Skærme
Fijala 3554
CRT eller TFT
Fra : Carsten G Laursen

Dato : 19-05-03 18:34

Hej

Jeg sider i meget lyst lokale og får en del lys i min gamle 21"CRT skærm som
jeg skal havde skiftet
er det bedre med en TFT skærm i et lyst lokale?
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig da jeg ikke ved om det skal være
en ny 21" CRT eller 2 TFT'er

mvh ¨

Carsten

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 19-05-03 23:13

Carsten G Laursen wrote:
> [...]
> er det bedre med en TFT skærm i et lyst lokale?
> Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig da jeg ikke ved om det skal være

Lyder som om du skal kigge på en LaCie skærm (CRT), nogle af deres
modeller kommer med nogle skørter der dækker skærmen af fra lys. Helt
super i miljøer med meget lys.

Mvh

Bruno

Fra : Carsten Laursen

Dato : 20-05-03 09:37

> Lyder som om du skal kigge på en LaCie skærm (CRT), nogle af deres
> modeller kommer med nogle skørter der dækker skærmen af fra lys. Helt
> super i miljøer med meget lys.

Hvor kan de købes

mvh

Carsten

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 20-05-03 18:26

Carsten Laursen wrote:
> Hvor kan de købes

Typisk de steder hvor de handler med prof. grafisk udstyr f.eks. de
fleste seriøse Mac forhandlere - www.computerstore.dk er en af dem.

og info findes her: http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10037

Mvh

Bruno

Fra : Hans

Dato : 22-05-03 21:00

"Carsten G Laursen" <c.g.l@goddagnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det bedre med en TFT skærm i et lyst lokale?
> Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig da jeg ikke ved om det skal være

Jeg udskiftede min Sony G420 med en 19" Acer AL922 TFT skærm, og har ikke
antydning af generende reflektioner eller mangel på lys, selv om mine
vinduer er placeret modsat skærmen. Selv om solen brager ind i lokalet har
jeg intet behov for at lukke persiennerne. Den gik slet ikke med Sony'en,
hvor jeg tydeligt kunne se reflektionerne fra vinduerne selv om persiennerne
var lukket.

mvh Hans