-- TDC sikrer sig fuld kontrol over Telmor~
Fra : Jean

Dato : 02-05-03 09:07

--= http://www.jp.dk/bors/artikel:aid=1796718/ =--

Mvh Jean

--
Vil du vinde rejser, dyre mobiltelefoner, tjene penge...,
så prøv Wanna-save.com! (dansk side)
http://www.wanna-save.com/default.asp?GuestID=11130946
(Klik på 'Bliv bruger', tilmeldingen tager under 1 minut)

Fra : Fischer

Dato : 02-05-03 09:51

> --= http://www.jp.dk/bors/artikel:aid=1796718/ =--

Det virker ret lusket!
Der er jo gjort alt for at nedtone betydningen af at TDC blev
'mindretals-aktionærer' i Telmore.
Som kunde føler jeg mig misinformeret.

Men pt. ser jeg stadig ikke noget på markedet der kommer i nærheden af
Telmore mht. pris, (kommende) muligheder og service.
Derfor ser jeg ikke nogen grund til at løbe skrigende bort - også selvom TDC
har fået mere at sige end jeg bryder mig om.
Men hvis Telmores priser og service ikke også fremover topper markedet, så
er jeg nok smuttet sammen med mine 4 Telmore numre!

*Fischer

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 02-05-03 10:12

"Fischer" skrev

> Det virker ret lusket!
> Der er jo gjort alt for at nedtone betydningen af at TDC blev
> 'mindretals-aktionærer' i Telmore.
> Som kunde føler jeg mig misinformeret.

Fuldstændig enig. Jeg ville have forventet et bedre informationsniveau
fra Telmores side i denne vigtige sag. Det lover desværre ikke godt
for fremtiden. Man har selvfølgelig lov at håbe, at TDC holder sig pænt
i baggrunden (men hvor længe...?).

Mvh. Erland

Fra : Jacob Blirup Larsen

Dato : 02-05-03 10:32

> [...]
> fra Telmores side i denne vigtige sag. Det lover desværre ikke godt
> for fremtiden. Man har selvfølgelig lov at håbe, at TDC holder sig pænt

Nej, jeg forstår ikke hvorfor Frank Rasmussen ikke bare forsatte som han
startede.... Hvorfor skal TDC nu ind og have indflydelse på Telmore. Og så
virker det ikke særlig troværdig, at man ikke fra starten har meldt ud hvad
aftalen indeholder, men istedet minimeret TDC's indflydelse på selskabet.

Jeg kan kun erkende mig helt enig med de andre indlæg, og jeg har det som
Fischer; hvis ikke Telmore forsat kan være blandt de aller-bedste/billigste
på markedet, så skifter jeg til et andet selskab.......

Jacob

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-05-03 10:56

> [...]
hvad
> aftalen indeholder, men istedet minimeret TDC's indflydelse på selskabet.

Der kan være flere fordele ved at tdc er kommet godt ind i telmore... f.eks.
ting som MMS og GPRS og når der kommer nye standarder vil de hurtigere kunne
få dem med i deres system i forhold til før i tiden.

> Jeg kan kun erkende mig helt enig med de andre indlæg, og jeg har det som
> Fischer; hvis ikke Telmore forsat kan være blandt de
aller-bedste/billigste
> på markedet, så skifter jeg til et andet selskab.......

Jar har nu i ca 1 år været rigtig glad for Sonofon, så for min skyld kan de
sælge telmore til Orange (dem kan jeg ik lide)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-05-03 11:30

"Jacob Blirup Larsen" <jacobblirup@stofanet.dk> wrote in message

> Jeg kan kun erkende mig helt enig med de andre indlæg, og jeg har det som
> Fischer; hvis ikke Telmore forsat kan være blandt de
aller-bedste/billigste
> på markedet, så skifter jeg til et andet selskab.......

Ja, og det havde I jo også gjort selvom TDC ikke havde opkøbt Telmore, så
hvad er ændret?

Selvfølge skal TDC have noget at sige, ellers var der jo ingen grund til at
"opkøbe" Telmore, og undskyld at jeg siger det, men dem ,der troede på de
oprindelige historier med "en mindre andel, uden betydning", har været lidt
for naive. Det har da også været et meget smart træk fra TDC's/Telmores
side. Hvis de havde meldt rent ud fra starten ville de have midstet en flok
kunder, som ville skifte af princip. Nu er de fleste kommet sig over
overraskelsen, og vil lige "se tiden an". Smart trick og ganske
forståeligt. Jeg vil gerne være kunde hos et selskab der forstår at køre
forretningen godt, for det betyder bedre/billigere service for mig.

Det korte er, at hvis TDC ikke føler Telmores hidtidige linie med billige
priser og god service (i den række følge), så skifter folk bare, hvilket
også ville ske selvom at TDC ikke havde opkøbt Telmore.

mvh Frank

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-05-03 11:43

> Det korte er, at hvis TDC ikke føler Telmores hidtidige linie med billige
> priser og god service (i den række følge), så skifter folk bare, hvilket
> også ville ske selvom at TDC ikke havde opkøbt Telmore.

Selvfølgelig det er jo forretning.

Både for os, Telmore og TDC.

Per

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-05-03 11:54

"Per Thomsen" <pt@FJERNDETTEmonacor.dk> wrote in message

> Selvfølgelig det er jo forretning.
>
> Både for os, Telmore og TDC.

Ja, lige præcis min pointe

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-03 19:49

"Per Thomsen" <pt@FJERNDETTEmonacor.dk> wrote in

> Selvfølgelig det er jo forretning.
>
> Både for os, Telmore og TDC.

Med andre ord, indtil videre er det en win-win-win situation uden
tabere (bortset fra dem der skifter i protest mod noget de ikke
kender noget til...)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Per Thomsen

Dato : 05-05-03 08:58

> Med andre ord, indtil videre er det en win-win-win situation uden
> tabere (bortset fra dem der skifter i protest mod noget de ikke
> kender noget til...)

I bund og grund ja. Personligt er jeg ikke begejstret for TDC, og har pt
ingen forretningsmæssige relationer til dem. (før nu med Telmore). Men vi må
vente og se hvad de finder på. I øvrigt er der nogen alternativer? Telia
f.eks. er bare en dårligere udgave af TDC.

Per

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 05-05-03 09:13

> [...]

> vente og se hvad de finder på. I øvrigt er der nogen alternativer? Telia
> f.eks. er bare en dårligere udgave af TDC.

Jeg er fuldstændigt enig. TDC bryder jeg mig stadig ikke om, selvom de
ifølge nogle, skulle have fået et bedre ry ift. for få år siden (syntes
stadigvæk de er for dyre ift. kvaliteten af det de leverer)...

Men hvis Telmore ændres i væsentlig dårligere grad end i dag (f.eks. fordi
TDC gerne vil skrabe nogle flere penge ud af kunderne i egen lomme) bliver
CBB-mobil en værdig konkurrent, tror jeg... Så er det jo bare Frank´s opgave
at sørge for at Telmore kører videre, som før fusionen... Ellers smutter
kunderne og efterlader butikken tom

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-05-03 16:18

> [...]

