/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Telmore ?
Fra : HL


Dato : 26-04-03 11:05

Så har jeg netop bestilt et abonnement hos Telmore.

Nu venter jeg bare på de 30 dage der går inden de kan flytte mit ejet nummer
med hos dem.

Jeg har kigget med her i gruppen, og alt tyder jo godt, men er der SLET
intet negativt at sige om Telmore ????



 
 
Brian Fisker [8900] (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 26-04-03 11:07

HL wrote:
> Jeg har kigget med her i gruppen, og alt tyder jo godt, men er der
> SLET intet negativt at sige om Telmore ????

Næhh, ikke hér ihvertfald. Jeg har været kunde siden de startede og har
*intet* at sætte en finger på.

\Mandal



No1 (26-04-2003)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 26-04-03 11:41

> > Jeg har kigget med her i gruppen, og alt tyder jo godt, men er der
> > SLET intet negativt at sige om Telmore ????
>
> Næhh, ikke hér ihvertfald. Jeg har været kunde siden de startede og har
> *intet* at sætte en finger på.

Samme her. Andre har dog haft problemer med flytning af numre. Og så er
Telmore ikke de første med nye ting som GPRS og MMS. Men det skulle komme
til sommer.



Martin Jorgensen (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 26-04-03 13:06


"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> wrote in message
news:b8dnm3$dug$1@sunsite.dk...
> > > Jeg har kigget med her i gruppen, og alt tyder jo godt, men er der
> > > SLET intet negativt at sige om Telmore ????
> >
> > Næhh, ikke hér ihvertfald. Jeg har været kunde siden de startede og har
> > *intet* at sætte en finger på.
>
> Samme her. Andre har dog haft problemer med flytning af numre. Og så er
> Telmore ikke de første med nye ting som GPRS og MMS. Men det skulle komme
> til sommer.

Det samme her. Jeg har slet ikke haft nogle problemer eller noget negativt
at sige om Telmore.

Angående det med problemer med nummerflytning, oplevede jeg det samme hos
Telmore i starten. Men dengang var det TDC´s skyld og det stod også i
aviserne og medierne at det var TDC der ikke kunne følge med.

Jeg ventede ca. 1 måned og brokkede mig og Telmore var yderst (læs: yderst)
flinke og venlige til at rykke TDC for nummeroverflytningen og idet det ikke
engang var Telmore´s egen skyld, kan jeg slet ikke sætte en finger på dem...

Jo, skulle der endeligt være noget så er det det med GPRS og MMS, men
Telmore er jo ikke de eneste i branchen der ikke har dette endnu og det er
mit indtryk at de arbejder på højtryk for snarest muligt at finde en
løsning. Så Telmore´s priser taget i betragtning kan man ikke brokke sig
over manglende GPRS og MMS. Det kommer jo alligevel snart (senest til
sommer, gætter jeg på).

Og GPRS og MMS er jo langtfra nødvendige ting ifb. med mobiltelefoni... Skal
du kun bruge din telefon til at snakke i og modtage opkald så er manglende
GPRS og MMS jo ligegyldigt.



mvh
Martin Jørgensen.



Henrik Stidsen (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-04-03 23:52

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> wrote in
news:b8dnm3$dug$1@sunsite.dk

>> Næhh, ikke hér ihvertfald. Jeg har været kunde siden de
>> startede og har *intet* at sætte en finger på.
>
> Samme her. Andre har dog haft problemer med flytning af numre.
> Og så er Telmore ikke de første med nye ting som GPRS og MMS.
> Men det skulle komme til sommer.

Ja jeg har heller ikke noget at klage over - har været kunde næsten
siden starten.

Det med nummerflytning var da vist ikke Telmores skyld - og det var
iøvrigt altid numre der skulle flyttes *til* Telmore der var
problemer med...

