Hvor tålmodig skal man være? (Ny Telmore b~
Fra : Martin T.

Dato : 09-05-03 11:54

Hejsa alle

Jeg troede et mobilnummerflytning var lige til. Jeg skulle have flyttet
nummer fra Sonofon til Telmore her i onsdags. Problemet er bare at mit
nummer endnu ikke er blevet aktiveret hos Telmore.

Telmore fejlmeldte allerede mit nummer til TDC om onsdagen. Sidenhen har jeg
talt med 3 forskellige Telmore supportere over de sidste par dage og de kan
ikke rigtig gøre noget. De kan ikke engang oplyse nogen tidshorisont, da
problemet nu ligger hos TDC

Kan man som kunde virkelig ikke stille noget op?

Det bringer virkelig minder tilbage om hvorfor jeg i sin tid for godt 4 år
siden skiftede fra TDC til Sonofon. TDC var tunge slås med og nu er de
tilbage igen

Mvh. Martin T.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 09-05-03 12:24

> Kan man som kunde virkelig ikke stille noget op?

Nej. Behæft dig med tålmodighed.

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-05-03 13:01

Martin T. wrote:
> [...]
er
> bare at mit nummer endnu ikke er blevet aktiveret hos Telmore.

....mit taletid fra TDC til Telmore gik igennem dén dag det var
aftalt - no problems...
Hans

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 09-05-03 13:15

"Hans Paulin" <his@it.dk> wrote in message news:b9g57j$q44$1@sunsite.dk...

> er
>
> ...mit taletid fra TDC til Telmore gik igennem dén dag det var
> aftalt - no problems...

Der er i særdeleshed problemer med at flytte kunder FRA Sonofon og deres
service providere
i øjeblikket.

At vi desværre har svært ved at give en ordentlig status, hænger nøje sammen
med evnen/viljen
fra Sonofon og underliggende service providere til at afgive kunder til
Telmore.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Dennis Enøe

Dato : 09-05-03 14:54

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message
> hænger nøje sammen
> med evnen/viljen
> fra Sonofon og underliggende service providere til at afgive kunder til
> Telmore.

Det lyder som om de laver den samme som TDC lavede i starten med
at lade tingene trække i langdrag i håb om at folk ikke skiftede selskab

Dennis

Fra : Martin T.

Dato : 09-05-03 15:57

> Der er i særdeleshed problemer med at flytte kunder FRA Sonofon og deres
> service providere i øjeblikket.

Ok, tak for feedbacken. Grunden til min undren over det skal tage så lang
tid er, at min kammerat ligeledes overflyttede telefonnummer fra Sonofon til
Telmore og det var klaret i løbet af en dag og det var den 1. maj 03.

Jeg er nok bare uheldig

> At vi desværre har svært ved at give en ordentlig status, hænger nøje
sammen
> med evnen/viljen fra Sonofon og underliggende service providere til at
afgive kunder til

Helt fint. Man føler sig bare lidt tilsidesat som kunde når man hører, at I
ikke kan gøre noget, da I siger problemet ligger hos TDC. Jeg vælger som
kunde at lægge mine penge hos Telmore, men det hjælper mig jo ikke så meget,
når I er afhængige af TDC som linjeudbyder.

Jeg væbner mig med tålmodighed og håber mit nummer bliver aktiveret inden
længe.

Men ellers fin service at Telmores administrerende direktør svarer på mit
indlæg. Mange ros for det.

Mvh. Martin T.

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 09-05-03 16:26

"Martin T." <mt.infREMOVE@cbs.dk> wrote in message
> [...]
> længe.
>
> Men ellers fin service at Telmores administrerende direktør svarer på mit

Lad mig starte med at sige klart og tydeligt. Det er vores ansvar, men vores
muligheder for
at gøre noget er stærkt begrænset. Det er ikke TDC i denne omgang, men
derimod Sonofon
der har haft nogle vanskeligheder. Men mon ikke tingene løser sig af sig
selv meget hurtigt, jeg
har indtryk af at Sonofon er begyndt at "rykke"

Vi har i sagens natur stor interesse i at få kunderne over så hurtigt som
muligt, og gør helt automatisk
hvad vi kan for at speede processen op så meget som muligt.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Martin T.

