download folder privileges
Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 14:48

Som man kan se, hvis man bruger ftp linket herunder, har jeg en uploads
folder. Her på min iMac har den en fin pil nedad, hvad jeg regner med
betyder uploads folder - som man vel og mærke så ikke kan komme ind og
rode i. Desværre gælder det ikke hvor det skal, nemlig når man går ind i
min ftp. Hvad skal jeg chmod'e den til for at det virker? Hvad skal
owner være, og hvad groups?
Lige nu er den chmod'et 333, så her kan jeg ikke selv komme ind i den,
og det er jo ikke så smart. Jeg har owner at til 'ftp' og group til
guest [31].

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Bitbucket

Dato : 18-05-03 17:33

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> Lige nu er den chmod'et 333, så her kan jeg ikke selv komme ind i den,
> og det er jo ikke så smart. Jeg har owner at til 'ftp' og group til

Er det et dueslag du vil lave? Så skal du chmod mappen til 733 eller
bare chmod u+r, så kan du læse fra mappen igen.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 18:09

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Er det et dueslag du vil lave? Så skal du chmod mappen til 733 eller
> bare chmod u+r, så kan du læse fra mappen igen.

Tak. Nå det hedder dueslag på dansk? Kurr...

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-05-03 18:24

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Tak. Nå det hedder dueslag på dansk? Kurr...

Ah, nu mig forstå! Jeg troede, at man ikke skulle kunne åbne dueslaget,
hvis man var en bruger (og at der skulle være en nedadpil på den i ftp
klientens vindue), men her kan jeg godt åbne folderen->jeg kan bare ikke
se nogle filer i den, selvom de er der (som bruger). Jeg har sat owner
til migsæl og group til admin [80]. Er det rigtigt?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Bitbucket

Dato : 18-05-03 19:25

> [...]

> se nogle filer i den, selvom de er der (som bruger). Jeg har sat owner
> til migsæl og group til admin [80]. Er det rigtigt?

Det er rigtigt nok, men chmod 333 giver dig ikke adgang til andet en at
putte filer i dueslaget:

tallene er hhv. user, group og others og værdierne er 1 for executable,
2 for write og 4 for read, så hvis du skal have fuld adgang så skal
chmod sættes til 733
global village idiots. - Paul Ginsparg.