Køb af mobiltelefon i Japan
Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 30-04-03 10:21

Hej gruppe.

Vil en mobiltelefon købt i Japan virke i Danmark?

Mvh
Anders

Fra : Th Frydensberg

Dato : 30-04-03 10:30

Anders Faber Nielsen wrote:

> Hej gruppe.
>
> Vil en mobiltelefon købt i Japan virke i Danmark?
ja men med Japansk skrift....

Fra : Fischer

Dato : 30-04-03 13:25

> ja men med Japansk skrift....

Har de alm. GSM i Japan?
Når man går ind på TDC's side om roaming i Japan, så skriver de at der
kræves en UMTS terminal?

*Fischer

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-04-03 17:37

Fischer skrev Onsdag den 30. april 2003 14:24 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Har de alm. GSM i Japan?

Det mener jeg ikke at de har, og jeg mener også at vide at der er støre
forskæld på en GSM 900 og GSM 1800 og så det de normalt bruger i USA
på 1900 MHz, som flere GSM'er kan klare, og så det de bruger i Japan,
mener ikke at det lige er forenligt med GSM.

Jeg gøre dog meget gerne hvis jeg tager fejl her,,,

Ivar Madsen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-04-03 13:58

"Anders Faber Nielsen" <nospam@nospam.org> wrote:

>Hej gruppe.
>
>Vil en mobiltelefon købt i Japan virke i Danmark?

Kun hvis du kan få fat i en GSM telefon. I Japan bruger de andre
systemer end i Europa. De er dog lagt fremme med UMTS, så hvis du køber
sådan en, vil du kunne bruge den i Danmark om nogle år.

Peter

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 30-04-03 17:30

"Peter Rongsted" wrote in message

> Kun hvis du kan få fat i en GSM telefon. I Japan bruger de andre
> systemer end i Europa. De er dog lagt fremme med UMTS, så hvis du køber
> sådan en, vil du kunne bruge den i Danmark om nogle år.

Aha - vil det sige, at hvis jeg fx kan støve en Nokia 6100 (gsm triband)
telefon op, skulle der ikke være noget i vejen for at den virker i dk?

Mht japansk tekst, så er det vel bare at finde dk/eng software et sted og så
opgradere telefonen - ikke?

Mvh
Anders

Fra : Peter Rongsted

Dato : 01-05-03 08:19

"Anders Faber Nielsen" <fab@nospam.dk> wrote:

>Aha - vil det sige, at hvis jeg fx kan støve en Nokia 6100 (gsm triband)
>telefon op, skulle der ikke være noget i vejen for at den virker i dk?

Jeg tror ikke du vil kunne finde Nokia i Japan. De har ingen grund til
at eksportere GSM telefoner til Japan, da de ikke kan bruges der. Nogle
af de store elektronikvarehuse i Tokio, har en 'turist-afdeling' (ofte
en hel etage), hvor de sælger eletronik til brug udenfor Japan.

>Mht japansk tekst, så er det vel bare at finde dk/eng software et sted og så
>opgradere telefonen - ikke?

De fleste vil som minimum også have engelsk i telefonen.

Peter

Fra : Camilla

Dato : 30-04-03 19:39

"Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> systemer end i Europa. De er dog lagt fremme med UMTS, så hvis du køber
> sådan en, vil du kunne bruge den i Danmark om nogle år.

Nej, det tror jeg ikke han kan. I Japan er 3G ikke UMTS standarden men
FOMA - og jeg mener ikke at en FOMA telefon kan bruges på det europæiske
UMTS netværk.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 01-05-03 08:24

"Camilla" <cambk@NOSPAMtiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Nej, det tror jeg ikke han kan. I Japan er 3G ikke UMTS standarden men
>FOMA - og jeg mener ikke at en FOMA telefon kan bruges på det europæiske

FOMA er navnet på NTT DoCoMo's 3G net. Deres net bruger UMTS (også
kaldet WCDMA) og vil være kompatibelt med det europæiske UMTS net. Der
findes også en anden 3G operatør (KDDI, tror jeg nok de hedder). Jeg
mener, at de bruger CDMA2000 i deres net.

Peter

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 30-04-03 20:19

Så vidt jeg ved, bruger de ikke simkort i japan, mange af de avancerede
modeller der kan købes billigt, programmeres hos forhandleren (mht.
abonnement osv.)...