Dato : 09-05-03 17:05

> [...]
> at gøre noget er stærkt begrænset. Det er ikke TDC i denne omgang, men
> derimod Sonofon der har haft nogle vanskeligheder.

Ok. Men når 2 ud af de 3 de Telmore supportere jeg har talt med, siger det
er TDC den er galt med og de også har rykket TDC for fejlmeldingen, vælger
jeg at stole på det de siger og reagerer ud for det.

Men, at fejlmeldingen muligvis skyldes overflytningen fra Sonofon -> TDC,
som du selv nævner, havde jeg ikke kendskab til, indtil du satte mig ind i
situationen

> Men mon ikke tingene løser sig af sig selv meget hurtigt, jeg har indtryk
af at Sonofon er begyndt at "rykke"

Jeg krydser fingre Min mobil er som en forlænget arm og jeg har svært
nok ved at undvære den i 10 minutter, så 3 dage er meget for mig, især når
jeg bruger den meget ifm. arbejdsrelaterede opgaver.

> Vi har i sagens natur stor interesse i at få kunderne over så hurtigt som
> muligt, og gør helt automatisk
> hvad vi kan for at speede processen op så meget som muligt.

Endnu engang tak for din respons.

Mvh. Martin T.

Fra : Anders Ravn

Dato : 10-05-03 00:52

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Øv, jeg havde ellers regnet med at skifte til Telmore - og tage mit nummer
med, men hvis det tager lang tid, og min telefon i den periode er lukket,
"tør" jeg ikke rigtigt prøve.

Er der slet ikke nogen cirka-tider for nummerportering fra Sonofon til
Telmore?

Med venlig hilsen,

Anders Ravn (En mere eller mindre utilfreds kunde, der kan se på sin
telefonregning for april måned at han har ringet sammenlagt i 4½ time til
Sonofons kunde"service".)

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-05-03 06:25

Anders Ravn wrote:

> [...]
på sin
> telefonregning for april måned at han har ringet sammenlagt i

....hva dælen ringer man til Sonofon i 4½ time for?

....tekniske problemer?
Hans

Fra : Anders Ravn

Dato : 11-05-03 11:41

"Hans Paulin" <his@it.dk> skrev i en meddelelse

> ...hva dælen ringer man til Sonofon i 4½ time for?
>
> ...tekniske problemer?

De 4 timer og 20 minutter har været ventetid, og de sidste har været
spørgsmål til regninger (rykkergebyrer påå for sent betalte regninger -
selvom regningerne er tilmeldt PBS), samt for tidligt/ for sent lukning af
muligheden for at ringe ud ved SaldoMax.

Alt i alt temmelig mange problemer - problemer som man ikke forventer ved et
dyrere, større selskab.

Mvh,

Anders Ravn

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-05-03 20:58

Anders Ravn skrev Søndag den 11. maj 2003 12:41 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> De 4 timer og 20 minutter har været ventetid,

Hvordan kan det være at jeg i de sidste par uger har haft ringet til
Sonofon vel sagtens en 4-5 gange, og altid er kommet igennem iløbet af
få minutter, når andre kan være flere timer om at komme igennem?

Ivar Madsen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-05-03 07:24

On Sat, 10 May 2003 01:52:21 +0200, "Anders Ravn"
<anders@NOthenetr.dk> wrote:

>Øv, jeg havde ellers regnet med at skifte til Telmore - og tage mit nummer
>med, men hvis det tager lang tid, og min telefon i den periode er lukket,
>"tør" jeg ikke rigtigt prøve.