> med Telmore). Men vi må vente og se hvad de finder på. I øvrigt
> er der nogen alternativer? Telia f.eks. er bare en dårligere

Jeg er heller ikke vild med TDC - mest fordi man hører så meget
dårligt om dem.

Af alternativer er der ikke mange der kan matche pris og
serviceniveau.

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-05-03 07:17

> Jeg er heller ikke vild med TDC - mest fordi man hører så meget
> dårligt om dem.
>
> Af alternativer er der ikke mange der kan matche pris og
> serviceniveau.

Just my point.

Per

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-03 19:49

"Jacob Blirup Larsen" <jacobblirup@stofanet.dk> wrote in

> Nej, jeg forstår ikke hvorfor Frank Rasmussen ikke bare forsatte
> som han startede.

Du mener med Image ?

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 02-05-03 22:23

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> wrote in message
> "Jacob Blirup Larsen" <jacobblirup@stofanet.dk> wrote in

> Du mener med Image ?

Nej, jeg tror Jacob mener med Telmore før fusionen med TDC.
Men årsagen er jo nok at good-old-Frank er blevet offer for kapitalistiske
goder og "money talks"...

450 mio. kr var det ikke noget i den størrelsesorden? + evt. bedre
mulighed for implementering af fremtidige services som MMS og GRPS + andre
fremtidige ting, som han kan love Telmore-kunderne......

Og kan man slippe afsted med at de fleste kunder slet ikke "opdager"/mærker
til at handlen er foretaget, fordi TDC´s rolle er blevet neddroslet, så får
Frank det bedste fra 2 verdener og slår 2 fluer med ét smæk...........

Det er ihvertfald mit bud. Nu er det så dukket op i medierne og i denne
gruppe at TDC reelt er fusioneret med Telmore og det var jo ligesom nok ikke
lige Franks hensigt eller plan/Franks kop te, kunne jeg forestille mig....
Han har jo nok ønsket hele tiden at man ikke skal/skulle kunne mærke TDC´s
indflydelse på Telmore, af frygt for at miste kunder...

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-03 22:34

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> mulighed for implementering af fremtidige services som MMS og GRPS + andre
> fremtidige ting, som han kan love Telmore-kunderne......

Mon ikke vi skal tage de 450 mio. kr. med et *meget* stor gran salt....

Der er jo blot udbetale ca. 15 mio. kr. til aktionærerne umiddelbart *inden*
overtagelsen.

Blot for god ordens skyld .... sligt kan nemt tilbageføres i virksomheden
..... ganske ubemærket...!

> [...]
får
> Frank det bedste fra 2 verdener og slår 2 fluer med ét smæk...........

Det er et spørgsmål om religion...!

> [...]
> Han har jo nok ønsket hele tiden at man ikke skal/skulle kunne mærke TDC´s
> indflydelse på Telmore, af frygt for at miste kunder...

Har du tænkt på at fusionen kan være en betingelse for virksomhedens
fortsatte eksistens og Telmore reelt ikke have andet valg (jeg formoder at
TDC er Telmores ubetingede største kreditor)...?

Jeg finder (stadig) fusionen som den ubetinget bedste løsning for Telmore.
Den sikrer en forsat særdeles konkurrencedygtig virksomheds eksistens til
glæde for *samtlige* parter, Telmore (deres aktionærer), TDC og hvad
vigtigst er ..... *alle jer (loyale) kunder* (for god ordens skyld...jeg er
privat kunde hos Sonofon).
--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 03-05-03 21:52

Hej

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote:

>Har du tænkt på at fusionen kan være en betingelse for virksomhedens
>fortsatte eksistens og Telmore reelt ikke have andet valg (jeg formoder at
>TDC er Telmores ubetingede største kreditor)...?

Du blir' ved Bjørn Du får det til at lyde som om Telmore kører med
R.... i vandskorpen, og ikke har andet valg.

At drive den form for serviceprovider virksomhed som Telmore gør, kan
nærmest sammenlignes med at drive et rejsebureau ! - Kunderne
forudbetaler for en vare som de først får leveret senere, måske meget
senere, og når den skal leveres, så køber man den hos 3'diemand ude i
byen. Den form for virksomhed kræver umådelig lidt egen/arbejdskapital
!.

Med din egen erfaring som virksomhedsejer undrer din opfattelse af sagen
mig, men ok, du vil måske blot skabe lidt modvægt

--
M.v.h. Ole®

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-05-03 22:53

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Med din egen erfaring som virksomhedsejer undrer din opfattelse af sagen
> mig, men ok, du vil måske blot skabe lidt modvægt

Tjaeee ... når du nu kommer ind på det .....jeg betaler *alle* mine
kreditorer og hensætter ikke ca. 17 mill. kr. fordringer som "investering i
fremtiden" og hæver da *slet ikke* udbytte med mindre jeg har søgt at
tilfredsstille samtlige kreditorer....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 04-05-03 00:17

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> wrote in message

> Hej

Gu´ er fusionen med TDC ej en betingelse for Telmore fortsatte eksistens!!!
Det er jeg (næsten) 100% sikker på... Det er noget pladder du skriver...

Telmore kunne sagtens klare sig selv uden TDC - Det er den anden vej rundt
du skal tænke... Det er TDC der har problemer med at få fat i de unge kunder
og klare sig uden Telmore!

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-05-03 00:21

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Telmore kunne sagtens klare sig selv uden TDC - Det er den anden vej rundt
> du skal tænke... Det er TDC der har problemer med at få fat i de unge
kunder
> og klare sig uden Telmore!

Du har dine forestillinger ... jeg har mine....

Vi må jo vente med at se regnskabet for 2003.

2002 er jo stort set offentliggjort via dagspressen ifbm. fusionen.

Vi kan jo fortsætte vore spekulationer i lang tid, så mon ikke vi snart skal
til at holde.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Jacob Blirup Larsen

Dato : 02-05-03 22:53

> [...]
>
> Nej, jeg tror Jacob mener med Telmore før fusionen med TDC.
> Men årsagen er jo nok at good-old-Frank er blevet offer for kapitalistiske

Ganske rigtigt Martin.... Hvordan kan det være, at hver gang en lille
virksomhed skaber sig en succes med et godt koncept, godt produkt osv, så
kommer et af de store veletablerede firmaer, som åbenbart ikke selv formår
at skabe resultater, og køber sig ind eller overtager virksomheden???
Hvorfor ikke bare prøve at køre videre selv.....?

Jacob

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-05-03 22:57

"Jacob Blirup Larsen" <jacobblirup@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor ikke bare prøve at køre videre selv.....?

