MS Windows
briani 27239
kan ikke genstarte efter windows update
Fra : Stefan Dam

Dato : 17-05-03 22:29

mein gode ven har opdateret windows xp i torsdags og da han gjorde det
slettede den en masse system32 filer.
nu kan maskinen ikke starte den siger intet operativsystem eller at der
mangler en systemfil.
vi har så geninstalleret en masse gange men den siger det samme hver gang
hvad kan der være galt med den.

--
MVH Stefan
husk at rette min mail adr ved direkte svar

Fra : Madsen

Dato : 17-05-03 22:38

Stefan Dam skrev:

> mein gode ven har opdateret windows xp i torsdags og da han gjorde
> det slettede den en masse system32 filer.

Hvad var det for en opdatering der blev installeret?

Madsen.

Fra : Stefan Dam

Dato : 17-05-03 23:02

jeg ved ikke lige hvilken en det var men sandsynligvis den nye der kom der.
vi har også mistanke om at det kan være en virus der har smadret noget men
vi ved det ikke

Fra : DonE

Dato : 17-05-03 23:35

Stefan Dam skrev noget i stil med det her:
> jeg ved ikke lige hvilken en det var men sandsynligvis den nye der
> kom der. vi har også mistanke om at det kan være en virus der har
> smadret noget men vi ved det ikke

Det var vel aldrig være fra en mail han fik den opdatering?

--

Tonny
[Sandheden er derude - Fox Mulder]

Fra : Stefan Dam

Dato : 18-05-03 00:04

nej det er ikke den fra en mail som alle næsten modtager jeg kender den godt
har da fået den 12 gange selv indtil nu det er fra windows update den kom
den opdatering altså den indbyggede update funktion

Fra : Madsen

Dato : 18-05-03 00:27

Stefan Dam skrev:

> jeg ved ikke lige hvilken en det var men sandsynligvis den nye der
> kom der. vi har også mistanke om at det kan være en virus der har
> smadret noget men vi ved det ikke

Det er vel sådan noget antivirussoftwaren burde fange.

Det er svært at hjælpe når I ikke ved hvad det er I har installeret,
men det kunne evt. være SP1. Altså Service Pack 1 til WinXP. Den fylder
dog ca. 133 MB i en fuld installation, så det er ikke noget man sådan
lige henter over nettet på få sekunder, men det er næsten den eneste
opdatering jeg kan komme i tanke om som sletter eller rettere ændrer
en stor del af filerne i system32-mappen.

Madsen.

Fra : Stefan Dam

Dato : 18-05-03 01:15

han sagde det tog ca 20 min at hente den med en 512/512 linje så det kan
meget vel være den