GRPS og MMS kommer jo snart - ligesom hos alle de andre ikke-eget-
netværk selskaber.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Jochke (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Jochke


Dato : 26-04-03 14:55

"HL" <hl@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3eaa5a18$0$31977$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jeg har kigget med her i gruppen, og alt tyder jo godt, men er der SLET
> intet negativt at sige om Telmore ????

Det er ærgeligt at der er lukket for så man kan sende sms til telefonen via
email. Ved godt det ikke er Telmores skyld...men alligevel.

/Jochke



SoftMan Brian (26-04-2003)
Kommentar
Fra : SoftMan Brian


Dato : 26-04-03 16:50


"HL" <hl@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3eaa5a18$0$31977$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Så har jeg netop bestilt et abonnement hos Telmore.
>
> Nu venter jeg bare på de 30 dage der går inden de kan flytte mit ejet
nummer
> med hos dem.

Jeg har lige gjort det samme.... havde egentlig planlagt bare at opsige mit
Telia abb., og bruge mit gamle nummer fra telefona (som er overført for
længe siden), men det var nemmere at lade Telefona tage kampen med Telia,
end at skrive opsigelse til dem

> Jeg har kigget med her i gruppen, og alt tyder jo godt, men er der SLET
> intet negativt at sige om Telmore ????

Jada... de er begyndt på at udøve deres træk hvis man bruger under
minimum... har haft det gamle telmore nummer stående passivt hen, og det er
først for meget nylig at de er begyndt at trække penge på det



HL (26-04-2003)
Kommentar
Fra : HL


Dato : 26-04-03 17:33


Jada... de er begyndt på at udøve deres træk hvis man bruger under
> minimum... har haft det gamle telmore nummer stående passivt hen, og det
er
> først for meget nylig at de er begyndt at trække penge på det



Hva mener du ?????



Peter (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 26-04-03 19:01

"HL" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i
news:3eaab4c1$0$32041$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> > Jada... de er begyndt på at udøve deres træk hvis man bruger
> > under minimum... har haft det gamle telmore nummer stående
> > passivt hen, og det er først for meget nylig at de er begyndt at
> > trække penge på det

> Hva mener du ?????

Han hentyder til at Telmore gør præcis det, der er aftalt.
Smileyen betyder nok, at han også er klar over, at Telmore
egentlig ikke kan kritiseres for det.

Se nærmere http://www.telmore.dk/priser.html :

"Minimumsforbrug: TELMORE kræver et minimumsforbrug på
50 kr. over 3 måneder. Dit nummer bliver dog ikke lukket, hvis
du ikke opnår dit minimumsforbrug. I praksis betyder det, at
TELMORE hver måned kontrollerer, om du i de seneste tre
måneder har haft et forbrug på mindst 50 kr. Hvis dette ikke er
tilfældet opkræver TELMORE 7,50 kr. i administrationsgebyr."





Jochke (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Jochke


Dato : 26-04-03 19:06

HL wrote:
>
> Hva mener du ?????

Som Telmore kunde skal man bruge for minimum et vist beløb om måneden, for
at abonnementet er gratis. Ellers trækker de et bestemt beløb på din konto.
Det har vist sig at de ikke har håndhævet den regel særlig meget. Men lyder
som om de er begyndt på det.

/Jochke



Jesper Winding (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Winding


Dato : 26-04-03 22:00

50 kr. over 3 måneder - Det er vist ok at betale 7.50 kr for det - det er
det billigste abb jeg har hørt om - 2.50kr i måneden.

--
Jesper
--
http://jespersunivers.dk/
http://valhalladvd.dk/
Der er ingen grund til panik!



SoftMan Brian (26-04-2003)
Kommentar
Fra : SoftMan Brian


Dato : 26-04-03 23:30


"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3eaaf341$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> 50 kr. over 3 måneder - Det er vist ok at betale 7.50 kr for det - det er
> det billigste abb jeg har hørt om - 2.50kr i måneden.

