Seinfeld The Movie
Fra : Jimmy

Dato : 17-05-03 22:05

Hej

Jeg så STM forleden og må erkende at den er blandt de tre dårligste film jeg
nogensinde har set.

Hvad var pointen med Orny Addams?

Han fyldte langt over halvdelen af filmen og var for mig uendeligt
uinteressant.
Seinfeld virkede heller ikke som om han syntes han var interesant.

Mvh
Jimmy

Fra : Jakob Nørskov

Dato : 17-05-03 22:33

On Sat, 17 May 2003 23:04:55 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:

Filmen hedder så faktisk bare "Comedian", og er lavet som en
dokumentar om hvordan det er at være stand-up komiker. Hvordan man
laver sit materiale, ups and downs og så videre....

At dette i filmen bliver slikdres gennem 2 foskellige komikere på vidt
forskellige karrieremæssige steder syntes jeg egentlig er okay. Men
for folk der regner med at se en filmen om jerry seinfeld (eller bare
et stand-up show med ham), bliver jo nok skuffede.

Det skal dog lige siges at jeg egentlig heller ikke fandt filmen
voldsom interresant, men den havde da sine øjeblikke

\Jakob

Fra : Jimmy

Dato : 17-05-03 23:34

"Jakob Nørskov" <jnoe00@control.auc.dk> wrote in message
> On Sat, 17 May 2003 23:04:55 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
> wrote:
>
> Filmen hedder så faktisk bare "Comedian",

Præcis.

> og er lavet som en
> dokumentar om hvordan det er at være stand-up komiker. Hvordan man
> laver sit materiale, ups and downs og så videre....

Ja den del havde jeg ikke fanget på forhånd.

> At dette i filmen bliver slikdres gennem 2 foskellige komikere på vidt
> forskellige karrieremæssige steder syntes jeg egentlig er okay.

Ja, hvis ovenstående var pointen er det lykkedes dem fint.

Men hvem synes den slags er interessant?

Mit bud er at kun en meget begrænset gruppe vil finde det interessant at se
i biografen, hvorfor de også brugte Seinfeld flittigt før release til at få
folk ind og se den/det.

Mvh
Jimmy

Fra : Mathness

Dato : 17-05-03 22:37

On Sat, 17 May 2003 23:04:55 +0200, Jimmy wrote:

> [...]
> uinteressant.
> Seinfeld virkede heller ikke som om han syntes han var interesant.

Tror du tænker på "Jerry Seinfeld: Comedian". Og det er en dokumentar i
filmlængde.

--
Thomas Klietsch m a t h n e s s @ z 4 2 . d k

Only a Sofa-Wrestler would dare attack The Mighty FurNiTaur.

Fra : SiMoN

Dato : 17-05-03 23:30

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uinteressant.
> Seinfeld virkede heller ikke som om han syntes han var interesant.

Jeg går ud fra at det er filmen "Comedian" du mener og ikke "Seinfeld the
movie"...
Personligt synes jeg at Seinfeld er noget af det mest usjove der kan stå på
en scene, så selvsagt interesserede jeg mig ikke meget for hans del i
filmen. Orny Adams derimod var rigtig sjov og jeg tror sgu han kan blive
rigtig stor.

Jeg er enig i at filmen mister pace på visse tidspunkter men alt i alt synes
jeg det er en ganske ok dokumentar der giver et godt indblik i det at være
komiker og rejse rundt og optræde.

/SiMoN

Fra : Jimmy

Dato : 17-05-03 23:39

"SiMoN" <FJERNDETTEcaulfield@tiscali.dk> wrote in message

> Personligt synes jeg at Seinfeld er noget af det mest usjove der kan stå

> en scene

Hvordan synes du om hans show på TV?
Og har du set det så mange gange at du har lært de forskellige personers
personligheder?

Seinfeld er som Frasier en "acquired taste".

> Orny Adams derimod var rigtig sjov og jeg tror sgu han kan blive
> rigtig stor.

Orny lavede IMO meget få skægge ting, da hans personlighed ødelagde alt for
mig.
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst mødte en så selvoptaget og selvglad
person.

Jeg syntes hans indslag omkring mobiltelefoner fra 80'erne var ret skægt.
Der tog han stolen på skulderen og mikrofonstativet som antenne.

Endnu skæggere blev det fem minutter efter back stage, da en ringede til ham
og han tog en gigantisk telefon frem og hev en halv meter antenne op af den

Mvh
Jimmy

Fra : SiMoN

Dato : 17-05-03 23:59

> [...]
> personligheder?
>
> Seinfeld er som Frasier en "acquired taste".

Ærligt, så synes jeg heller ikke om tv showet.. jeg har da set det et par
gange men det kan ikke rigtigt fange mig som "Drew Carey Show", "Frasier"
eller nogen af andre serier kan... Men self. To each his own. Det ville da
være kedeligt hvis vi alle havde den samme smag.

> [...]
for
> mig.
> Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst mødte en så selvoptaget og selvglad

Jeg synes nu han lavede en del sjove ting men jeg må give dig ret i at hans
personlighed til tider overskyggede hans show, på en meget negativ måde.
Synes nu de fleste komikere i den kaliber og større tit er meget
selv-centrerede. Selv Jay Leno synes jeg nogen gange virker lidt for glad
for sig selv. George Carlin derimod.. det er en helt anden sag.. hehehe..

> Jeg syntes hans indslag omkring mobiltelefoner fra 80'erne var ret skægt.
> Der tog han stolen på skulderen og mikrofonstativet som antenne.

Ja, det var sgu en god bit.. godt fundet på.

> Endnu skæggere blev det fem minutter efter back stage, da en ringede til
ham
> og han tog en gigantisk telefon frem og hev en halv meter antenne op af
den

Hehehehe, ja, det er undeligt at alt i USA er total hi tech undtanget deres
mobil og bærbarer telefoner dem kan de altså ikke lave mindre end dem vi
havde i starten af 90´erne..

> Mvh
> Jimmy

/SiMoN

Fra : Jimmy

Dato : 18-05-03 00:21

> Ærligt, så synes jeg heller ikke om tv showet.. jeg har da set det et par
> gange men det kan ikke rigtigt fange mig

OK - Sådan er det med specielt Seinfeld og Frasier.
De giver ingen mening før man har set dem mange gange.
Specielt Seinfeld, som jo er "a show anout nothing" for at citere dem selv.

> [...]
> for sig selv. George Carlin derimod.. det er en helt anden sag.. hehehe..

Jay Leno er jeg også stor fan af.
Jeg har ikke oplevet ham være selvglad på samme måde som Orny.
Jay griner meget af sig selv, men jeg kan ikke forestille ham stå og sige
"I'm a professional comedian. They have to laugh. This audience stinks", som
var noget i stil med det Orny sagde omkring hans show om dagen.

> [...]
deres
> mobil og bærbarer telefoner dem kan de altså ikke lave mindre end dem vi

Nej men netop derfor er det ret skægt at Orny lægger en distance til
murstenene fra 80/90'erne og bagefter tager en telefon frem, som i vores
øjne, er en mursten.

Mvh
Jimmy