Internet via mobil som modem, uden fast ab~
Fra : JS

Dato : 03-05-03 00:38

Findes der en måde man kan komme på internettet med mobilen som modem, hvor
der kun betales minuttakst ?

Jeg ville gerne kunne bruge mobilen i nødstilfælde (når mit webspeed er
nede..) til simple ting såsom PC-bank.
(Jeg har Telmore nu, telefonen er en 6610.)

Jeg har nedlagt min fastnet telefon og så kan jeg jo ikke ringe til TDC
16101, da det jo er uden fast abbonnement netop fordi man ringer fra en af
deres fastnet linier.

mvh/JS

Fra : Fischer

Dato : 03-05-03 05:42

> Findes der en måde man kan komme på internettet
> med mobilen som modem, hvor der kun betales minuttakst ?

Ja.
Du kan oprette et gratis-abonnement hos CyberCity og få åbnet for mobil
adgang. Så betaler du kun din minuttakst til Telmore.

> Jeg ville gerne kunne bruge mobilen i nødstilfælde (når
> mit webspeed er nede..) til simple ting såsom PC-bank.
> (Jeg har Telmore nu, telefonen er en 6610.)

Du bør nok oprette HSCSD (High Speed data) hos Telmore. Så kan du komme op
på en højere hastighed.
Men du vil sikkert føle at det går uendeligt langsomt.

*Fischer

Fra : Oros

Dato : 03-05-03 11:24

Fischer wrote:
> Ja.
> Du kan oprette et gratis-abonnement hos CyberCity og få åbnet for
> mobil adgang. Så betaler du kun din minuttakst til Telmore.

Cybercity vil da vel også have deres del af kagen? Jeg er ikke sikker, og
gider ikke lige undersøge da minuttaksten hos teleselskab klart er den
dyreste i sammenhængen. Men skal CC ikke have sine sædvanlige øre i minuttet
mobil eller ej?

> Du bør nok oprette HSCSD (High Speed data) hos Telmore. Så kan du
> komme op på en højere hastighed.
> Men du vil sikkert føle at det går uendeligt langsomt.

En anden lille advarsel i denne forbindelse er hvis du kommer udenlands og
skal bruge det. Her kan de opkræve ågerpriser for at køre på det tredobbelt
hurtige trin (28.8) Jeg oplevede således at skulle betale rundt regnet
8-10kr pr MINUT da jeg brugte muligheden via Telmore i Norge og Finland i
påsken. Så tæller kronerne hurtigt kan jeg love dig. Min konto gik i -200,-
på forbrug på 14 og 17 minutter henholdsvis fredag og lørdag. Mandag fik jeg
så sms'en fra Telmore der fortalte om min saldo, og så var telefonen ellers
lukket fra mandag morgen af så jeg ikke kunne ringe op via modem og
indbetale penge via hjemmeside. Jeg måtte låne en andens mobil og ringe til
Telmore og klare det over telefonen og samtidig få tilmeldt automatisk
optankning. (ellers ville en simpelt indbetaling via nettet med de priser og
den hastighed jo snildt resultere i at koste mig 20-30kr, chokerende ik? ;)
Resten af mit forbrug i ferien blev dog holdt på et absolut minimum.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Min hotmail er "orosaraba"

Fra : Fischer

Dato : 03-05-03 15:16

> Jeg er ikke sikker, og gider ikke lige undersøge ....

Det er også lettere at lade andre.

> Men skal CC ikke have sine sædvanlige øre i minuttet
> mobil eller ej?

Ej.

*Fischer

Fra : JS

Dato : 03-05-03 17:33

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
newsQsa.297$p24.74@news.get2net.dk...

> Det er også lettere at lade andre.

> Ej.

Citat fra CC betingelser :

***
Abonnementerne kan benyttes fra alle a-numre (fastnet- og mobilnumre).
Ønskes mulighed for at kalde op til Internettet via sin mobiltelefon, rettes
henvendelse til Cybercity Kundeservice. Ved opkald via mobiltelefonen vil
kunden blive faktureret for internetforbruget af sin mobiloperatør.

***

Men det vil jeg nu prøve alligevel, det ser ud til at være en løsning.

mvh/JS

Fra : Fischer

Dato : 03-05-03 17:44

> Ved opkald via mobiltelefonen vil kunden blive faktureret
> for internetforbruget af sin mobiloperatør.

Netop.
Normalt skal man ved disse internet-abonnementer betale pr. minut. Det sker
ved at ringe op til typisk et 5-cifret nummer hvor man så faktureres fra
internet-udbyderen.

Men fra en mobiltelefon ringer man op til et normalt 8-cifret nummer. Her
skal du kun betale din normale minutafgift fra din mobiloperatør.

*Fischer

Fra : JS

Dato : 03-05-03 17:59

> [...]
>
> Men fra en mobiltelefon ringer man op til et normalt 8-cifret nummer. Her
> skal du kun betale din normale minutafgift fra din mobiloperatør.

Hmnn, ja sådan kan det jo også forståes, jeg synes stadig det er lidt uklart
om det koster ud ver den 1 kr som telmore skal ha pr minut.
Får CC en andel i den 1 Kr, ellers er det lidt svært at se hvorfor de skulle
tillade det ?

Der stod et sted at man skulle kontakte kundeservice hvis man ville ringe
fra mobil, hvorfor mon det så er nødvendigt ?

mvh/JS

Fra : Fischer

Dato : 04-05-03 05:37

> Hmnn, ja sådan kan det jo også forståes, jeg synes stadig
> det er lidt uklart om det koster ud ver den 1 kr som
> telmore skal ha pr minut.

Det koster ikke noget ud over dette.

> Får CC en andel i den 1 Kr, ellers er det lidt svært at se
> hvorfor de skulle tillade det ?

Det skal nok betragtes som en service fra CC's side. De fleste andre
internet-udbydere har kun denne service på deres betalings-abonnementer.

> Der stod et sted at man skulle kontakte kundeservice hvis
> man ville ringe fra mobil, hvorfor mon det så er nødvendigt ?

CC tjener deres penge ved at folk kobler op via modem til CC's normale
indkaldsnummer.
CC har helt sikkert IKKE lavet dette for at folk med mobiltelefoner skal
oprette et internet-abonnement og KUN bruge det den vej.
Hvis det bliver et alt for udbredt fænomen, kunne jeg godt forestille mig at
det blev stoppet på den ene eller anden måde.

*Fischer

Fra : Claus Nielsen

Dato : 06-05-03 15:30

Jeg har oprettet friabbonement ved CC og har kontaktet dem mht andet
opkaldsnummer og det virker fint, med 9600 kbs.

For at køre High Speed skal man betale 25 kr /måned ifølge CC for at få lov
at bruge denne feature.

Telmore har kun taget 1kr /minut efter hvad jeg kan se, så det må jo siges
at være billigere end forventet !

Claus

Fra : JS

Dato : 06-05-03 18:12

"Claus Nielsen" <cnie02@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at bruge denne feature.
>
> Telmore har kun taget 1kr /minut efter hvad jeg kan se, så det må jo siges

Jeg kører 28.8 uden problemer på et CC friabbonnement....

Fra : Fischer

Dato : 06-05-03 21:18

> Jeg har oprettet friabbonement ved CC og har kontaktet dem
> mht andet opkaldsnummer og det virker fint, med 9600 kbs.
> For at køre High Speed skal man betale 25 kr /måned ifølge
> CC for at få lov at bruge denne feature.

Det synes jeg lyder mystisk?
Jeg har svært ved at tro på at de skulle have sat en begrænsning på 9.6 kbps
på deres indkaldsnummer.

Jeg tror mere på at en eller anden smart CC sælger vil prøve på at sælge dig
et abonnement. Jeg synes du skulle lade det komme an på en prøve.

*Fischer

Fra : JS

Dato : 03-05-03 19:26

> [...]
>
> Men fra en mobiltelefon ringer man op til et normalt 8-cifret nummer. Her
> skal du kun betale din normale minutafgift fra din mobiloperatør.

Nu fik jeg det til at spille til cybercity.
I øvrigt lidt af et tilfælde at jeg ved søgning fandt nummeret (35100000)
det er åbentbart lidt hemmeligt...

Det kører dog kun 9600, damn det er langsomt
Jeg har betalt for hscsd ved Telmore, men det var i går aftes så måske det
ikke lige spiller endnu ?

mvh/JS

Fra : Fischer

Dato : 04-05-03 05:22

> Det kører dog kun 9600, damn det er langsomt

Det er ikke specielt hurtigt.
IMHO er det kun brugbart til at hente sin (POP3) mail.
Og selv om HSCSD kører op til 3x så hurtigt, så er det stadig langt fra
hurtigt.

> Jeg har betalt for hscsd ved Telmore, men det var i går
> aftes så måske det ikke lige spiller endnu ?

Jeg kender ikke 6610 og den software / driver du bruger til at koble op.
Men på nogle telefoner / drivere er det nødvendigt at indsætte en AT-streng
i din netværk via modem forbindelse for at få den til at gå i HSCSD.

*Fischer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-05-03 11:17

"JS" <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message

> Jeg har nedlagt min fastnet telefon og så kan jeg jo ikke ringe til TDC
> 16101, da det jo er uden fast abbonnement netop fordi man ringer fra en af
> deres fastnet linier.

Så bruger du da bare deres nummer til mobiltelefoner Det er 21 21 00 00

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=37156&dogtag=tdco-bb-mi-mo

Fra : H3nrik V!

Dato : 03-05-03 12:47

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Så bruger du da bare deres nummer til mobiltelefoner Det er 21 21
> 00 00
>
> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=37156&dogtag=tdco-bb-mi-mo

Se, den har jeg oxo læst - og oprettet en konto på min mobil (T68i) til at
hente mail. Men hva' dælen skal den ha' som brugernavn og PW? Det samme
12xxxxxxxxxx og ******** som min mail?

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-05-03 12:54

"H3nrik V!" <vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com> wrote in
message news:b90a7j$aav$1@sunsite.dk...

> Se, den har jeg oxo læst - og oprettet en konto på min mobil (T68i) til at
> hente mail. Men hva' dælen skal den ha' som brugernavn og PW? Det samme
> 12xxxxxxxxxx og ******** som min mail?

Ja det er korrekt.... Men jeg kom jo lige i tvivl om fx JS kan bruge det, da
han siger han har lukket sin telefon.. Og man plejer jo ikke ligefrem at
kunne få adsl hos TDC uden at have telefon.. SÅ hvis han ikke har noget tdc
bredbånd, kan han ikke bruge denne metode!

Fra : JS

Dato : 03-05-03 17:19

> "JS" <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message

> Så bruger du da bare deres nummer til mobiltelefoner Det er 21 21 00
00

Ja du har delvist ret.
Det var forkert at forsøge på det 5 cifrede nummer, og hvis jeg prøver
21210000 så kommer jeg da også et skridt videre, dvs den checker
brugernavn/password, men det er jo ugyldigt da jeg kun har et basis
abbonnement.

mvh/JS