Kræver det ikke en kapital større end eks. den lovbefalede aktiekapital på
kr. 500.000 ...?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 04-05-03 00:14

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3eb2e988$0$48889$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Jacob Blirup Larsen" <jacobblirup@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Kræver det ikke en kapital større end eks. den lovbefalede aktiekapital på
> kr. 500.000 ...?
Det har Telmore vel også? Jeg syntes da det kørte fint for Telmore, før
fusionen med TDC... Men jeg tror at Frank har sørget for at få en god sjat
penge i egen lomme ved fusionen og han skal vel også have lidt belønning for
sit arbejde... Men han bryder sig nok ikke om at offentligheden finder ud af
at TDC åbenbart har så meget at skulle have sagt, for så ville han være
fremkommet med nogle helt andre (og i virkeligheden) mere ærlige udmeldinger
og pressemeddelelser..!

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-05-03 00:34

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det har Telmore vel også?

Hvis du har fulgt med i dagspressen vil du vide:

http://www.jp.dk/arkiv:aid=1763722

1) Selskabets overskud var i 2002 31 mill. kr. efter skat.

nedennævnte kan du trække fra ovennævnte som du behager..

2) 17,6 mill. kr. er reelt udgifter som er gemt "til bedre tider".
3) Negativ egenkapital 14,3 mill. kr.
4) Udbetalt i udbytte til aktionærerne 15,6 mill. kr.

5) Husk egenkapitalen skal mindst være på 500.000 kr.

eks. 2) + 3) + 5) = -32,4 mill. kr............
eks. 2) + 4) + 5) = -30,4 mill. kr.......
eks. 2) + 3) + 4) + 5) = -48 mill. kr.

> Jeg syntes da det kørte fint for Telmore, før
> fusionen med TDC...

Tjaee ... med en negativ egenkapital på 14,3 mill. kr.

> Men jeg tror at Frank har sørget for at få en god sjat
> penge i egen lomme ved fusionen og han skal vel også have lidt belønning
for
> sit arbejde...

Ja og naturligvis (forudsat virksomheden har kapital til det) han har vel
hævet sin løn hver måned.

> [...]
> at TDC åbenbart har så meget at skulle have sagt, for så ville han være
> fremkommet med nogle helt andre (og i virkeligheden) mere ærlige

Der er vel i begyndelsen blot givet et minimum af informationer. Mere ser
jeg så men ikke idet.

Vi kan jo blive ved at spekulere i én uendelighed og jeg er ved at synes,
"gassen er gået af ballonen"...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 04-05-03 11:49

> [...]
>
> 5) Husk egenkapitalen skal mindst være på 500.000 kr.
>
> eks. 2) + 3) + 5) = -32,4 mill. kr............
> eks. 2) + 4) + 5) = -30,4 mill. kr.......

Jeg syntes du skulle rekvirere vores regnskabs hos Erhvevs &
Selskabsstyrelsen
så vil du konstatere at du i ovenstående regnestykke er næsten 50 mio kr fra
sandheden .

Vores kvartalstal fra 1. kvartal 2003 kommer iøvrigt i næste uge.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-05-03 11:53

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Selskabsstyrelsen
> så vil du konstatere at du i ovenstående regnestykke er næsten 50 mio kr

Det var da herligt, du endelig kunne kommentere lidt. Jeg kan kun forholde
mig til de oplysninger pressen kommer med og som du selv erkender .. jvnf.
tidligere artikel i Jyllands-Posten.

Jeg forstår derfor ikke, du efter artiklens offentliggørelse ikke rettede
JP´s opfattelse.

> Vores kvartalstal fra 1. kvartal 2003 kommer iøvrigt i næste uge.

Du vil således nok selv kommentere dette i dagspressen...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 04-05-03 12:49

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3eb4f0f7$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> mig til de oplysninger pressen kommer med og som du selv erkender .. jvnf.

Jeg ved ikke hvad det er du mener jeg erkender. Men selskabet har haft plads
til udbytte,
og har efter såvel udbytte m.m. en positiv egenkapital, iøvrigt mig bekendt
som den eneste
service provider i Danmark. Vores regnskabs principper afviger ikke fra
branchen, snarere
er vi på en langt række områder langt mere forsigtige og konservative. Der
findes bl.a.
selskaber der betragter indbetalinger som omsætning, før kunden har talt så
meget som for
en krone. Det gør vi ikke hos Telmore

> Du vil således nok selv kommentere dette i dagspressen...

Jeg vil da gerne røbe her, at selskabet har et overskud før skat der udgør
et 2 ciffret mio
overskud, og at det går bedre for Telmore end nogensinde før. Kundetallet
vokser fortsat
explosivt, de taler og SMS'er mere, hvilket giver os plads til at satse
hårdere på antallet af
nye udviklere, der skal udvikle nye og spændende services til vores kunder..

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-05-03 12:59

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
plads
> til udbytte,
> og har efter såvel udbytte m.m. en positiv egenkapital, iøvrigt mig

Som tidligere nævnt, det du svarer JP´s journalist på.

Jeg kan ikke med de oplysninger JP viderebringer, påstå Telmore har en
negativ egenkapital, men blot konstatere at egenkapitalen er positiv .... i
en eller anden given størelse.

Jeg har ikke pressemæssig "viden" om andre providers i Danmark mht. til
positiv/negativ egenkapital, så denne sammenligning må stå hen i det uvisse.

> Vores regnskabs principper afviger ikke fra
> branchen, snarere
> er vi på en langt række områder langt mere forsigtige og konservative.

O.k. ... og det er en god information, du giver her om Telmores
regnskabsprincipper.

(Jeg holder mig nu til ultrakonservative regnskabsprincipper i min
branche..)

> Der
> findes bl.a.
> selskaber der betragter indbetalinger som omsætning, før kunden har talt

> [...]

Jeg kan forstå kreativiteten blomstrer "konkollegaerne", men Telmore er
betragtelig mere korrekte. Godt for det.

> [...]
> hårdere på antallet af
> nye udviklere, der skal udvikle nye og spændende services til vores

Flot, perfekt og tillykke med det og også det indgåede samarbejde/fusion.

Branchen trænger i den grad til at komme videre og Telmore og andre *skal*
være katalysator for dette..

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 04-05-03 15:34

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3eb50090$0$48892$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Jeg kan forstå kreativiteten blomstrer "konkollegaerne", men Telmore er
> betragtelig mere korrekte. Godt for det.

Fornemmer man at hr. Bjørn er ved at skifte religion ???
Jeg mente da nok at jeg havde ret i nedenstående:

Kundetallet
> kunder..
>
> Flot, perfekt og tillykke med det og også det indgåede samarbejde/fusion.

Igen, hr. Bjørn: Du skal vist skifte religion, hvis du ikke allerede har
gjort det nu, hvor du har læst Frank´s indlæg

> Branchen trænger i den grad til at komme videre og Telmore og andre *skal*
> være katalysator for dette..

Og igen.... 3. gang du roser Frank/Telmore. Det kalder man vist hattrick...

Du skrev (Hr. Bjørn):
Har du tænkt på at fusionen kan være en betingelse for virksomhedens
fortsatte eksistens og Telmore reelt ikke have andet valg (jeg formoder at
TDC er Telmores ubetingede største kreditor)...?

