Christen Jensen Skovgaard
Fra : Preben Poulsgaard

Dato : 17-05-03 21:57

Hej
Er der en der kan hjælpe mig vidre med ham her.
det er hans aner jeg mangler mest, men alt har interasse.
Christen Jensen Skovgaard F. 1821 i Staby Sogn
mvh. Preben Poulsgaard

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-05-03 07:57

"Preben Poulsgaard" <Futtog@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der en der kan hjælpe mig vidre med ham her.
> det er hans aner jeg mangler mest, men alt har interasse.
> Christen Jensen Skovgaard F. 1821 i Staby Sogn

Der er kun èn Christen Jensen, født 1821 i Staby sogn,
og han hedder:
Kresten Jensen Høihuus
Male

Event(s):
Birth:
Christening: 11 MAR 1821 Staby, Ringkobing, Denmark

Parents:
Father: Jens Krestensen Høihuus Family
Mother: Birgite Pedersdatter

Jeg kan være helt sikker på, at der kun findes denne person, for
oplysningerne stammer fra en "kirkebogsuddragning" på www.familysearch.org.
Men det er da bestemt også set før, at mænd skifter navne i løbet af deres
liv, jeg har selv èn, der går under tre forskellige efternavne gennem livet,
det var mildest talt forvirrende, men gåden blev altså løst ved at opstille
det kronologisk.

Mvh.Bodil.

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end

Fra : Angelbo

Dato : 18-05-03 10:59

> [...]
livet,
> det var mildest talt forvirrende, men gåden blev altså løst ved at

Hej Bodil

Et lille spørgsmål:
Hvad er "kirkebogsuddragning"? Jeg bruger family search en del som hjælp,
men har ikke lige truffet dette udtryk før.

Med venlig hilsen
Lisbeth

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-05-03 16:29

"Angelbo" <angelbo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad er "kirkebogsuddragning"? Jeg bruger family search en del som hjælp,
> men har ikke lige truffet dette udtryk før.

Det betyder ganske enkelt, at en person har sat sig ned og har skrevet
kirkebogens
oplysninger af, en for en, og derfor er der jo ikke flere oplysninger fra
den kirkebog,
når det er blevet lagt ind i Familysearch som uddragning.
Det foregår centralt, dvs. fra Genealogical Department i Salt Lake City -
men kan sagtens
foregå et andet sted i verden, bare person kan det pågældende sprog. Og vi
er da heldigvis
flere, der taler mere end et sprog, så det går da stærkt fremad med denne
proces.

Mvh. Bodil.

Fra : Else Yndgaard

Dato : 22-05-03 19:25

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec7a6bb$0$5151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> er da heldigvis
> flere, der taler mere end et sprog, så det går da stærkt fremad med denne

Hej Bodil

Hvordan finder du disse "kirkebogsuddragninger" på familysearch ?

Vh
Else