Valg af SE telefon
Fra : Nick

Dato : 06-05-03 14:12

Hmmm.... nu har jeg kigget og kigget og studeret og gransket.

Det ser ud til at prisen for for en ny SE knogle er følgende:

SE T300 - ca. 700,-
SE T310 - ca. 1200,-
SE T68i - ca. 1100,-

Alle med 6 mdr. Telia eller Sonofon (Telia inkl. opr.).

Men nu er spørgsmålet; hvilken én skal man vælge?

SE T300 har en fint "rundt" design, men buet ryg. Derfor drejer den nemt når
den rutscher rundt på skrivebordet og instrumentbrædtet. Den er
næst-lettest.

SE T310 vejer lidt mere men er mere lige i ryggen, har højere lydstyrke og
WAP 2.0.

SE T68i er lettest, har større hukommelse, Bluetooth (godt nok kun Klasse 1,
men alligevel), men kun WAP 1.2.

Nu er der forskellig sjov software, spil m.v. til T310, men kan de også
bruges på T68i og T300?

Hvad er ellers de store forskelle?

/Nick

Fra : Henrik

Dato : 06-05-03 14:53

Her kan T310 købes til en fornuftig pris.
http://www.telemobilia.dk/visProdukt.asp?id=222

Mvh Henrik

Fra : Helmut Lotti

Dato : 06-05-03 15:05

"Henrik" <mennefjernes@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Her kan T310 købes til en fornuftig pris.
> http://www.telemobilia.dk/visProdukt.asp?id=222
>
> Mvh Henrik

SonyEricsson T310 kan også købes i Telekædens butikker for 299,- ved
samtidig oprettelse af Telia Xpress!!
Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Nick

Dato : 06-05-03 15:17

"Henrik" <mennefjernes@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Her kan T310 købes til en fornuftig pris.

Øhhh... Det er 1018,-... ikke megen forskel. Læg mærke til at det er
Telemobilia og Telekædens forskellige netbikser der har de gode priser i
øjeblikket.
netget.dk (Telekæden i Vejle) ser ud til at være ret billige, men det er
stadig kun 1-200,- i afvigelse de forskellige steder.

Jeg fandt ud af at der åbenbart er WAP 2.0 i alle 3 modeller, men at
download af spil og den slags kun er til T3xx og ikke til T68i. Men den har
jo til gengæld Bluetooth Klasse 1. Men en Klasse 2 adapter bliver det sjovt,
for så kan den synkronisere helt nede i baghaven

/Nick

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-05-03 15:58

[klip]
> [...]
sjovt,
> for så kan den synkronisere helt nede i baghaven

Hej Nick
Jeg tror ikke du skal regne med at BT klasse 2 kommer i mobilerne.
Standarden er sandsynligvis mest lavet til brug for trådløse
data-forbindelser - altså pc til pc eller router.
En grund til ikke at bruge klasse 2 i mobilerne kunne være at den samlede
radiospredning ku' blive temmelig voldsom; 2/3 del af befolkningen med hveer
sin ½kraftige radiosender i lommen....lige noget til at forstyrre
Telestyrelsens nattesøvn
Og til et head-set eller pc-sync er klasse 1 faktisk osse rigeligt - i
praksis vil de fleste vel alligevel smide mobilos på bordet - ved siden af
pc'en !
Head-set'et rækker fint til lommen eller en bæltetaske.

Men jeg kommer lige i tvivl; regner du med at en mobilos/klasse 1 vil få
længere rækkevidde, hvis du har en klasse 2 enhed forbundet til din pc ?
Det er - desværre - den svageste sender/modtager, som bestemmer rækkevidden
ved sådan en blanding.

Men jeg ville nu osse købe 68'eren - igen ! Men med en 39'er og en 68'er har
jeg vist rigeligt - for tiden
Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...

Fra : H3nrik V!

Dato : 06-05-03 16:04

In news:3eb7cd8e$0$95341$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Jesper Hedegaard typed:

> Men jeg ville nu osse købe 68'eren - igen ! Men med en 39'er og en
> 68'er har jeg vist rigeligt - for tiden

SMuk samling...!
¨

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Nick

Dato : 06-05-03 20:58

"Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke du skal regne med at BT klasse 2 kommer i mobilerne.

Nej, det regner jeg heller ikke med, det vil den aldrig gøre. Der er også
for stort strømforbrug

/Nick

Fra : Claus Frigaard

Dato : 06-05-03 15:09

> SE T68i er lettest, har større hukommelse, Bluetooth (godt nok kun Klasse
1,
> men alligevel), men kun WAP 1.2.

Efter hvad de skriver hos SE, så har T68i WAP 2.0

Mvh. Claus Frigaard

Fra : myname@myname.dk

Dato : 06-05-03 15:09

Hvorfor vælge Ericsson, når Nokia har kvalitetstelefoner på markedet?

Fra : Nick

Dato : 06-05-03 15:13

<myname@myname.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor vælge Ericsson, når Nokia har kvalitetstelefoner på markedet?

1. Det drejer sig om SE telefoner, ikke Nokia.
2. RMA-procenten er alt for høj på Nokias produkter. Jeg gider ikke lege
QA-medarbejder for Nokia - og så betale for det...

/Nick

Fra : myname@myname.dk

Dato : 06-05-03 15:29

Har SE fået lavet en ny softwareopdatering til T68i og R600, der gør det
100% muligt at modtage GSM-opkald, selvom der er et GSM og GPRS-abonnement
på SIM-kortet?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-05-03 16:09

<myname@myname.dk> wrote in message
> Har SE fået lavet en ny softwareopdatering til T68i og R600, der gør det
> 100% muligt at modtage GSM-opkald, selvom der er et GSM og GPRS-abonnement
> på SIM-kortet?

[klip]

Der er i det mindste kommet en R7A006, der er nyere end min R6a012, som har
problemet periodisk.
Og et eller andet sted mener jeg at have læst at det løser problemet.
Men prøv at ringe til deres service-centre - de dømmer din telefon død, når
du fremlægger netp dette problem. Med min mente de at det ene net var røget
~ modtager-delen på enten 900 eller 1800 var brændt af.....
Sjovt nok er problemet væk efter jeg har sat et Telmore-kort i, resat
telefonen og undladt at slå noget som helst GPRS til ! Den virker
umiddelbart også med det gamle kort med GPRS.....

Jesper
----------

Fra : Janus Olsen

Dato : 06-05-03 15:35

myname@myname.dk wrote:
> Hvorfor vælge Ericsson, når Nokia har kvalitetstelefoner på markedet?

*ROFL* det er sgu humor.
MVH Janus Olsen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-05-03 16:13

"Janus Olsen" <janus@basicelectronics.dk> wrote in message

> *ROFL* det er sgu humor.
> MVH Janus Olsen

Det er nu ikke lige min form for humor, når en stor producent som Nokia
begynder at sende så store mængder af forskellige modeller på markedet -
fulde af fejl, som de ikke kan tale sig fra at de IKKE fandt før lancering !
"Det må vi sgu' lappe med en S/W-opdatering senere - når de finder fejlen"
Men hvis folk frivilligt vil fortsætte med at betale for at få lov til at
lege chrash-test-dummy for Nokia syntes jeg egentligt det er ret sørgeligt !

Jesper
----------

Fra : Michael Frandsen

Dato : 06-05-03 20:37

sidste nye opdateret sw hedder R7A0013 fik det i, i fredags

Fra : Thomas - Herning

Dato : 09-05-03 17:09

Som de andre også skriver, så er mange Nokia telefoner fyldt med fejl. På
mit arbejde anvender vi Sony-Ericsson fordi de er mere driftsikre, har haft
Bluetooth længe (er p.t. kun i meget få udgaver af Nokia-telefoner og har
ikke fuld funktionalitet).

Der er alle data-muligheder og det har de igen været længe.

Prøv at se lidt på den nye SE T610 - den kan og har alt.

Ligeledes er Siemens på vej med deres SX1, der helt sikkert kommer til, at
revolutionere markedet (hvis man kan vænne sig til tastaturets placering).
Den har indbygget kamera (med videomulighed), kan opgraderes med
hukommelseskort, 65.000 farvers skærm, radio, mp3-afspiller, java og 3++ og
meget mere. Samtidig er den ret lille.

Blot for, at nævne, at der er ved, at være ret spændende produkter på
markedet, der rent faktisk kan konkurrere kraftigt med Nokia. MEN desværre
er der jo nogen, der KUN går efter navnet på telefonen og ikke ser på
specifikationer og funktioner.

Nå, nu vil jeg ikke forstyrre mere og selvfølgelig suge, at dette blot er
min mening

MVH
Thomas - Herning