Tabt mobiltelefon.
Fra : Hans-Henrik

Dato : 27-04-03 11:45

Hej NG.

Jeg har tabt min mobil telefon. Den er stadig i live, så jeg har tænkt om
man kan få oplyst hvilken sender station den har kontakt til, for på denne
måde at indkredse hvor den kan være.
Jeg har forsøgt hos mit mobil selskab (Telmore), men de kan ikke oplyse om
dette.
Er der nogen her i gruppen, som har nogle råd/erfaringer om hvor man skal
henvende sig for at få oplyst hvilken sender station telefonen er låst på?

Med venlig hilsen
Hans-Henrik

Fra : Kent

Dato : 27-04-03 13:32

"Hans-Henrik" <ms.spam@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> henvende sig for at få oplyst hvilken sender station telefonen er låst på?

Du kunne jo forsøge at kontakte Tele Danmark, for Telmore bruger
jo Tele Danmarks sendemaster. Måske kan de svare dig. Meeeen
altså - de kan ikke lokalisere telefonen præcist, måske indenfor
en radius på 5 km. helt afhængig af, hvor tæt sendemasterne er placeret
i det område, hvor du tabte fonen. Altså kan de kun se, hvilken sendemast
telefonen har forbindelse til. En nærmere lokalisering tror jeg ikke, man
som privat person har adgang til.

Du har vel prøvet at ringe til fonen? Måske bliver den fundet af en
ærlig gut, som gerne vil aflevere fonen tilbage til dig .

Held og lykke!

Vh
Kent

Fra : Leif Neland

Dato : 28-04-03 15:05

> Du har vel prøvet at ringe til fonen? Måske bliver den fundet af en
> ærlig gut, som gerne vil aflevere fonen tilbage til dig .

En ide: Hav altid navnet "Hjem" i telefonbogen, så er en mulighed for at en
finder ringer dertil

Ligesom en historie jeg læste på garmin.com. En person havde tabt sin gps,
og skulle til at bestille en ny, da det bankede på døren.
Gps'en var blevet fundet, og finderen havde slået waypunktet "home" op, og
fulgt sporet dertil. Finderen fik forøvrigt en ny gps som tak..

Leif