Og som jeg siger og som jeg igen, før har sagt det: Telmore kunne sagtens
have fortsat uden fusionen med TDC, men som nævnt tror jeg på at Frank har s
ørget for at få sig en god sjat penge i egen lomme

Og Frank, det må du gerne kommentere, hvis du har lyst, hvilket jeg
selvfølgelig håber

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-05-03 16:48

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fornemmer man at hr. Bjørn er ved at skifte religion ???

Overhovedet ikke.

> Jeg mente da nok at jeg havde ret i nedenstående:

Hvad har du ret i..år 2002 eller 2003...?

> Igen, hr. Bjørn: Du skal vist skifte religion, hvis du ikke allerede har
> gjort det nu, hvor du har læst Frank´s indlæg

Religion ... jeg forstår dig stadig væk ikke...?

Hvis de regnskaber som blev afgivet i sammenfald med TDC´s indtræden ikke
harmonerer med de af JP´s og FR´s artikel, må der være blevet lavet nye
regnskaber for 2002.

Det har jeg ikke læst noget om i pressen...har du..?

> Og igen.... 3. gang du roser Frank/Telmore. Det kalder man vist
hattrick...

Jeg har tidligere rost Frank Rasmussen for at være en fremragende
forretningsmand (men ikke Gud selv), så det kan ikke komme som nogen
overraskelse...eller kan det..?

> [...]
> fortsatte eksistens og Telmore reelt ikke have andet valg (jeg formoder at
> TDC er Telmores ubetingede største kreditor)...?

Jep ....og jeg har endnu ikke set beviser for, det ikke er sandt.

FR siger jo selv: "et samarbejde/fusion sikrer Telmores fortsatte udvikling
mv." (det koster altså penge at komme videre).

> Og som jeg siger og som jeg igen, før har sagt det: Telmore kunne sagtens
> have fortsat uden fusionen med TDC, men som nævnt tror jeg på at Frank har
> ørget for at få sig en god sjat penge i egen lomme

Det er jeg så stærkt i tvivl om, set i lyset af FR´s egen glæde ved
samarbejdet/fusionen.

PS: Utraditionelt regnskabsprincip forudsætter at *samtlige* udgifter er
dækket ind ved regnskabsaflæggelsen...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 04-05-03 19:11

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3eb53630$0$48892$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Overhovedet ikke.

Du er vist blevet temmeligt forvirret oven i hovedet (at dømme efter
slutningen på dit indlæg) og du tror åbenbart jeg mener det bogstaveligt.
Det gør jeg selvfølgelig ikke.

i: <3eb2e43f$0$48895$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>
Skriver du ca. i midten til mig: "Det er et spørgsmål om religion...!" -
altså tro.
Og til dette kommer et svar fra Ole Rasmussen:

Nu skrev jeg:

> Hvad har du ret i..år 2002 eller 2003...?

ÅÅÅrh, hvor er det irriterende at jeg skal sidde og gentage hvad hele emnet
i tråden handler om.....

Og derudover, igen: Du snakker udenom... Det /er/ er ret indlysende og
åbenlyst at jeg ikke snakker om 2003! Vi taler naturligvis stadigvæk 2002 og
Frank har skrevet at regnskabet for 1. kvartal først kommer i næste uge, så
det ved du sku´ godt!

Du er vist ude på et sidespor, når du ikke engang kan huske hvad du selv har
skrevet og heller ikke engang lige gider at tjekke op på hvad emnerne i
tråden handler om. Jeg snakker selvfølgelig 2002. Det kan ikke komme bag på
nogen! Og da slet ikke dig!

Du har jo lige klippet det væk, der forklare hvad jeg hentyder til og så
spiller du dum? Du kan vel godt læse, ikke? Nu copy/paster jeg lige, så kan
du jo læse det jeg hentydede til en gang mere og så kan det være den fiser
ind på lystavlen:

Du skrev følgende og Frank Rasmussen svarede dernæst: (copy/pastet, dine
indlæg med >> og Franks med >):

> [...]
fra
> sandheden .
>
> Vores kvartalstal fra 1. kvartal 2003 kommer iøvrigt i næste uge.

Nu, efter at Frank Rasmussen så har påpeget at du er misinformeret og dit
opstillede regnestykke er næsten 50 mio. kr. fra sandheden, skriver jeg så
(fordi du roser Frank helt vildt, og tidligere har været ret pessimistisk og
postuleret at Telmore er afhængige af TDC, hvor jeg påpeger det modsatte,
nemlig at det er TDC der er mest interesseret i Telmore og /ikke/ omvendt):

Jeg skriver:
> Fornemmer man at hr. Bjørn er ved at skifte religion ???
Ovenstående hentydning til /tro/, naturligvis, jvf. dit EGET indlæg! (øv.
Det burde du sateme kunne regne ud). Tænk dig om.

Så skriver jeg dernæst:
> Jeg mente da nok at jeg havde ret i nedenstående:
(Nu hentyder jeg til det, du "spiller dum" overfor og nu har du klippet i
indlægget, men der står jo netop her hvad jeg hentyder til så hvorfor har du
egentligt ikke bare læst tråden og mit indlæg ordentligt igennem så jeg
slipper for at gentage mig selv? Du klipper lige nøjagtigt der, hvor jeg
svarer på det du nu spørger mig om! For fanden, mand!)

Og her citerer jeg Frank Rasmussen, som skriver:
> udgør
> Kundetallet

Igen: Jeg har ret, du tager fejl, Bjørn! Frank Rasmussen siger (skriver) du
er næsten 50 mio. kr. galt på den.

Jeg skrev i et tidligere indlæg::
> [...]

Til det svarer du, så:

>Tjaee ... med en negativ egenkapital på 14,3 mill. kr.

Og du har klippet ovenstående indlæg, hvor jeg forklarer hvad jeg hentyder
til??? Totalt underligt... Helt ærligt.... Tænk dig om for fanden...

Så skriver jeg følgende og du svarer:

> Religion ... jeg forstår dig stadig væk ikke...?
TRO! Det var dig selv der startede det med religions-parallelen, for fanden,
mand!

Jeg har jo netop skrevet i et tidligere indlæg:

> "opdager"/mærker
> får

Og du svarer:
> Det er et spørgsmål om religion...!
FOR FANDEN... Nu har jeg brugt skide lang tid på at lave denne mail... Nu
burde du da vide hvad jeg hentyder til. Men du burde sku lige tage og læse
indlæggene lidt bedre igennem, så vi andre slipper for at gentage os selv...
Det koster ikke andet end et par kliks med din mus, for dit vedkommende og
sparer (i dette tilfælde) mig for en helvedes masse besvær.

Tilbage til dit indlæg (endeligt)...
Du skriver nu:
> [...]
> regnskaber for 2002.
>
> Det har jeg ikke læst noget om i pressen...har du..?

Nej, men jeg foretrækker at få regnskaberne fra steder som f.eks. erhvervs
og selskabsstyrelsen, istedet for fra pressen, som dig (Jyllandspesten
referer du jo til).

