Athlon XP 2100+(Model 6)
Fra : Emil J

Dato : 18-05-03 20:05

Jeg har et Asus A7V133 (Socket A), og skal have en CPU til den.
Ifølge Asus ( http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx )
understøtter bundkortet op til XP2100+, men så står der også at det skal
være en "model 6", hvad er dette for en CPU ?
Jeg går ud fra at eftersom bundkortet har et KT133A chipsæt, så kan det kun
tage PC133 og nedefter, og jeg derfor sagtens vil kunne sætte en XP2100+ i,
selvom jeg stadig bruger PC133 ram (omend det vil være lidt af en
flaskehals).

MVH
Emil Jacobsen

Fra : Casper Nielsen

Dato : 18-05-03 22:23

"Emil J" skrev
> [...]
> understøtter bundkortet op til XP2100+, men så står der også at det skal
> være en "model 6", hvad er dette for en CPU ?

Model 6 er "Palomino"
Vær iøvrigt opmærksom på at bundkort revision 1.05. ikke er den samme som
1.05 (uden ".")

Casper

Fra : Emil J

Dato : 18-05-03 22:31

Uden en funktionel CPU, hvordan finder jeg så helt præcis ud af hvilken
revision mit bundkort er ?

Emil

Fra : Peter Christiansen

Dato : 18-05-03 23:21

Emil J wrote:
> Uden en funktionel CPU, hvordan finder jeg så helt præcis ud af
> hvilken revision mit bundkort er ?

Det kræver ingen CPU, det står trykt på bundkortet.

Peter

Fra : Emil J

Dato : 18-05-03 23:44

Aah, ja det gør det sørme også, 1.05 står der desværre, og det skal jo være
et "1.05."
Ret underligt at have så lidt forskel på de forskellige reviosioner, det er
jo lige til at forvirre forbrugeren.

Emil

Fra : Martin T.

Dato : 19-05-03 12:33

"Emil J" <bent@*fjern-dette*tvhus.dk> wrote in message
> [...]
i,
> selvom jeg stadig bruger PC133 ram (omend det vil være lidt af en

Model 6 er en Palomino CPU.

Jeg har kanon mange problemer med at få en Throughbred XP 2000+ (Model 8)
til at virke på mit tidligere Asus A7V133 rev. 1.05 (står mellem 4 og 5 PCI
slot mener jeg). En bios opgradering til den seneste beta 1010 troede jeg
løste problemet, da Windows XP nu så den som en Athlon XP og ikke som en
Duron med Bios 1009, men jeg får stadigvæk periodiske fejl. Nu er det
heldigvis min mors maskine, så det tager hun afslappet. Jeg har dog bestilt
et billigt MSI KT333 bundkort til hende. Så kan jeg bruge A7V133 til noget
server. Der er ingen problemer med den forrige Thunderbird 1333 CPU.

Mvh. Martin T.

Fra : Emil J

Dato : 20-05-03 15:05

Mange tak for svaret, jeg har i dag bestilt en XP2000+ Palomino, så håber
jeg på det virker.

Emil

Fra : Casper Nielsen

Dato : 22-05-03 12:05

"Emil J" skrev:

> Mange tak for svaret, jeg har i dag bestilt en XP2000+ Palomino, så håber
> jeg på det virker.

Hvis det gør, så sig lige til.
Jeg har nemlig købt en magen til via d.m.p.e og den duttede ikke til mit
Rev. 1.05
Det kan selvfølgelig skyldes at den var lidt "chippet" eller hvad det nu
hedder. (hvilket man havde forsøgt at skjule ved at sylte den ind i
kølepasta).
Jeg har desværre ikke mulighed for at teste på en anden maskine.

Casper