MS Windows
briani 27239
opstarts problemer
Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 18-05-03 08:00

hejsa

jeg har formateret og installeret win98

jeg kommer også fint igang og den starter windows for første gang, men efter
at have indstillet nogle forskellige ting såsom navn og firma og alt det der
den spørger om første gang, så genstarter den automatisk, og det er her
problemet træder ind.

den stopper ved et skærmbillede som er med blå baggrund der er et windows
logo og nederst står der windows 98, jeg vil tro at alle kender dette
skærmbillede, men herfra sker der ikke en dyt mere

pcén har kørt win98 før, det er en meget gammel svend (120 Mhz)

nogle som har en ide eller et forslag til hvad man gør, jeg har prøvet at
formatere igen og starte forfra men det hjalp ikke.

Hilsen ham der Carsten.

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 18-05-03 08:31

"Carsten Jørgensen" <kasse@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> nogle som har en ide eller et forslag til hvad man gør, jeg har prøvet at
> formatere igen og starte forfra men det hjalp ikke.

nu har jeg rodet lidt mere med det.
når jeg tænder kommer menuen frem hvor jeg kan vælge om jeg vil køre
fejlsikret tilstand eller trinvis bekræftelse o.s.v.
men selvom jeg vælger "normal" stopper den ved før omtalte skærmbillede
den eneste der virker er fejlsikret tilstand men det løser jo ikke noget
problem

Fra : Nederbasse

Dato : 18-05-03 10:13

> [...]
> men selvom jeg vælger "normal" stopper den ved før omtalte skærmbillede
> den eneste der virker er fejlsikret tilstand men det løser jo ikke noget

Du skal frakoble alt udstyrr printer, scanner o.s.v
Tage netkort (Lydkort) ud.
Det er tydeligvis et driverproblem når du kan starte i Fejlsikker tilstand
hvor der ikke bliver indlæst nogle drivere.
Når den starter op nomalt begynder du at sætte kort/printer/scanner i igen
så finder du ud af hvor problemet er.

Lars