Nu skriver jeg de første 2 linjer og du de sidste 3 linjer:
> hattrick...
>
> Jeg har tidligere rost Frank Rasmussen for at være en fremragende
> forretningsmand (men ikke Gud selv), så det kan ikke komme som nogen
> overraskelse...eller kan det..?

Ja, det syntes jeg det kommer som en overraskelse, når du påstår at Telmore
ikke kan klare sig selv uden TDC. Jeg skrev nemlig:
> [...]

Og til dette svarer du, så:
>Du har dine forestillinger ... jeg har mine....
>
>Vi må jo vente med at se regnskabet for 2003.

Så DERFOR kommer det som sådan en kæmpemæssig overraskelse, for mig
ihvertfald, at du roser Frank Rasmussen 3 gange når du samtidigt påstår at
hans firma kører rundt med en negativ egenkapital på 14,3 millioner kroner,
jvf. det regnestykke du opstillede. Og derfor spørger jeg dig om du er ved
at skifte religion - altså troen på at Telmore sagtens kan klare sig selv,
uden TDC.

Du skrev jo netop:

> [...]

Og til det, vil jeg så svare: Selvfølgelig havde Telmore valget mellem at
lade være at fusionere med TDC, eller ej. At Telmore, reelt set ikke har
andet valg - hvad er det for noget pjat at skrive? Du bør vist overveje at
skifte religion.

Rent hypotetisk, kunne det måske være at Sonofon engang kunne overtales som
køber eller samarbejdspartner med Telmore i fremtiden (eller de selv
henvender sig), såfremt Frank havde afvist tilbuddet fra TDC. Og så ville
TDC sku´ stå med pikken i postkassen, eller hvad det nu hedder og have
mistet Telmore´s er det ikke ca. 2-300.000 kunder? TDC ønskede selvfølgelig
med fusionen at sikre sig mod dette og fortsat sikre sig deres kunder...

Jeg tror da at alle de andre danske televirksomheder misunder Telmore for at
kunne få tingene til at lykkedes... Som Frank selv har skrevet til dig:

(citat, Frank Rasmussen):
> [...]
>til udbytte,
>og har efter såvel udbytte m.m. en positiv egenkapital, iøvrigt mig bekendt

Og så kommenterer du dit eget indlæg, hvori du skriver at fusionen med TDC
reelt kommer som følge af at Telmore ikke har andet valg, med følgende:

> Jep ....og jeg har endnu ikke set beviser for, det ikke er sandt.

Til det vil jeg så svare at der er ingen der kan "bevise" at din påstand
ikke holder. Et bevis er sådan noget man f.eks. laver i matematik og man
opstiller en endegyldig sandhed som altid gælder... Det kan man ikke gøre i
dette tilfælde, så du forlanger noget ingen kan give dig og derfor /tror/ du
åbenbart at du har ret? Det er da ikke et argument at bruge at jeg skal
"bevise" at din påstand ikke holder vand? Helt ærligt, igen er du lidt for
langt ude...

Jeg kan argurmentere, men der er sateme ingen mennesker her på denne klode
der kan "bevise" hvad der er sandt og hvad der er falskt, eftersom der ikke
er nogen, mig bekendt, der kan kigge ind i fremtiden her.

Dernæst fortsætter du dine argumenter med:
> [...]
> mv." (det koster altså penge at komme videre).

> Det er jeg så stærkt i tvivl om, set i lyset af FR´s egen glæde ved

Tjaaah... Nu ved jeg ikke om du sådan "hænger" ud personligt sammen med
Frank og kender ham sådan måske i en forretningsmæssig sammenhæng eller
privat sammenhæng, men må jeg spørge dig om det er i Jyllandsposten at du
har læst at FR er meget glad for samarbejdet/fusionen? I modsat fald, hvad
ved du så egentligt om Franks glæde ved fusionen, andet end hvad du læser i
presse-meddelelserne og pressen, om hvad han er glad for og hvad han ikke er
glad for?

Vi kan begge blive enige om at Frank nok er glad for aftalen med TDC, men
onde rygter vil måske også mene (som det har været oppe i denne NG, også) at
Frank starter Telmore op og sælger det som tilfældet var med Image og
dernæst begynder på et nyt projekt... Noget med at sælge strøm over nettet,
læste jeg en artikel om for noget tid siden... Flere af jer andre har nok
også læst den. Sagen er alt i alt den, at du kan ikke mod-argumentere at
Telmore sagtens kunne have fortsat uden fusionen med TDC, ved at referere
til at Frank er glad for samarbejdet/fusionen... Jeg tror at det pengene der
trækker hos Frank.

Mit syn på sagen er den, at Frank nok har høstet en velfortjent pose penge
og /dem/ er han selvfølgelig nok glad for... Så ja, Frank er naturligvis
glad for fusionen, på det punkt er vi enige... Ellers ville han nok ikke
være gået med til aftalen, det siger sig selv. Men jeg tvivler på om Frank
stiller sig op her i forummet og udadtil skriver at han er glad for pengene
han har fået ud af fusionen med TDC.....! Det er der sku´ da ingen der
gør... Det er jo aldeles usympatisk at gøre.

Igen skriver du at du "stærkt i tvivl om" Telmore sagtens kunne have fortsat
uden fusionen med TDC!!!

Så skriver du:
> PS: Utraditionelt regnskabsprincip forudsætter at *samtlige* udgifter er
> dækket ind ved regnskabsaflæggelsen...

Du roder sku´ da fuldstændigt rundt i det, mand? Har du siddet og røget
hash, mens du har skrevet det indlæg? Mener du ikke at "Traditionelt
regnskabsprincip forudsætter at *samtlige* udgifter er dækket ind ved
regnskabsaflæggelsen..."???
Jeg syntes sku´ da et regnskab, hvor samtlige udgifter /ikke/ er dækket ind
er utraditionelt... Men det var måske en eller anden joke, jeg ikke lige
opfangede, siden du sætter en smiley bagefter???

mvh.
Martin Jørgensen.
> Venlig hilsen
> Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil
> Foreningens hjemmesider:
> http://www.dkfritidbil.dk

ps. Jeg tror faktisk at jeg nu har brugt over 45 minutter på dette indlæg,
fordi du ikke har læst hvad du selv har skrevet osv... Jeg syntes nu at det
er ret indlysende hvad jeg hentyder til, med mine quotes, så du opfordres
hermed til at gøre et mere aktivt forsøg på at forstå de indlæg du læser,
før du skriver at du ikke kan forstå dem.

pps. Jeg beklager også eventuelle copy/paste-fejl... Det er ikke særligt let
at holde styr på indlæggene når man copy/paster fra flere forskellige indlæg
og, som i dette tilfælde for ære for hr. Bjørn, skal samle dem i et nyt
indlæg fordi han åbenbart ikke ved hvad jeg refererer til... Gør mig
venligst opmærksom på hvis der er fejl i ovenstående.

ppps. Håber du nyder debatten og at jeg ikke er alt for grov, men det er
sku´ lige lovligt irriterende at skulle stå der og gentage alt det der er
relevant og som der allerede tidligere er skrevet i indlæggene...

