Hvor længe er normalt at vente. Skift fra ~
Fra : KR

Dato : 10-05-03 20:10

Min datter har for en måneds tid siden meldt sig til Telmore, der så skulle
sørge for at afmelde hende ved Orange og få overflyttet nummeret.
Min datter har fået at vide af Telmore, at de to gange har kontaktet
Orange uden at få svar tilbage. Orange har dog givet sig tid til at ringe
til
min datter og tilbudt hende samme priser som hos Telmore i håb om, at
hun ville blive ved Orange. Min datter afslog Oranges tilbud.
Har andre erfaringer med at Orange forhaler overflytningen til andre
selskaber?
--
Mvh. KR

Fra : Georg

Dato : 11-05-03 13:45

Selv er jeg Orange kunde, men har godt hørt historier om det du nævner.
Orange VIL ikke af med kunderne, hvilket jo nok vil svie deres bagdel på
længere sigt...

Fra : Georg

Dato : 11-05-03 13:46

Hvilket minder mig om en af mine venner, som sendte en opsigelse til Orange.
Efter 2 mdr. havde hun intet hørt, og kotaktede dem. De havde ikke modtaget
nogen opsigelse (sagde De)

Fra : KR

Dato : 11-05-03 16:48

"Georg" skrev
> [...]
Orange.
> Efter 2 mdr. havde hun intet hørt, og kotaktede dem. De havde ikke

Det var dog en utrolig ringe behandling at give kunder, der
ganske vist har tænkt sig ikke at være kunder mere.
Det kunne være, at jeg skulle anbefale min datter at kontakte
Orange for at høre, hvornår de har tænkt sig at behandle
Telmores henvendelse, så hun ikke også kommer til at
vente i 2 måneder.
--
Mvh. KR

Fra : Peter

Dato : 11-05-03 18:14

"KR" <no@nospam.dk> skrev i

> "Georg" skrev

> Det var dog en utrolig ringe behandling at give kunder, der
> ganske vist har tænkt sig ikke at være kunder mere.

Jeg har tilsvarende oplevet, at Orange ikke anerkendte at have
modtaget en skriftlig opsigelse sendt pr. brev. Efterfølgende krævede
det flere e-mails og telefonopkald at slippe fri.

Herudover imponerer et teleselskab mig ikke, når det er nødvendigt at
gå til Forbrugerklagenævnet for at få dem til at forstå købeloven, og
når de pludselig offentliggør hemmeligholdte telefonnumre, hvilket
naturligvis er strafbart.

Orange har virkelig noget at lære, når det gælder dansk lovgivning og
almindelig hæderlighed.

Fra : KR

Dato : 11-05-03 19:07

"Peter" skrev
> Jeg har tilsvarende oplevet, at Orange ikke anerkendte at have
> modtaget en skriftlig opsigelse sendt pr. brev. Efterfølgende krævede
> det flere e-mails og telefonopkald at slippe fri.
-KLIP-
> Orange har virkelig noget at lære, når det gælder dansk lovgivning og
> almindelig hæderlighed.

Hej Peter
Gad vide om der også er nogen, der ikke kan oprette et
abonnement hos Orange, fordi Orange ikke modtager posten?
Jeg tvivler.

Det er virkelig dårlig kundeservice. Orange burde vide, at
når man får en god service, så lader man det gå videre.
Får man en dårlig service, så lader man det gå videre til
endnu flere! Jeg mener at de skræmmer eventuelle nye
kunder væk, når de i den grad holder på kunder, der vil
opsige deres abonnement.
--
Mvh. KR

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-05-03 15:52

Kan man få gratis abonnement og Telmore takster hos Orange???

Så bliver jeg da gerne der hvis de skulle ringe og tilbyde mig det...
Jeg har da været tilfreds kunde i omkring 5 år. Desværre er deres officielle
takster efterhånden for langt fra discount selskaberne.

Mvh
TKJ

Fra : KR

Dato : 11-05-03 17:05

"Thomas Jensen" skrev
> Kan man få gratis abonnement og Telmore takster hos Orange???

Min datter fik at vide, at de ville tilbyde hende præcis de samme
priser, som hos Telmore, hvis hun ville blive som kunde. Jeg har lige
spurgt hende, om de også ville tilbyde gratis abonnement. Hun
sagde, at det havde hun ikke forhørt sig om, da hun ikke ville
beholde Orange, men stod fast ved sin beslutning om at skifte
til Telmore.

Jeg synes, at det er for dårligt, at det skal være så svært at
skifte selskab. Man kan da kun anbefale andre, at få et
nyt nummer, når man skifter selskab. Jeg oprettede selv
et nyt abonnement ved Telmore en onsdag aften over
internettet. Fredag kom sim-kortet med posten, det må siges
at være hurtig ekspedition. Nu havde jeg heldigvis ikke en
udbyder, jeg skulle gøre mig fri fra.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om også tager lang tid
at opsige sit abonnement, hvis man ikke skal have sit gamle
nummer med til en ny udbyder.
--
Mvh. KR

Fra : master!

Dato : 11-05-03 19:37

"Thomas Jensen" <tkjSSLLEETT@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få gratis abonnement og Telmore takster hos Orange???

Ja det tro jeg da en jeg kender ville skifte til et andet selskab en Orange
og så ringede de og tilbød ham samme prisser som de billige selskaber CBB og
Telemore som han ville skifte til ..
og så blev han hved Orange og har nu de samme prisser som de billige
selskaber..

Men jeg ville nu alligevel skifte fra Orange (hvis jeg havde Orange) selvom
jeg fik de samme priser som andre stæder.. når de behandler deres kunder på
den måde er det da bare om at finde et nyt selskab med det samme..

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-05-03 10:47

"master!" <toke3@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg fik de samme priser som andre stæder.. når de behandler deres kunder

> den måde er det da bare om at finde et nyt selskab med det samme..

Det er da rart at vide. Jeg har intet at udsætte på Orange, servicen er i
top, desværre taksterne ligeså.
Det etiske i deres forretningsgang er en anden ting, men det betyder nu ikke
det store.

TKJ

Fra : KR

Dato : 12-05-03 17:11

"Thomas Jensen" skrev
> Det er da rart at vide. Jeg har intet at udsætte på Orange, servicen er i
> top, desværre taksterne ligeså.

Man kan da kun opfordre Orange-kunder til at forsøge
at få en billigere pris. Mon ikke det lykkedes, hvis man
gør opmærksom på, at man ellers vil skifte selskab.
Min datter og den anden der er nævnt i tråden er sikkert
langt fra de eneste, der har fået tilbudet.
--
Mvh. KR

Fra : Oros

Dato : 12-05-03 15:22

> [...]
officielle
> takster efterhånden for langt fra discount selskaberne.

Det er vel ligesom så meget andet i dag man ikke lige regner med. Eks. når
man spørger i sin bank hvad renten er, eller sit forsikringsselskab hvad ens
forsikring vil koste med givne kriterier. Man tror jo de slår prisen op i en
fast tabel og denne bare er fast, men det er den jo langt fra, de kigger
måske på et udgangspunkt, men hvis man prøver at kræmme/prutte sig til noget
bedre så kan det da lade sig gøre i langt de fleste tilfælde, så hvorfor
ikke også hos teleselskaberne, og så netop Orange som tilsyneladende yderst
gerne vil holde på kunderne. Oftest er argumentet om at man kan få det
billigere et andet sted, og gerne en præcis angivelse af prisen nok/bedst
til at forhandle sig til bedre priser.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Min hotmail er "orosaraba"