Max disk størrelse på Flexus P6F81i mobo?
Fra : Jesper Cederberg

Dato : 19-05-03 09:13

Hej

Er der nogle der ved hvor stor hardddisk man kan have på dette motherboard?
http://www.freetech.com/u.s.a/1product-1-p6f91i.htm

Det er med BX chipsæt og BIOS'en er fra 1999. Mon det kan klare mere end
32GB?

mvh
Jesper

Fra : Henning Petersen

Dato : 19-05-03 10:11

On Mon, 19 May 2003 08:13:07 GMT, Jesper Cederberg
<jceder@xyz.danbbs.dk> wrote:

> Hej
>
> Er der nogle der ved hvor stor hardddisk man kan have på dette motherboard?
> http://www.freetech.com/u.s.a/1product-1-p6f91i.htm

Tja det komme an på hvilket OS du bruger
Jeg har en 80Gb disk siddende på en linux-maskine hvis bios kun kan
finde 4Gb

Men du har ret i at wintendo ikke kan finde mere end bios'en kan

> Det er med BX chipsæt og BIOS'en er fra 1999. Mon det kan klare mere end
> 32GB?

Efter et kig i manualen på
http://www.freetech.com/u.s.a/manual1/91i.pdf tror jeg ikke der skulle
være problemer, men har du ikke en "stor" disk du kan prøve med? kan
den klare fx 20Gb burde der ikke være problemer medmindre du tager en
"meget stor" disk.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Leony

Dato : 19-05-03 10:43

"Henning Petersen" <henning.petersen.030519@hpc.dk> skrev i en
meddelelse news:3h7hcv0scjkvdbu348hffarct0h6fpcref@4ax.com

> Men du har ret i at wintendo ikke kan finde mere end bios'en kan

Windows 2000 og Windows XP skulle være i stand til at omgå BIOS'
begrænsninger for harddiskens størrelse.
Jeg skriver "skulle være", fordi jeg ikke har prøvet det med egen
maskine, kun læst om det på flere forskellige hjemmesider.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henning Petersen

Dato : 19-05-03 23:39

On Mon, 19 May 2003 11:43:06 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

> [...]
> Jeg skriver "skulle være", fordi jeg ikke har prøvet det med egen
> maskine, kun læst om det på flere forskellige hjemmesider.

Det er muligt - jeg har ingen erfaringer overhovedet med de to
størelser, men de gamle version kan i hvert fald ikke