P4C800 Deluxe Retail - Hyper-Threading
Fra : Niels

Dato : 18-05-03 18:51

Det køre ikke med Hyper-Threading på min win-xp med sp-1

Der er 2 processor i enhedshåndtering,

Med der er kun som alm. PC under computer i enhedshåndtering.

Hyper-Threading er "ENDEBLE" I bios

SisSoftSandre skriver at min OS ikke understytter Hyper-Threading ??

Skal der en ny driver til ?

Hilsen Niels

Fra : K E Nielsen

Dato : 17-05-03 19:02

Hvilken Win XP udgave?

---

Fra : Niels

Dato : 19-05-03 17:14

Det er en Windows XP pro, version 2002, med sp 1 installeret
Alle windows opdateringer er lavet.

Intel Processor Frequens ID Util skriver:
This Intel(R) processor supports Hyper-Threading Technology.

Men hvorfor vil Windows ikke udnytte det ? som beskrevet på intels
hjemmeside.

I kontrolpanelet under enhedshåndtering, er der 2 processor installeret =
OK
Under Computer er den installeret som: PC med avanceret konfigurations- og
strømforsyningsgrænseflade(ACPI) = er det rigtig ??
Jeg har prøvet at indlæse ny driver, hjalp ikke.

På min gamle computer med 2 processor står der: smp PC avanceret
konfigurations- og strømforsyningsgrænseflade(ACPI)

Asus svare ikke på spørgsmål ?
og Forretningen spurte 3 dage efter, hvad der var galt med - processor eller
windows ?

Så måtte bundkortet have 1 stjerne på EDB-priser, hvor folk så akriver jeg
er en tumpe *G*

men inden 14 dage kan bundkortet jo sendes retur

Hilsen Niels

Fra : jonathan

Dato : 18-05-03 20:24

"Niels" <1@2.dk> wrote in message
> [...]
> strømforsyningsgrænseflade(ACPI) = er det rigtig ??
> Jeg har prøvet at indlæse ny driver, hjalp ikke.
Har du prøvet og geninstallerer windows??

Fra : Peter

Dato : 19-05-03 14:09

Det lyder som om at du skal ominstallere Windows før det vil virke, hvis det
er en gamle Windows installation du køre på. Da Windows detekter Hal.dll +
ntkernel under setup og kan ikke altid finde ud af at detekte den om efter
install.

Prøv evt. at checke flg.

Højreklik på C:\windows\system32\hal.dll og vælg
egenskaber\filversion\originalt filnavn\
Din hal.dll skulle gerne have heddet enten halmacpi.dl_ eller halmps.dl_

Gør det samme på:
ntoskrnl.exe
ntkrnlpa.exe

Hvis den har detektet det korrekt skulle de originale filnavne gerne være:
ntkrnlmp.exe og
ntkrpamp.exe

Disse kan dog udskiftes uden at geninstallere Windows, men det er ikke så
nemt som at ominstallere.

Hvad står der hvis du går ind i "TaskManager"? viser den 2 CPU'er under
performance?

/peter

Fra : Niels

Dato : 21-05-03 10:29

Tak for svarene

jeg har geninstalleret nu for 4 gang !
Det er nyt bundkort + sata HD - så alt er nyt og det var installeret helt
forfra, med F6 for at installere driver.

Der er kun grafikkort i, og trådløs mus og tastatur udskiftet med gl. med
ledning.
da der er noget som laver interrupt, og det er som at køre på en gammel
damecykel
hvor der er en som stikker en pind i hjuler i 15 - 20 sek.

så læste jeg:
Supports SMP (Symmetrical Multi-Processor) dual processors
MPS (Multi-Processor Specification) rev 1.4 compliant

MPS var sat til 1.1 i BIOS std ?? - den har jeg ændret til 1,4

Så nu virker Hyper-Threading og der står: ACPI Multiprocessor under computer
i enhedshåndtering.

Men så kommer de næste problemer !
når den er overklokket til 12x249 = 3 Ghz
kan den kun køre 320 Mhz på Samson 512 PC3200 RAM, når jeg vælger 320 Mhz.
Hvis BIOS vælger tager den 266 Mhz

Hvis jeg vælger 400 Mhz, og auto på andre RAM instillinger køre den IKKE i 2
min ??

er Samson 512 PC3200 RAM ikke så gode som Kingston PC3200 ??

den køre stabil nu, med 320 Mhz på SamsonPC400 ram og 3 Ghz på en 2,4c800
processor.

Hilsen Niels