Fra : Fischer

Dato : 04-05-03 20:26

Ikke for at være grov (og dog ...) - men jeg kan jo knapt påstå at I er off
topic.
Men jeg synes helt personligt at I er lidt langt ude.

Og til lange ligegyldige diskussioner som ingen andre har interesse i, kunne
man måske køre via E-mail?

Er jeg helt på vildspor? Er der andre der interesseret følger med?

Jeg vil ikke lege politimand. I kan selvfølgelig skrive det I har lyst til.
Jeg havde nok bare lyst til at få lettet trykket.

*Fischer

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 04-05-03 21:36

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
> Ikke for at være grov (og dog ...) - men jeg kan jo knapt påstå at I er
off
> topic.

Jeg håber da heller ikke at jeg er for grov... Vi er 100% sikkert ikke
Off-topic. Vi er nok mere off-topic nu, med dit indlæg og dette jeg skriver
lige nu ift. mig og Bjørn....

> Men jeg synes helt personligt at I er lidt langt ude.

Det er svært at gøre alle tilfredse.

> Og til lange ligegyldige diskussioner som ingen andre har interesse i,
kunne
> man måske køre via E-mail?

Jeg troede egentligt at dem der fulgte denne tråd havde interesse i
diskussionen om TDC vs. Telmore... Jeg plejer bare at smutte over i en anden
tråd, hvis der dukker nogle ligegyldige emner op.... Så værsgo´ at følge mit
råd, hvis du har lyst...

> Er jeg helt på vildspor? Er der andre der interesseret følger med?
Vi kan afvente reaktionerne og se, hvad folk siger...

> Jeg vil ikke lege politimand. I kan selvfølgelig skrive det I har lyst
til.
> Jeg havde nok bare lyst til at få lettet trykket.

Ligesom jeg havde det i Bjørn´s tilfælde... Det er vel kun menneskeligt...
Alligevel følte jeg trang til at påpege Bjørn´s selvmodsigelser og vigtigst
af alt, at "læse" indlæggene ordentligt...

Jeg syntes/troede egentligt selv at jeg skrev meget letforståeligt og var
god til at quote, men Bjørn´s indlæg tydede mest af alt på at han slet ikke
forstod hvad jeg skrev så jeg følte ligesom trang til at gengive hele
tråden, så han forstod hvad jeg hentydede og referede til. Jeg fornemmer at
han ikke har ulejliget sig med at læse de andre indlæg jeg har skrevet og
som han iøvrigt selv har skrevet, inden han svarede til mig...

Er det virkeligt mig der skriver så uforståeligt? Det håber/tror jeg sku´ da
ikke Det må sgu´ da være Bjørn der ikke har læst ordentligt på lektien,
vil jeg mene...

mvh.
Martin Jørgensen.

ps. Jeg har sku´ ikke spor imod Bjørn og det er ikke noget mudderkastning
eller noget jeg er ude i... Og heller ikke personligt angreb på manden...
Syntes bare ligesom dig at jeg skulle have "lettet trykket".... Alternativt
kan man vel bare i bund og grund konstatere at vi er (stærkt) uenige, måske
mht. fusionen??? Men jeg venter og ser hvad hr.Bjørn svarer til mit indlæg.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-05-03 22:20

> [...]

> Nu, efter at Frank Rasmussen så har påpeget at du er misinformeret og dit
> opstillede regnestykke er næsten 50 mio. kr. fra sandheden,

Derfor spørger jeg (og så kan FRR) jo kommentere: Er der kommet et revideret
(/nyt) regnskab for 2002..?

De tal som FR og JP´s journalist taler om i artiklen (har du overhovedet
læst artiklen) fortæller *intet* om et overskud før skat i nærheden af 50
mill. kr, men klart og tydeligt om 31 mill. kr.

Jeg opfattede klart FR´s indslæg om sligt at dette er vendt i 1. kvartal
2003 til et 2-cifret overskud før skat.

> [...]
> postuleret at Telmore er afhængige af TDC, hvor jeg påpeger det modsatte,
> nemlig at det er TDC der er mest interesseret i Telmore og /ikke/

Synes du jeg har været pessimistisk ... jeg mener blot at have været kritisk
og det er der vel intet galt i..?

Jeg har tilladt mig at klippe alt dit andet væk, da det eneste som står
tilbage er:

1) Er der kommet et revideret regnskab for 2002 som er indgivet til
Erhvervs- & Selskabsstyrelsen..med anvendelse af en ny regnskabsmetode..da
det kendt resultat før skat er skrevet i dagspressen..?

2) Hvis Telmore/FR havde kunne klare sig fortræffeligt uden TDC, fatter jeg
ikke man solgte, men i stedet blev børsnoteret og herved "scorede kassen" og
bevarede virksomheden på FR & Co´s hænder.

Jeg forventer intet svar fra Telmore/FR, da jeg efterhånden finder at hele
snakken er løbet ud i sandet.

PS: Jeg ønsker stadig alt godt for bl.a. Telmore i en branche som i medierne
tager meget spalteplads op ... positiv og så sandelig også negativ.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Peter

Dato : 04-05-03 23:00

"Bjørn Jørvad" skrev i

> [...]
> overhovedet læst artiklen) fortæller *intet* om et overskud før
> skat i nærheden af 50 mill. kr, men klart og tydeligt om 31 mill.

Hvem fortæller om et overskud før skat i nærheden af 50 mio. kr.?
Kilde?

> [...]
> til Erhvervs- & Selskabsstyrelsen..med anvendelse af en ny
> regnskabsmetode..da det kendt resultat før skat er skrevet i

Regnskabet for 2002, som Erhvervs- og Selskabsstyrelsen har modtaget
8. april, indeholder følgende:

Overskud før skat 34,1 mio. kr.
Overskud efter skat 31,0 mio. kr.
Egenkapital 1,1 mio. kr.
Balancesum 104,2 mio. kr.

Dit regnestykke i news:3eb451f7$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
er derimod det rene nonsens. Derfor kan Frank Rasmussen med god ret
anføre i news:3eb4f004$0$3823$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, at din
besynderlige "beregning" af egenkapital er næsten 50 mio. kr. fra
sandheden.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-05-03 23:06

"Peter" <peter_usenet4@remove-hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvem fortæller om et overskud før skat i nærheden af 50 mio. kr.?
> Kilde?

Sorry ... det var *mit* regnestykke som var 50 mill. kr. galt.

> [...]
> anføre i news:3eb4f004$0$3823$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, at din
> besynderlige "beregning" af egenkapital er næsten 50 mio. kr. fra

Det må så står for JP´s regning (og også min naturligvis, da jeg har
"kopieret" avisens udtalelse).

Har du læst artiklen og i så fald ... hvad får *du* ud af den..?

