MS Windows
briani 27239
CD-R/780 mb
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 18-05-03 09:40

Hvordan får jeg en film på 780 Mb lagt over på en CD-R? På Cd'en kan der jo
alene være 700 Mb - kan man brænde med en større tæthed, således at også en
DVD/CD-læser kan læse filmen?

Fra : klander

Dato : 18-05-03 11:30

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jo
> alene være 700 Mb - kan man brænde med en større tæthed, således at også

Køn 800 mb plader =90 min
kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-05-03 11:32

Køb en af dem der kan have 800MB på sig.
Kræver at din brænder og dit brændingsprogram støtter størrelsen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-05-03 14:01

Henrik Steffensen skrev :
> [...]
jo
> alene være 700 Mb - kan man brænde med en større tæthed, således at også

Det skulle du nok spørge om i gruppen for CD-Rom, nemlig
dk.edb.hardware.drev.cd-rom, og der vil du få at vide at der kan være meget
mere på en CD-R/700MB/80 min end 700 MB.
Der kan være 700 MB data plus en stor mængde kontroldata og der kan være 80
min * 10,5 MB/min = 840 MB audio plus en mindre mængde kontroldata.
Lægger du en film på vil mængden af kontroldata være endnu mindre og 780 MB
film er normalt ikke noget problem, hvis du brænder den som film og ikke som
Data.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk