/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Advarsel mod mobil-firma
Fra : Killsback


Dato : 12-05-03 13:59

Internet-sælger lover Nokia-telefoner til bundpris - La' vær, siger ekspert




Kan det lade sig gøre at købe en splinterny Nokia-telefon til under halv pris? Oven
i købet uden at man er hængt op på et dyrt abonnement hos et af de kendte mobilselskaber?

Det lille nystartede internetfirma Parellel Teleimport.dk siger ja. Firmaet lover på
sin hjemmeside, at 'telefonen leveres lige til hoveddøren' med to års garanti. Hvis der er
fejl i apparatet, afhentes det sågar hjemme på adressen, hvorefter en ny telefon leveres
uden omkostninger.

Men en af Danmarks førende eksperter i mobilmarkedet siger nej. Det er simpelt hen
for billigt - og risikoen for, at mobilglade forbrugere kommer galt af sted, er for stor.

- Jeg kender ikke til dette firmas forretningsmetoder, men med mit kendskab til
telebranchen kan det under ingen omstændigheder lade sig gøre at sælge mobiltelefoner til
den pris. Det er under produktionsprisen. End ikke de største telegrossister kan købe
telefonerne til den pris. Det svarer til et tilbud om at købe en hundredkroneseddel for 60
kroner - det kan ikke lade sig gøre, medmindre der er foregået noget kriminelt, siger John
Strand. Hans firma Strand Consult lever af at analysere mobilmarkedet over det meste af
verden.

IKKE REGISTRERET

Der er da også massevis af advarselssignaler omkring firmaet Parellel Teleimport.dk.
Ejeren, Martin Hjortebjerg Andersen, hævder således på sin hjemmeside, at han allerede har
solgt telefoner til 5000 kunder.

Men reelt styrer han sit firma fra køkkenbordet i en lejlighed i Holmbladsgade på
Amager. Noget lager har han ikke.

Firmanavnet er stavet forkert - 'Parallel' staves med 'a'. Men i øvrigt er Martin
Hjortebjerg Andersens firma slet ikke registreret formelt hos ToldSkat. Derfor vil
firmaejeren endnu ikke udtale sig om noget som helst. Han afviser således at fortælle
Ekstra Bladet, hvordan han kan sælge mobiltelefoner til langt under markedsprisen. Det er
en forretningshemmelighed. Kun antyder han, at han skaffer telefonerne fra en leverandør i
Hongkong. Men den forklaring er der også problemer med. For ifølge hans hjemmeside leveres
telefonerne med dansk menu og oplader med danske el-stik. Og sådanne telefoner kan man
ifølge John Strand slet ikke skaffe via Fjernøsten. De produceres og sælges kun i Europa.

- Så det er fysisk umuligt at gøre det, som firmaet her påstår. Jeg håber ikke, at
der er ret mange danske mobilkøbere, der hopper på den her, siger John Strand.




 
 
BorreBoy (12-05-2003)
Kommentar
Fra : BorreBoy


Dato : 12-05-03 14:12


"Killsback" <devnull@sunsite.dk> skrev i en meddelelse
news:b9o625$623$1@sunsite.dk...
> Internet-sælger lover Nokia-telefoner til bundpris - La' vær, siger
ekspert


Gammel nyhed.



Lukas Lunow (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Lukas Lunow


Dato : 12-05-03 14:23



Bertel Lund Hansen (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-05-03 14:30

Lukas Lunow skrev:

>Desuden sakset direkte fra:
>http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=202799
>Oven i købet uden at angive kilden. Det kan vist ikke være helt lovligt.

Nej, det er det ikke. Man har automatisk lov at citere et mindre
stykke, men så sandelig ikke en hel artikel.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Nick (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 12-05-03 18:18

Helt ærligt: Det kan godt være han citerede uden kildeangivelse og det er en
gammel nyhed, men hvad med at være positiv over at en USETNET-bruger vil
dele sin opdagelse af en relevant nyhed med os andre?

Skriv dog at det godt nok er en gammel nyhed men at det er fint at han vil
dele det... Så kan det være han får lyst til at bidrage med noget en anden
gang.

/Nick



Bertel Lund Hansen (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-05-03 18:29

Nick skrev:

>Helt ærligt: Det kan godt være han citerede uden kildeangivelse og det er en
>gammel nyhed, men hvad med at være positiv over at en USETNET-bruger vil
>dele sin opdagelse af en relevant nyhed med os andre?

Hvor fedt er det at han nasser påandres arbejde? Og hvorfor er du
ikke positiv over for at *EkstraBladet* vil dele den (gamle)
nyhed med os, og hvorfor vil du ikke respektere deres ret til at
bestemme over deres eget arbejde?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Nick (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 12-05-03 20:22

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:qamvbv8lutnsaapn6bjf9pt4651tf1vj5t@news.stofanet.dk...
> Hvor fedt er det at han nasser påandres arbejde? Og hvorfor er du
> ikke positiv over for at *EkstraBladet* vil dele den (gamle)
> nyhed med os, og hvorfor vil du ikke respektere deres ret til at
> bestemme over deres eget arbejde?

Hov, Bertel, dét skrev jeg ikke!

/Nick



Bertel Lund Hansen (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-05-03 21:06

Nick skrev:

>Hov, Bertel, dét skrev jeg ikke!

Næ, ikke direkte, men du skrev at det var fint at han ville dele
EkstraBladets artikel med os uden at få lov. Det tolker jeg som
at du ikke vil respektere bladets ret til at bestemme.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kent (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 12-05-03 16:02

"BorreBoy" <borreYYY@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3ebf9d99$0$58837$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Killsback" <devnull@sunsite.dk> skrev i en meddelelse
> news:b9o625$623$1@sunsite.dk...
> > Internet-sælger lover Nokia-telefoner til bundpris - La' vær,
siger
> ekspert
>
>
> Gammel nyhed.
>

Jeg vil næsten gå så langt som til at sige
MEGET gammel nyhed!

Vh
Kent



Rasmus (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 12-05-03 18:03

"Killsback" <devnull@sunsite.dk> wrote in message
news:b9o625$623$1@sunsite.dk...
> Internet-sælger lover Nokia-telefoner til bundpris - La' vær, siger
ekspert

...ret useriøst at poste sådan en gang fis, kopieret direkte fra EB´s
hjemmeside!

Forresten har firmaet fået et CVR-nr...

mvh
Rasmus



Oros (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 12-05-03 18:21


"Rasmus" <maximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:b9ok4h$nr8$1@sunsite.dk...
> Forresten har firmaet fået et CVR-nr...

Ja så nu kan man blindt stole på firmaet... host.... manden! Ik? ;)

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Min hotmail er "orosaraba"
direkte svar ej muligt pga. spam



Bent Grin (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Bent Grin


Dato : 12-05-03 18:51


"Rasmus" <maximreality@ofir.dk> wrote in message
news:b9ok4h$nr8$1@sunsite.dk...
> "Killsback" <devnull@sunsite.dk> wrote in message
> news:b9o625$623$1@sunsite.dk...
>
> Forresten har firmaet fået et CVR-nr...

Ja, men han skriver stadig at det er et ApS firma, selvom der tydeligt står
på CVR's hjemmeside at der er tale om en enkeltmandsvirksomhed. Se selv
http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrSoegDetail.asp?cvrnr=27143911

Tør DU stole på den mand? Jeg gør ikke!

Bent




Bjarke Hansen (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 12-05-03 20:19

"Bent Grin" <bob@REMOVEgrin.dk> wrote in message
news:b9omt5$grl$1@sunsite.dk...

> Ja, men han skriver stadig at det er et ApS firma, selvom der tydeligt
står
> på CVR's hjemmeside at der er tale om en enkeltmandsvirksomhed. Se selv
> http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrSoegDetail.asp?cvrnr=27143911

Man kan vel godt have et Aps som et enkelmandsfirma... Det har min mor fx
haft



JMo. (12-05-2003)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 12-05-03 20:22

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in
news:3ebff386$0$48903$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Man kan vel godt have et Aps som et enkelmandsfirma... Det har min mor fx
> haft

Et ApS og en enkeltmansdvirksomhed er pr. definition to forskellige ting.
Men der kan godt være kun en anpartshaver i et ApS.

Forskellen er (primært) om indehaveren hæfter med sin hele personlige
formue (enk.virks) eller kun med den indskudte kapital (ApS)

Bjarke Hansen (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 12-05-03 20:24

"Bent Grin" <bob@REMOVEgrin.dk> wrote in message
news:b9omt5$grl$1@sunsite.dk...

> Ja, men han skriver stadig at det er et ApS firma, selvom der tydeligt
står
> på CVR's hjemmeside at der er tale om en enkeltmandsvirksomhed. Se selv
> http://www.cvr.dk/soeg_i_cvr/cvrSoegDetail.asp?cvrnr=27143911
>
> Tør DU stole på den mand? Jeg gør ikke!

tør man forresten stole på CVR ??

Jeg lavede lige en søgning på min gamle hjemmeadresse hvor min stedfar har
et firma.... Der står der 2 email adresser... Det er bare sådan at de ikke
passer.. Det er noget der *aldrig* er oplyst til CVR.. Det er noget man har
tastet ind for 3 år siden inde på krak.dk og slet ikke direkte til
firma´et... Krak.dk har for langt tid fjernet informationer der var
forældet...

Så det vil sige CVR sådan lusker sig til flere informationer fra krak.dk og
tro de skulle oplyses i CVR´et???



Preben Mikael Bohn (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Preben Mikael Bohn


Dato : 12-05-03 21:50

Killsback wrote:
> Internet-sælger lover Nokia-telefoner til bundpris - La' vær, siger ekspert

Men så vidt jeg kan se er der ikke nogen der har hverken positive eller
negative oplevelser (sikkert for hurtig søgning på
http://groups.google.com ), så i stedet for at stole på en såkaldt
"ekspert" burde avisen måske have prøvet at _købe_ en telefon og så set
hvad der skete... Men det er vel det typiske journalistiske niveau at
løbe med en halv vind...

Med venlig hilsen Preben


Bertel Lund Hansen (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 12-05-03 21:58

Preben Mikael Bohn skrev:

>http://groups.google.com ), så i stedet for at stole på en såkaldt
>"ekspert" burde avisen måske have prøvet at _købe_ en telefon og så set
>hvad der skete...

Husk endelig at fortæl om hvordan det går.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Preben Mikael Bohn (12-05-2003)
Kommentar
Fra : Preben Mikael Bohn


Dato : 12-05-03 22:21

Bertel Lund Hansen wrote:
> Husk endelig at fortæl om hvordan det går.

Ditto.

Med venlig hilsen Preben


Allan Olesen (13-05-2003)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 13-05-03 18:01

Preben Mikael Bohn <nospam@nospam.dk> wrote:

>så i stedet for at stole på en såkaldt
>"ekspert" burde avisen måske have prøvet at _købe_ en telefon og så set
>hvad der skete...

Ville et enkelt vellykket koeb sige noget om, hvad der sker, hvis
han om et halvt aar knaekker halsen?

Man boer generelt aldrig betale forud for noget som helst,
medmindre saelger kan stille med en bankgaranti, eller der
eksisterer andre garantiordninger, som sikrer ens tilgodehavende.

Og da en bankgaranti er forholdsmaessigt for dyr i forbindelse
med mobiltelefonkoeb, kan reglen reduceres til, at man aldrig
boer betale forud for en mobiltelefon.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste