snyde 6110 så den er i bil-"mode"
Fra : Morten Larsen

Dato : 02-05-03 11:18

Hej

Jeg læste en gang på en side, at man kunne
luse to forbindelser på en 6110, så den gik over på
bil. Det blev vist kaldt for "james Bond trick'et"
Ved nogen her hvordan det gøres ?

Morten

Fra : Dan Molberg

Dato : 02-05-03 11:34

"Morten Larsen" <mortenlarsenNOSPAM@NOSPAM.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg læste en gang på en side, at man kunne
> luse to forbindelser på en 6110, så den gik over på
> bil. Det blev vist kaldt for "james Bond trick'et"
> Ved nogen her hvordan det gøres ?
Prøv dig frem... det er i stikket i bunden, der skal du kortslutte to af
dem.

Fra : Brian Schelde

Dato : 02-05-03 11:51

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> wrote in message
> Prøv dig frem... det er i stikket i bunden, der skal du kortslutte to af
> dem.
Det ville jeg ikke anbefale, man kunne f.eks. komme til at kortslutte
batteriet, det har det ikke specielt godt af.

Fra : Janus Olsen

Dato : 02-05-03 17:07

Hej
Hvis du har en 10K ohm modstand så prøv den, så skulle der ikke ske så meget
MVH Janus Olsen

Fra : Morten Larsen

Dato : 02-05-03 17:56

"Janus Olsen" <janus@basicelectronics.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvis du har en 10K ohm modstand så prøv den, så skulle der ikke ske så
meget
> MVH Janus Olsen
> Brian Schelde wrote:

Jeg har fundet denne tekst, kan nogen forklare mig det ?

The James Bond Trick
If you short-circuit theleft middle and right pins on the bottom of the
phone with all connections touching each other, the Nokia software hangs!
The profile "Headset" will be activated. Before you do this just activate
the "Automatic Answer" in the headset profile and set the ringing volume to
"Mute". Now you can use your phone for checking out what people are talking
about in a room. Just place it under a table in a room and call it. The
phone receives the call without ringing and you can listen to what people
are saying.

siden hedder: http://www.2thumbswap.com/products/secrets/nokia_6110.htm

Morten

Fra : Dan Molberg

Dato : 03-05-03 00:55

"Brian Schelde" <br_sc@hotmail.com> wrote in message
> "Dan Molberg" <beyond@repair.void> wrote in message
> Det ville jeg ikke anbefale, man kunne f.eks. komme til at kortslutte
> batteriet, det har det ikke specielt godt af.
Tænk dig om.... tror du ikke at nokia har sikret sig at der ikke er strøm
ud? Tænk hvis du render rundt med dine nøgler og telefon i samme lomme, hvor
længe ville Nokia være i branchen hvis deres telefoner kortsluttede på den
måde?

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 03-05-03 16:16

"Dan Molberg" skrev i en meddelelse news:b8v0ha$pgh$1@sunsite.dk...
> [...]
hvor
> længe ville Nokia være i branchen hvis deres telefoner kortsluttede på den

Der tror jeg så du tager fejl... Min far har da en bordlader til sin 6210,
hvor man blot sætter 'fonen ned i, og den får så strøm op igennem to af
kontakterne i bunden!

Hygge...
Daniel

Fra : Dan Molberg

Dato : 03-05-03 17:04

"Daniel Alstrup" <daniel.alstrupNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> hvor man blot sætter 'fonen ned i, og den får så strøm op igennem to af
Tænk dig om igen, jeg har nok selv den samme oplader... så er det bare; er
det telefonen der lader opladeren op, eller om det er opladeren der oplader
teæefonen? Med andre ord hvilken vej løber strømmen? Prøv du med et multi
meter at måle hvor meget strøm telefonen sender ud... inden du løber ud
efter et meter så kan jeg hælpe dig lidt hen ad vejen: det rimer på kul.....

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 04-05-03 21:13

"Dan Molberg" <news@repair.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meter at måle hvor meget strøm telefonen sender ud... inden du løber ud
> efter et meter så kan jeg hælpe dig lidt hen ad vejen: det rimer på

Det var så ikke mig der tænkte mig om sidst (det var Brian).... Jeg går da
udfra at det er laderen der lader telefonen op (og ikke omvendt), det ligger
li'som i navnet på dimsen! Nu gider jeg godt nok ikke rende rundt efter min
fars mobil for at måle på den, så jeg giver dig bare ret

Hygge...
Daniel

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 05-05-03 08:15

"Dan Molberg" <news@repair.dk> wrote in message

> [...]
> meter at måle hvor meget strøm telefonen sender ud... inden du løber ud
> efter et meter så kan jeg hælpe dig lidt hen ad vejen: det rimer på

Hmmmmmmm....Min Sony-Ericsson P800 må da sende noget strøm ud af stikkene i
bunden - ellers ville min clip-on-radio nok ikke virke....
Hvorfor skulle Nokia ikke gøre det samme?

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Dan Molberg

Dato : 05-05-03 12:55

"Lars Bo Wassini" <lars@wassini.nospam.danmark> wrote in message

> [...]
> bunden - ellers ville min clip-on-radio nok ikke virke....
> Hvorfor skulle Nokia ikke gøre det samme?
Kan ikke tale hvad svenskere tænker på, men ved at finnerne har tænkt sig
om, der kan ikke noget signal ud af Nokian med mindre at telefonen får
besked om at gøre det, og det kan på 6110 kun gøres ved at sende det rigtige
signal tilbage til telefonen, og på ingen måde kan man få den fulde batteri
styrke ud i bunden.