problemer med bestemte hjemmesider i netvæ~
Fra : Lars Bernau

Dato : 17-05-03 23:18

Hej Ng

Jeg har lige sat et lille netværk op bestående af følgende:

1 Pc (server), der tager sig af internetadgang (TDC bredbånd) printjob,
fælles filer og så videre.

2 Pc'er som som via en netswitch er tilkoblet serveren og som kobler på
internettet via den.

alle maskiner kører XP

Netværket mellem dem fungerer, efter lidt startproblemer, fint. Men jeg
oplever nu noget meget underlig.

Nogle hjemmesider er ikke til at komme i kontakt med fra de 2 "klient"
pc'ere (fx. google, netdoktor og Ge capital) Det underlige ligger i, at
jeg sagtens kan komme ind på de sider når jeg prøver med serveren.

Jeg har kigget i internet indstillingerne i Explorer, og de står ens på
alle maskiner (standard indstillingerne). Ind i mellem kan det en enkelt
gang godt lykkes at komme ind på fx google fra en af klienterne, men
prøver jeg igen, kan man som regel ikke.

Jeg har en idé om at det er noget i netværket mellem serveren og de
andre maskiner, der gør det.... jeg aner bare ikke hvad, og hvad jeg
skal kigge efter.

Nogen der har en idé til hvad problemet er ?? Jeg er lidt træt af kun at
have et halvt internet

/Lars