megasært eller hva`?
Fra : grubben

Dato : 18-05-03 14:24

Har 2 pc til at dele adsl 512/128 gennem switch.
For et par da siden opdagede jeg at den ene pc hentede med ca. 16 kb/s UDEN
det var noget jeg havde sat den til , jeg har formateret og det er det samme
.. Automatisk opdatering af XP er deaktiveret
Når jeg ser status for LAN - forbindelse , så har den sendt 500 og modtaget
7000 hvorimod den anden pc sender flere end den modtager .
Har prøvet at blokkere alt traffik med firewall , uden resultat , i samme
øjeblik netværkskabel er isat , så henter den med de ca. 16 , også når den
anden pc er lukket ned .Det bevirker også at der kan hentes med max 40 på
den pc uden problemet.
Nogen der kan give en forklaring

MvH Grubben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-05-03 14:46

"grubben" <grubbenDETTE_SKAL_FJERNES@mail.dk> wrote:

>Har 2 pc til at dele adsl 512/128 gennem switch.
>For et par da siden opdagede jeg at den ene pc hentede med ca. 16 kb/s UDEN
>det var noget jeg havde sat den til , jeg har formateret og det er det samme

På mig virker det lidt panisk at gribe til formattering inden du har
lokaliseret problemet

...cut

>Nogen der kan give en forklaring

Kræver nok lidt flere oplysninger omkring dit netværk.

Har du en router, eller kører du 'deling af internet' så al traffik
går gennem den ene maskine ?

Deler du diske og / eller printere på maskinerne ?

- - - -

Iøvrigt vil jeg anbefale ZoneAlarm hvis du ha' styr på hva' der
foregår af netværksaktivitet på dine maskiner.

<MLR>

Fra : grubben

Dato : 18-05-03 17:36

--------------------------snip-------------------------

> [...]
>
> Iøvrigt vil jeg anbefale ZoneAlarm hvis du ha' styr på hva' der
> foregår af netværksaktivitet på dine maskiner.

--------------------

Jeg deler ikke printer , kun et drev på problempc er delt , forbindelsen er
delt gennem switch .
Jeg har Zone alarm på begge pc`er , den henter også når kun prb. pc er
online.
Selv når jeg blokkerer alt traffik med Zone , henter den stadig .
Jeg tror efterhånden det er et TDC prb.
grubben

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 18-05-03 15:36

WinXP "støjer" utrolig meget på et LAN, via netbios, DNS, osv
Har selv en XP og en win2k - WinXP sender klart mere ud på LAN en win2k gør.
Det må man enten leve med eller finde nogle registry-hacks o.lign er kan slå
det fra.

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Martin Junkersen

Dato : 19-05-03 10:26

Prøv med en pakke-sniffer (packet analyzer), så du kan se, hvad der bliver
sendt, og hvem modtageren er.
Hvis du ikke har andet traffik kørende, så skulle det være meget let at
finde synderen.

Mvh. Martin