Fuld højde med CSS (uden tables)?
Fra : Jesper Fontain

Dato : 18-05-03 13:49

www.eskapisme.dk/artemis/ kan jeg ikke få den hvide menu til at være lige
så lang som siden. Jeg vil gerne gøre det uden brug af tables, kan det lade
sig gøre? Jeg bruger i øjeblikket height: 100% men det er kun i henhold til
skærmen og ikke siden. Er der en tvist i CSS jeg kan bruge?

Venlig hilsen
Jesper Fontain

PS.
Mine indlæg har tilsyneladende problemer med at nå frem til alle
nyhedsserverne i øjeblikket, så bær over med eventuelle dobbelte indlæg.

Fra : Jesper Fontain

Dato : 18-05-03 14:59

Jeg har fundet en løsning, men det er en lille smule snyd. Jeg bruger et
baggrundsbillede. Kan CSS ikke klare det på en anden måde?

Venlig hilsen
Jesper Fontain

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 19-05-03 07:02

Jesper Fontain wrote:
> Jeg har fundet en løsning, men det er en lille smule snyd. Jeg bruger et
> baggrundsbillede. Kan CSS ikke klare det på en anden måde?

Gør som Knud skriver

Eller kig på det her link:
http://www.xs4all.nl/~ppk/css2tests/100percheight.html

Hintzmann c",)

Fra : Jesper Fontain

Dato : 19-05-03 07:37

Hej Martin

Jeg kan ikke se noget indlæg fra Knud?

Jeg bruger i forvejen det, der beskrives på siden du linker til. I
slutningen af dokumentet står der desværre:

"For instance, if you want to make an element as high as the entire page
(whatever this height may be) you're out of luck. Although it might seem
simple the specs (and the browsers' unthinking conformance) make this
completely impossible."

Så det kan nok ikke lade sig gøre på anden måde end jeg har gjort ...

Venlig hilsen
Jesper Fontain

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-05-03 07:53

On Mon, 19 May 2003 08:36:59 +0200, "Jesper Fontain" <fontain@mail.dk>
wrote:

>Jeg kan ikke se noget indlæg fra Knud?

18-05-2003 14:13 her i tråden.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper Fontain

Dato : 19-05-03 08:08

Tak.

Jeg har forsøgt også at sætte html til height: 100%, men det virkede
desværre heller ikke.

Venlig hilsen
Jesper Fontain

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 19-05-03 08:19

"Jesper Fontain" <fontain@mail.dk> wrote in news:3ec7811a$0$5143
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> www.eskapisme.dk/artemis/

Hvad laver din <div id="topcontent">? Den ligger og spærrer for din 100%
højde i den hvide menu. Du kan enten delen den op i mindre bidder eller
lægge en sort top ind ved at indlejre en sort.gif eller padde din
id="tekstindhold" med sort i toppen.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Jesper Fontain

Dato : 19-05-03 17:44

Hej Klaus

toppen. Den spærrer ikke for noget - det er ikke meningen, den hvide menu
skal gå helt op i toppen (men ellers hele sidens længde ned). Når jeg så
bruger height: 100% på den hvide menu, bliver toppen lagt oven i, dvs. den
hvide menu er 100% plus 30px, dette gør at den hvide bjælke strækker sig
lidt længere ned (30 pixels) end skærmens højde.

Hvis teksten så er længere end skærmens højde plus de 30px, holder den hvide
bjælke op. Indtil videre har jeg kun kunne løse dette problem, ved at
tilføje et baggrundsbillede, og ifølge det link Martin postede, er det vist
den eneste løsning.

Pudsigt nok er er den sorte bjælke ikke hele skærmens længde i Opera, men
kun i IE, Netscape og Mozilla. Jeg tror, det er en fejl ved Opera ...

Venlig hilsen
Jesper Fontain