Jeg er fuldt ud klar over, der er anvendt et regnskabsprincip som er
anerkendt af revisionen (inkl.. påtegnelse)...kilde JP/FR´s artikel.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Peter

Dato : 04-05-03 23:19

"Bjørn Jørvad" skrev i

> Har du læst artiklen og i så fald ... hvad får *du* ud af den..?

Jeg har ikke læst artiklen, og der er ikke længere gratis adgang til
den på JP's website. Således har jeg ingen holdning til den. Jeg havde
blot til hensigt at fortælle, hvad der stod i det offentliggjorte
regnskab - og dermed lede dig ud af din vildfarelse.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-05-03 23:26

"Peter" <peter_usenet4@remove-hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> blot til hensigt at fortælle, hvad der stod i det offentliggjorte
> regnskab - og dermed lede dig ud af din vildfarelse.

Trist .... prøv at se her...

eks. 3) + 4) = -29,9 mill. kr.......

Dette trækker du far overskuddet på 31 mill. kr. (efter skat) = 1,1 mill kr
til egenkapitalen......

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-05-03 23:49

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb59361$0$48896$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> .... - og dermed lede dig ud af din vildfarelse.

Jeg håber da du kommer med et svar omkring min evt. vildfarelse Peter..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Peter

Dato : 04-05-03 23:58

"Bjørn Jørvad" skrev i

> Trist .... prøv at se her...
> eks. 3) + 4) = -29,9 mill. kr.......
> Dette trækker du far overskuddet på 31 mill. kr. (efter skat)
> = 1,1 mill kr til egenkapitalen......

Det ser ud til, at du prøver at opstille en egenkapitalforklaring:

Egenkapital primo 2002: -14,3 mio. kr.
Årets resultat 2002: +31,0 mio. kr.
Foreslået udytte for 2002: -15,6 mio. kr.
Ergo: Egenkapital ultimo 2002: +1,1 mio. kr.

Det svarer jo fint til, hvad man kan læse i det offentliggjorte
regnskab. Og hvad der skulle være galt i det, er mig fortsat
en gåde. Hvis du bygger din kritik på en avisartikel, kunne
det jo være, at journalisten bag manglede helt basal
regnskabsforståelse. Måske har avisen gjort en historie
ud af ingenting.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-05-03 00:08

"Peter" <peter_usenet4@remove-hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det svarer jo fint til, hvad man kan læse i det offentliggjorte
> regnskab. Og hvad der skulle være galt i det, er mig fortsat
> en gåde.

Der er intet galt i det ... det er jo godkendt af revisionen.

> Hvis du bygger din kritik på en avisartikel, kunne
> det jo være, at journalisten bag manglede helt basal
> regnskabsforståelse. Måske har avisen gjort en historie
> ud af ingenting.

Det må står for JP´s og FR´s helt egen regning (de udtaler sig begge i
artiklen som jeg har mailet til dig).

Jeg kan kun tage udgangspunkt i mediernes offentliggørelser ... det er ikke
normalt at privatpersoner kan gøre andet..!

Om avisen (med hjælp af FR) har gjort en historie ud af ingen ting, har FR
jo løftet en flig af sløret for.

1. kvartal 2003 skulle være forrygende og hermed er de 17,6 mill. kr.
(hensat til bedre tider) ude af verdenen og hermed sikket også
"flytteregningen" for samtlige nye kunder.

PS: Når kritikken (eks. omkring indtjeningen/egenkapitalens størrelse)
falder på TDC og Telia står i på nakken af hinanden for "bære ved til
bålet". Det er nu ret morsomt at "trykke lidt" den anden vej .... bare en
enkelt gang i mellem...som alm. debattør....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Peter

Dato : 05-05-03 00:17

"Bjørn Jørvad" skrev i

> Det må står for JP´s og FR´s helt egen regning (de udtaler sig
> begge i artiklen som jeg har mailet til dig).

Jeg kan kun gentage: Måske mangler journalisten helt basal
regnskabsforståelse.

> Jeg kan kun tage udgangspunkt i mediernes offentliggørelser ...
> det er ikke normalt at privatpersoner kan gøre andet..!

Enhver privatperson kan gå lige ind fra gaden til Erhvervs- og
Selskabsstyrelsen og se årsregnskaber for danske selskaber.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-05-03 00:23

"Peter" <peter_usenet4@remove-hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan kun gentage: Måske mangler journalisten helt basal
> regnskabsforståelse.

....og jeg kan kun gentage .. JP og FR .... begge udtaler sig i artiklen..!

> Enhver privatperson kan gå lige ind fra gaden til Erhvervs- og
> Selskabsstyrelsen og se årsregnskaber for danske selskaber.

Så meget interesserer Telmor mig nu ikke at jeg vil tage potten og køre fra
Jylland til København for at (nær-) læse regnskaberne. Virksomheden er jo
ikke noteret og handelsbart på Børsen...

Det interesserer mig lang mere, hvad TDC/Telia/Ericsson/Nokia/Siemens osv.
osv. bruger pengene til..!

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 05-05-03 06:41

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3eb5a0c0$0$48896$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Peter" <peter_usenet4@remove-hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> ...og jeg kan kun gentage .. JP og FR .... begge udtaler sig i artiklen..!

Ja, helt i overenstemmelse med vores regnskab. Jeg bliver citeret for at
vi har trukket "den" til grænsen, alstå udbyttet. Det har vi gjort af flere
årsager,
bl.a. fordi vi på det tidspunkt kendte til resultatet for 1. kvartal, men
også fordi
vi ikke vil dele et evt. udbytte med en ny aktionær.

Jeg ved ikke hvad det er DU læser i den artikel, jeg tror det hele er
kommenteret
flere gange. Der er et, og kun et, regnskab for 2002, selskabet har efter
udbytte
betaling en positiv egenkapital, de anvendte regnskabs principper er gængs
for
mange i branchen (jeg kunne godt nævne eksempler på andre der bruger markant
mere opfindsomme principper) m.m.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-05-03 12:04

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> bl.a. fordi vi på det tidspunkt kendte til resultatet for 1. kvartal, men
> også fordi
> vi ikke vil dele et evt. udbytte med en ny aktionær.

Det kan man givetvis gøre på andre måder, men det er gjort helt i
overensstemmelse med revisionen.

> Jeg ved ikke hvad det er DU læser i den artikel,

Det eneste jeg hæfter mig ved er den ringe *dog* positive egenkapital..

> [...]
> udbytte
> betaling en positiv egenkapital, de anvendte regnskabs principper er gængs

Jeg var (næsten) klar over at der kun er ét regnskab for 2002.

Jeg er også klar over (nu) at de anvendte regnskabsprinvipper er gængse for
branchen, men er der ikke nogen som diffrentiere sig væsentlig fra dette...

> (jeg kunne godt nævne eksempler på andre der bruger markant
> mere opfindsomme principper) m.m.