Så vælg et nyt nr.
Hos Telmore kan du selv bestemme hvilket nr. du vil have ud af de
ledige numre de har.

Kurt Brixen

Fra : Janus Olsen

Dato : 10-05-03 10:33

Anders Ravn wrote:
> [...]
> nummer med, men hvis det tager lang tid, og min telefon i den periode
> er lukket, "tør" jeg ikke rigtigt prøve.

Dit sonofon abonnement bliver ikke lukket før nummerporteringen er
gennemført, så du kommer ikke til at stå uden at kunne ringe, højst et par
timer når de endelig får skiftet.
MVH Janus Olsen

Fra : Fischer

Dato : 10-05-03 12:42

> Dit sonofon abonnement bliver ikke lukket før nummerporteringen er
> gennemført, så du kommer ikke til at stå uden at kunne ringe, højst et
> par timer når de endelig får skiftet.

Det er der da ingen garanti for.
I denne uge har jeg flyttet et nummer fra CBB til Telmore. I en periode på
4-5 dage kunne man ikke ringe til nummeret.
Nu er det dog hjemme hos Telmore.

*Fischer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-05-03 21:04

Telmore - Frank Rasmussen skrev Fredag den 9. maj 2003 17:26 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> men vores muligheder for
> at gøre noget er stærkt begrænset. Det er ikke TDC i denne omgang,

Er det ikke muligt, sådan teknisk set, at sende et simkort med et
midligertideligt nummer, og så når ens gamle nummer er overført, så
tildele det udsendte simkort dette nummer?
Eller er simkortet født med et nummer, som ikke kan ændres?

BTW kan du be/af-kraftige de forlydner der har været om at i vil
impotere telefoner fra østen?

Ivar Madsen

Fra : barfoed

Dato : 12-05-03 18:32

Det er i høj grad muligt, det er faktisk sådan Orange gør det.

Barfoed

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-05-03 16:27

> [...]
> længe.
>
> Men ellers fin service at Telmores administrerende direktør svarer på mit

Vær tålmodig drenge... Mit tog kun knap 2 måneder om at blive flyttet..
Ringede tusinde gange til dem..

Fra : Martin T.

Dato : 09-05-03 17:07

"Lars Hansen" <Lars_Hansen@lite.dk> wrote in message

> Vær tålmodig drenge... Mit tog kun knap 2 måneder om at blive flyttet..
> Ringede tusinde gange til dem..

Var det også i forbindelse med overflytning til Telmore fra Sonofon?

Jeg krydser fingre for, at jeg ikke kommer ud for samme situation som dig.

Mvh. Martin T.

Fra : WHaP

Dato : 10-05-03 00:52

jeg har faktis været ude for samme situation, men hvor jeg ville flytte et
TDC taletidskort over til CBB jeg ventede 1 mrd hvorefter jeg ringede flere
gange til dem, men de sagde bare det var fordi de var igang med at opgradere
deres servere? nå der gik så 1/2 mrd mere, så sendte jeg et skriftlig brev
til dem hvor jeg sagde jeg ikke ville skifte aligevel og at jeg ville prøve
at finde et andet selskab hvis det gik mere end 1 uge. sjovt nok gik der kun
2 dage også blev jeg ringet op af CBB hvor de sagde de kunne sende mit
simkort med det samme, hvis jeg valgte at bibeholde ordren. dagen efter
dukkede der et brev op med mit simkort. håber da ikke det er sådan folk køre
deres forretning

WHaP

Fra : Søren C

Dato : 10-05-03 13:46

> [...]
>
> Det bringer virkelig minder tilbage om hvorfor jeg i sin tid for godt 4 år
> siden skiftede fra TDC til Sonofon. TDC var tunge slås med og nu er de

Dengang det blev muligt at flytte sit nummer valgte jeg at flytte min abb
fra Sonofon til Telmore. Tror faktisk det var samme dag som det blev muligt
gik der lidt over 3 uger før flytningen kom igennem... Mit nummer nåede at
være lukket i lidt over en uge! Tro mig, det var ikke sjovt )
Og jeg har aldrig fortrudt min flytning!! Magen til service hos Telmore skal
man lede længe efter!

venligst

Fra : Martin T.

