Wap-side ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-05-03 21:43

Hvordan laver man sin egen wap-side? Kan man eksempelvis blot lave en mappe man
kalder "wap" i et almindeligt hjemmesidesystem og så kalde den ved hjælp af
http://www.minside.dk/wap/ ?

Skriver man også wap-sider i html, eller findes der et andet kodesprog til det?

Baggrunden for at jeg ønsker at fremstille en wapside, er at jeg synes at der
kan være alt for få bookmarks i de to waptelefoner (Mot. T260 og Ericsson T65)
jeg har. Jeg vil derfor lave min egen wapside med de links som jeg ønsker.

På forhånd tak for hjælp til fremstilling af en wap-side.

Claus

(Dette indlæg er sendt til både news:dk.teknik.telefoni.mobil og

Fra : JMo.

Dato : 05-05-03 21:56

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in

> Hvordan laver man sin egen wap-side? Kan man eksempelvis blot lave en
> mappe man kalder "wap" i et almindeligt hjemmesidesystem og så kalde
> den ved hjælp af http://www.minside.dk/wap/ ?

Næsten. Du skal sende den rette content-type (text/vnd.wap.wml)

> Skriver man også wap-sider i html, eller findes der et andet kodesprog
> til det?

I WML der minder en del om HTML, men dog med nogle forskelle.

> [...]
> at der kan være alt for få bookmarks i de to waptelefoner (Mot. T260
> og Ericsson T65) jeg har. Jeg vil derfor lave min egen wapside med de

Prøv at søge lidt med Google på fx. wml tutorial

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-05-03 07:28

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> wrote in message
> [...]
>
> I WML der minder en del om HTML, men dog med nogle forskelle.

> Prøv at søge lidt med Google på fx. wml tutorial

Nu er det noget tid siden at jeg lavede min wap-side, men jeg brugte bla.
http://www.w3schools.com/wap/

mvh Frank