Det står dig naturligvis frit for...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 05-05-03 06:40

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> wrote in
message news:3eb59d37$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Peter" <peter_usenet4@remove-hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Der er intet galt i det ... det er jo godkendt af revisionen.

? Ja, regnskabet er vel godkendt af revisionen... Men ikke artiklen i JP,
vel...

> Det må står for JP´s og FR´s helt egen regning (de udtaler sig begge i
> artiklen som jeg har mailet til dig).

Må jeg ikke også bede om den artikel? Jeg kan heller ikke læse noget på
jyllandspostens hjemmeside - det link du angav. Man skal vist være abonnent
for at logge ind...

> Jeg kan kun tage udgangspunkt i mediernes offentliggørelser ... det er
ikke
> normalt at privatpersoner kan gøre andet..!

Tjooh, man kan sagtens gøre andet, hvis man da gider. Du skriver også i et
senere indlæg at du ikke gider tage helt til København for at læse
regnskaberne fra TDC. Du ved åbenbart ikke at man kan købe regnskaberne over
nettet og få dem tilsendt, hvis man er interesseret. Tror du f.eks. kan gøre
det på www.kob.dk
Men ja, som privatperson, der ikke er auktionær har man selvfølgelig også
andet at bruge sin tid på.

> Om avisen (med hjælp af FR) har gjort en historie ud af ingen ting, har FR
> jo løftet en flig af sløret for.

Det er typisk aviser, hvis i spørger mig...

-KLIP-
> [...]
> bålet". Det er nu ret morsomt at "trykke lidt" den anden vej .... bare en
> enkelt gang i mellem...som alm. debattør....

Du er velkommen til at "trykke den anden vej", jeg syntes også det virkede
sådan på mig, dine indlæg (ikke noget negativt ment)

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-05-03 12:16

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> ? Ja, regnskabet er vel godkendt af revisionen... Men ikke artiklen i JP,
> vel...

I artiklen er regnskabet godkendt af revisionen og dermed virksomhedens
regnskab for 2002.

I artiklen fra/i JP stlles der spørgsmål ved udbyttebetalingen, den hensatte
fordring og dermed egenkapitalen.

> Må jeg ikke også bede om den artikel? Jeg kan heller ikke læse noget på
> jyllandspostens hjemmeside - det link du angav. Man skal vist være
abonnent
> for at logge ind...

Jeg kan ikke rundsende artikler fra JP efter for godt befindende - sorry. JP
er og bliver en service/avis man skal betale for..

> [...]
over
> nettet og få dem tilsendt, hvis man er interesseret. Tror du f.eks. kan

Ved jeg godt .... nej det gider jeg ikke .... jow, det ved jeg godt.

Hvad skulle det ændre på de allerede offentliggjorte oplysninger...?...

> Men ja, som privatperson, der ikke er auktionær har man selvfølgelig også
> andet at bruge sin tid på.

Jep ... og jeg er ikke aktionær, da Telmore ikke er børsnoteret.

> Det er typisk aviser, hvis i spørger mig...

JP´s erhvervsjournalister er efter min mening ikke så ringe endda (og du må
også gerne medregne Dagbladet Børsen´s også).

Det er bestemt ikke i Ekstrabladet eller Computer..bl.a...bl.a. On-line, jeg
trækker mine informationer...

> Du er velkommen til at "trykke den anden vej", jeg syntes også det virkede
> sådan på mig, dine indlæg (ikke noget negativt ment)

Tak .... og det er jeg glad for at høre...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-03 00:11

"Jacob Blirup Larsen" <jacobblirup@stofanet.dk> wrote in

> Hvorfor ikke bare prøve at køre videre selv.....?

Hvis man nu ikke har interrese i at sidde og blive gammel i en
direktørstol men hellere vil ud og prøve kræfter med noget nyt ?

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 04-05-03 00:15

"Jacob Blirup Larsen" <jacobblirup@stofanet.dk> wrote in message
> Hvorfor ikke bare prøve at køre videre selv.....?

Money, money, money,... must be funny.... for a rich man...? kan ikke huske
mere fra abba-sangen

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Peter

Dato : 02-05-03 23:38

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> skrev i

> Men årsagen er jo nok at good-old-Frank er blevet offer
> for kapitalistiske goder og "money talks"...

"Offer"? Mener du ikke snarere "vinder"? Eller du bryder dig måske
ikke selv om penge? Tror du virkelig virkelig at Frank Rasmussen har
stiftet Telmore for underholdningens skyld?

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 04-05-03 00:11

"Peter" <peter_usenet4@remove-hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke selv om penge? Tror du virkelig virkelig at Frank Rasmussen har
> stiftet Telmore for underholdningens skyld?

Tjooh, hvem bryder sig ikke om penge, når det kommer til stykket?

Men det er jo ikke "pænt" at fortælle folk at man fusionerer for pengenes
skyld... Men man kan vel bruge begge ord. Han er jo også en "vinder", det
kan du have 100% ret i. Det viste historien med Image også... Og jeg tror
ikke han stiftede Telmore for "underholdningens skyld", og så dog: Jeg tror
han stiftede Telmore fordi han syntes det var et interessant projekt og
troede på ideen om at det kunne udvikles, så lidt "underholdning" skal der
nok have været i det for Franks vedkommende er jeg sikker på...

Man begynder jo ikke at bruge tid og energi på at udvikle og kreere noget
man syntes er kedeligt/ikke-underholdende... Jeg tror Frank er glad for og
har sikkert fundet det meget tilfredstillende (og måske underholdende) at
udvikle Telmore til hvad det er i dag...

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-05-03 00:10

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> wrote in

> Nej, jeg tror Jacob mener med Telmore før fusionen med TDC.
> Men årsagen er jo nok at good-old-Frank er blevet offer for
> kapitalistiske goder og "money talks"...

Offer for ? - jeg tror at Frank ret sikkert hele tiden har haft
planer om at sælge Telmore når firmaet var bygget op og kørte godt -
præcis som med Image.

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-05-03 10:46

> [...]
> fra Telmores side i denne vigtige sag. Det lover desværre ikke godt
> for fremtiden. Man har selvfølgelig lov at håbe, at TDC holder sig pænt

Det er for ikke at skræmme TDC-hadere væk.
Se http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=13920

Der på en fin måde siger dette.

Per

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-05-03 11:04

On Fri, 2 May 2003 11:12:06 +0200, "Erland Stig Bredgaard"
<nospam@erlands.dk> wrote:

> [...]
>fra Telmores side i denne vigtige sag. Det lover desværre ikke godt
>for fremtiden. Man har selvfølgelig lov at håbe, at TDC holder sig pænt

Det lovede de også med Telefona

Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-03 19:50

Lars Christensen <lars@rifo-ofir.dk> wrote in

> Det lovede de også med Telefona

Og Telefona var et firma på højde med Telmore ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-05-03 19:48

"Jean" <ask@me.dk> wrote in

> --= http://www.jp.dk/bors/artikel:aid=1796718/ =--

Ja ja, lad os nu se om det nogensinde får en negativ betydning for
andet end fuglene...