Dato : 11-05-03 18:42

Hejsa alle

Mit mobilnummer er nu aktiveret hos Telmore.

Åbenbart har TDC og/eller Sonofon været på arbejde søndag nat, da nummeret
virkede tidligt søndag morgen.

Så i mit tilfælde varede overflytningen fra onsdag d. 7. maj til d. 11. maj.

Mvh. Martin T.

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 11-05-03 19:48

> [...]
> virkede tidligt søndag morgen.
>
> Så i mit tilfælde varede overflytningen fra onsdag d. 7. maj til d. 11.

Vi har i samarbejde med TDC, sikret at der i øjeblikket arbejdes næsten i
døgndrift, på
at sikre nye kunder så hurtigt et skift til Telmore som muligt . Men der er
i øjeblikket problemer med
nummerportering, men det er vores opfattelse at de fleste selskaber loyalt
forsøger at løse
flaskehalsene.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Martin T.

Dato : 11-05-03 21:51

> [...]
> i øjeblikket problemer med
> nummerportering, men det er vores opfattelse at de fleste selskaber loyalt

Det har været en lille smule irriterende, at mit nummer ikke har været oppe
at køre i nogle dage, men glæden, at det nu virker har langt oversteget
irritationsmomentet.

Tak til den tekniker, der sørgede for min nummerportering i nat

Endnu engang tak for din respons. Det er godt at få lidt info om, hvor
fejlene er, og hvad der gøres for at løse dem.

Mvh. Martin T.
Glad Telmore bruger :)

Fra : Oros

Dato : 12-05-03 20:00

Min egen flytning til Telmore røg ind i den sædvanlige mølle som flere
oplever. Det var dengang Telia, og med det samme de fik anmodningen om at
nummeret skulle flyttes til andet selskab smækkede de låget i og lukkede af
for telefonen. Der gik så den her uges tid før jeg var på igen på Telmore.
I kontrast til dette kender jeg en som også ville skifte, det var vidst fra
Telia til Orange dengang, og efter min oplevelse. Han ringede ind samtidig
med anmodningen om at flytte nummeret fra den ene til den anden og snakkede
med MEGET store bogstaver om at han ikke ville finde sig i at undvære sit
telefonnummer i en uge. De 2 selskaber aftalte indbyrdes et tidspunkt for
hvornår flytningen skulle ske og min kammerat fik dagen før det nye sim-kort
og beskeden om i hvilken time flytningen ville ske dagen efter. Ganske
rigtigt døde telefonen med det gamle simkort dagen efter i tidsrummet, og
ca. 40min. efter var det nye simkort aktiveret på nummeret. Om selskaberne
har for travlt til den slags i dag skal jeg ikke kunne sige, men ganske
praktisk er dette jo et glimrende eksempel på at det skam sagtens kan lade
sig gøre hvis man kan snakke fornuft, og ikke mindst "service" ind i hovedet
på selskaberne. Jeg kan selvfølgelig godt se det som lidt af et problem med
Telmore kontra andre selskaber, lidt ligesom tip-top trafik, vores
konkurrenter hader os. Der er sikkert ikke de bedste meninger om Telmore i
de andre selskaber kunne jeg forestille mig. Men hvis man gør det som et
kriterie for at foretage nummerflytningen og få en garanti på skrift kan det
"nye" selskab sikkert godt hive lidt i tøjlerne og få det gamle til at makke
ret, hvilket det i øvrigt nok er forpligtet til.

Stil nogle krav - få det på skrift!

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Min hotmail er "orosaraba"