Ur
Fra : Anders Sørensen

Dato : 26-03-01 19:30

På min telefon Kirk Delta stiller uret sig efter TeleDanmark, desværre
passer det ikke en pind, i sidste uge var den en time bagefter, siden i
søndags 2 timer, hvad kan man gøre ved det ??

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-03-01 20:48

"Anders Sørensen" <anders.sorensen@it.dk> skrev i en meddelelse
> På min telefon Kirk Delta stiller uret sig efter TeleDanmark, desværre
> passer det ikke en pind, i sidste uge var den en time bagefter, siden i
> søndags 2 timer, hvad kan man gøre ved det ??

Nu er det godt nok en ISDN NG og dermed måske en ISDN telefon, men på min
Kirk Delta II PSTN skal man altså selv stille klokken, og det skulle ikke
undre mig, at det også er tilfældet for ISDN, så prøv at se efter i den
lille vejledning, der lkkker i omskifterboksen til venstre for telefonrøret.

Med venlig hilsen
Karsten Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-03-01 22:26

"Karsten Jensen" <bito@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> på min
> Kirk Delta II PSTN skal man altså selv stille klokken, og det skulle ikke
> undre mig, at det også er tilfældet for ISDN

Det er det ikke. Hvert kaldshåndteringssignal indeholder klokken, som
telefonen justerer sig efter

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-03-01 23:01

Hej

"Karsten Jensen" <bito@post5.tele.dk> wrote:
>"Anders Sørensen" <anders.sorensen@it.dk> skrev i en meddelelse

Hm, lyder lidt mystisk, hér stiller de korrekt, omend TDC er omkring 1
minut 'bagud'. Så fra TDC fungerer det, og jeg formoder at det køres
centralt for hele DK, og ikke på den enkelte central.

>Nu er det godt nok en ISDN NG og dermed måske en ISDN telefon, men på min
>Kirk Delta II PSTN skal man altså selv stille klokken,

ISDN telefoner opdateres automatisk med korrekt dato og klokkeslet via
nettet.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-03-01 21:03

> [...]
> passer det ikke en pind, i sidste uge var den en time bagefter, siden i
> søndags 2 timer, hvad kan man gøre ved det ??

Ok, kan det måske ikke være telefonen, der "læser" data´erne forkert?

Mit modem, stiller sig også selv. Og det har altid gået præsis. også skift
fra vinter til sommertid, og omvendt.

Ellers kan der måske være problemer på centralen.

Det er jo måske også den tid, som stilles, som samtalerne bliver takseret
efter!!!

Ikke fordi jeg har en skid forstand på det.. men bare ide´er

Fra : Gevaldi

Dato : 26-03-01 21:28

> [...]
> passer det ikke en pind, i sidste uge var den en time bagefter, siden i
> søndags 2 timer, hvad kan man gøre ved det ??

Du tror ikke at TDC's ur følger deres aktiekurser?:))

--
Hilsen Gevaldi

Det er ofte lettere at få tilgivelse end tilladelse.

Rygere er i mindretal og mindretal bør man tage hensyn til.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-03-01 22:25

> [...]
> passer det ikke en pind, i sidste uge var den en time bagefter, siden i
> søndags 2 timer, hvad kan man gøre ved det ??

Er det en ISDN-telefon?
I så fald burde den blive indstillet ved hvert opkald

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-03-01 09:00

Anders Sørensen skrev:

>På min telefon Kirk Delta stiller uret sig efter TeleDanmark, desværre
>passer det ikke en pind, i sidste uge var den en time bagefter, siden i
>søndags 2 timer, hvad kan man gøre ved det ??

Jeg ved det ikke, men har den en eller anden regional indstilling
så den viser Moskvatid eller sådan noget? Min billige
ISDN-telefon viste korrekt tid hos TD.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-03-01 09:02

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved det ikke, men har den en eller anden regional indstilling
> så den viser Moskvatid eller sådan noget?

Noget sligt findes ikke i ISDN-standarden, og jeg tvivler på at KIRK finder
på noget proprietært.