XP firewall og delt internet
Fra : Snedker

Dato : 17-05-03 22:17

Jeg har to pc'er på et netværk, begge XP Professional

1. 2 netkort, det ene til adsl, det andet forbundet med switch
2. 1 netkort over i switch.

PC med internetforbindelse er sat op til delt internetforbindelse, og
benytter endvidere på denne PC XP's indbyggede firewall.

Samtidig benytter jeg et program, som kræver at der er åbent på
UDP 41170. Dette er så gjort.

På PC-1 kan jeg godt få programmet til at virke. Men PC-2 kan ikke få
forbindelse. Firewall er ikke installeret på PC-2. Hvorfor kan den
ikke connecte?

mvh /Snedker
---
Klip det citerede væk, du ikke besvarer
Besvar venligst under det citerede

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-05-03 10:29

"Snedker" <morten_spammenot@dbconsult.dk> skrev
> [...]
>
> På PC-1 kan jeg godt få programmet til at virke. Men PC-2 kan ikke få
> forbindelse. Firewall er ikke installeret på PC-2. Hvorfor kan den

Har du på PC-2 defineret, at Internetforbindelsen skal tilgås gennem lokalt
netværk?

Ellers kig på www.hjemmesideskolen.dk/net/modem.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Snedker

Dato : 18-05-03 11:11

On Sun, 18 May 2003 11:29:07 +0200, "Erik Ginnerskov"
<egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote:

>"Snedker" <morten_spammenot@dbconsult.dk> skrev

>Har du på PC-2 defineret, at Internetforbindelsen skal tilgås gennem lokalt
>netværk?

Ja, internet og email virker fint på PC-2. Det er blot det program,
som skal bruge den angivne UDP, som ikke fungerer.
---

Fra : Soren

Dato : 18-05-03 12:50

"Snedker" <morten_spammenot@dbconsult.dk> wrote in message
> [...]
>
> PC med internetforbindelse er sat op til delt internetforbindelse, og
> benytter endvidere på denne PC XP's indbyggede firewall.

Hvor mange IP adresser har du på "ydersiden" ?

> [...]
>
> På PC-1 kan jeg godt få programmet til at virke. Men PC-2 kan ikke få
> forbindelse. Firewall er ikke installeret på PC-2. Hvorfor kan den

Hvis du kun har een IP adresse på ydersiden vil du få problemer, med
garanti, idet du ikke kan mappe den samme port til begge maskiner.

For at få det til at virke på PC 2 skal du fortælle PC 1 at den skal
sende data videre til PC 2. Jeg ved ikke om man kan gøre det på den
indbyggede firewall i XP. Selv bruger jeg W2K og et program der hedder
Winroute Pro (www.kerio.com) som både understøtter NAT og PAT, d.v.s.
jeg kan konfigurere WRP til at associere en UDP/TCP port med en privat
IP adresse - ulempen er så at porten kun er åben til den specifikke IP
adresse på "indersiden".

Det ville hjælpe lidt hvis du fortalte hvilket program der er tale om,
måske kan porten ændres således at du kan få begge maskiner med hvis det
er det du vil.

-- Søren