MS Windows
briani 27239
XP installation
Fra : Henning Lund

Dato : 18-05-03 11:31

En af vore pcér er efterhånden fyldt med så mange blå skærme så jeg
vælger at formatere drev c, styresystemet er XP og er her en som gider
fortælle mig hvilken metode der er bedst for at få alt skidt fjernet fra
drev c og lagt en ny XP ind? NTFS er filformatet på drevet nu.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Edmund

Dato : 18-05-03 11:43

Henning Lund wrote:
> [...]
> fortælle mig hvilken metode der er bedst for at få alt skidt fjernet
> fra drev c og lagt en ny XP ind? NTFS er filformatet på drevet nu.

Boot på din XP cd (bios skal være sat til CD)
Vælg slet partition ( man skal vist trykke L)
Vælg hvor XP skal installeres, og den vil spørge hvordan du vil have den
formateret.
--
Mvh Edmund

Fra : Henning Lund

Dato : 18-05-03 11:59

Edmund skrev:

> Boot på din XP cd (bios skal være sat til CD)
> Vælg slet partition ( man skal vist trykke L)
> Vælg hvor XP skal installeres, og den vil spørge hvordan du vil have
> den formateret.

Tak for svaret, skal man boote på cdén man kan ikke bare vappe cdén i
drevet efter at have kørt de 6 installationsdisketter?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-05-03 12:15

"Henning Lund" <hlafjerndette@tdcspace.dk> skrev :

>Tak for svaret, skal man boote på cdén man kan ikke bare vappe cdén i
>drevet efter at have kørt de 6 installationsdisketter?

Jo, men det er da smartere og hurtigere at boote på cd'en end det
er at bruge disketterne.
--
Knud

Fra : Henning Lund

Dato : 18-05-03 13:05

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Jo, men det er da smartere og hurtigere at boote på cd'en end det
> er at bruge disketterne.

Jamen det er da korrekt, vi er i fuld gang med at instalere så alt er i
den skønneste orden (indtil videre), tak for svarene.

Fra : Edmund

Dato : 18-05-03 13:35

Henning Lund wrote:

> Jamen det er da korrekt, vi er i fuld gang med at instalere så alt er
> i den skønneste orden (indtil videre), tak for svarene.

Hvis du har bootet på din CD og valgt delete partition, vil jeg gerne
vide om du kun har en disk med en partition.

Der er nemlig en her i gruppen der hårdnakket påstår det ikke kan lade
sig gøre
(jeg kan godt)

Er det XP Pro eller Home du har
--
Mvh Edmund

Fra : Henning Lund

Dato : 18-05-03 14:00

Edmund skrev:

> Hvis du har bootet på din CD og valgt delete partition, vil jeg gerne
> vide om du kun har en disk med en partition.

Jep

> Der er nemlig en her i gruppen der hårdnakket påstår det ikke kan lade
> sig gøre
> (jeg kan godt)

Jow da

> Er det XP Pro eller Home du har
Pro

Fra : Edmund

Dato : 18-05-03 14:14

Henning Lund wrote:

> Jep

Jeg siger tak, så har jeg da et indlæg jeg kan henvise til, hvis nogen
siger jeg er fuld af løgn :)

--
Mvh Edmund

Fra : Henning Lund

Dato : 18-05-03 14:29

Edmund skrev:

> Jeg siger tak, så har jeg da et indlæg jeg kan henvise til, hvis nogen
> siger jeg er fuld af løgn :)

Hehe

Fra : Lasse\(8900\)

Dato : 18-05-03 12:36

"Henning Lund" skrev i en meddelelse

have kørt de 6 installationsdisketter?

joo men det er da hurtigere at boote på cdrommen
--
Lasse (8900)

You´ll never walk alone