formmail, den post jeg modtager..
Men jeg må prøve at arbejde lid med det.
Tak for svaret.

Fra : Olav Noksagt

Dato : 19-05-03 09:13

allan skrev:

> Jeg har prøvet at lave den første box som ren tekstbox men så vises den ikke
> i formmail, den post jeg modtager..

Prøv at erstatte

med

<input type="hidden" name="box2a" value="Fl&aelig;se">Fl&aelig;se

Den medsender en skjult/hidden værdi der hedder Fl&aelig;se

Olav