Det tjekkes hver måned, så 7½ pr. md. ... men min første betaling kom pr.
7/4, efter samlet forbrug det sidste år er under kr. 50.... og jeg har fået
en mail om at de opkræver igen næste måned....

ville være rart hvis websvar var inkl i forbrug (15/md, så skulle man kun
ringe for 5 kr pr kvartal).... Nogen der ved om det er



Lars Christensen (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 26-04-03 23:30

On Sat, 26 Apr 2003 22:59:41 +0200, "Jesper Winding"
<jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

>50 kr. over 3 måneder - Det er vist ok at betale 7.50 kr for det - det er
>det billigste abb jeg har hørt om - 2.50kr i måneden.
>
Nej det er stadig 7,50 om måneden hvis du ikke har haft et forbrug på
min. 50 kr de foregående 3 måneder. Har fået en mail 2 måneder i træk
om at mit forbrug er for lavt Og at de også i den her måned vil
trække 7,50 på min konto hvis jeg ikke inden månedsskiftet har
overskredet de 50 kr. Men det overlever jeg vel nok hvis jeg ikke gør.


Lars


Thomas Boelskifte (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Boelskifte


Dato : 29-04-03 19:46

Jesper Winding <jesperw@tdcadsl.dk> wrote:

> 50 kr. over 3 måneder - Det er vist ok at betale 7.50 kr for det - det er
> det billigste abb jeg har hørt om - 2.50kr i måneden.

Jeg har foræret min far min gamle 6110'er. I starten købte vi et Orange
taletidskort til den, men da han ikke rigtig har brugt den i 3 md. er de
penge tabt.

Har jeg forstået det rigtigt, at hvis han vælger Telmore trækker de bare
7.50 kr. fra de 199.- hvis han slet ikke bruger den. Altså vil der
stadig være 191,50 tilbage på kortet, efter 3 måneder i en skuffe? :)

Er det i øvrigt Telmore i vil anbefale til en, der meget sjældent kommer
til at bruge telefonen, men som gerne vil have den med i f.eks. bilen i
tilfælde af snedriver og andre grimme ting?

Hilsen Thomas


--
I thought "Loading The Dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy

insideout (29-04-2003)
Kommentar
Fra : insideout


Dato : 29-04-03 21:06

"Thomas Boelskifte" <transporterroom1@boelskifte.dk> skrev i en meddelelse
news:1fu72rl.wkirof1ctghc0N%transporterroom1@boelskifte.dk...
> Har jeg forstået det rigtigt, at hvis han vælger Telmore trækker de bare
> 7.50 kr. fra de 199.- hvis han slet ikke bruger den. Altså vil der
> stadig være 191,50 tilbage på kortet, efter 3 måneder i en skuffe? :)

Ja, men husk at der hele tiden bliver regnet 3 måneder tilbage så hvis han
fortsat ikke har noget forbrug kommer han til at betale 7,50 kroner hver
måned fremover indtil han på et tidspunkt får et forbrug på over 50 kroner
over tre måneder.

> Er det i øvrigt Telmore i vil anbefale til en, der meget sjældent kommer
> til at bruge telefonen, men som gerne vil have den med i f.eks. bilen i
> tilfælde af snedriver og andre grimme ting?

Helt klart ja, har selv haft Telmore i 2 år og 4 måneder og der er bare
ingen problemer.

--
Mvh
Henrik Bruun-Petersen


Henrik Stidsen (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-04-03 23:53

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> wrote in
news:3eaaa9ff$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Jada... de er begyndt på at udøve deres træk hvis man bruger
> under minimum... har haft det gamle telmore nummer stående
> passivt hen, og det er først for meget nylig at de er begyndt at
> trække penge på det

Ja - efter de satte gebyret ned til det halve :)

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fischer (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 27-04-03 06:44

> Jeg har kigget med her i gruppen, og alt tyder jo godt, men
> er der SLET intet negativt at sige om Telmore ????

Som andre har skrevet, så gik det skidt med nummerporteringerne i starten.
Jeg var en af de meget hårdt ramte - mit mobilnummer var simpelhen dødt i
mange måneder.
Alle skød skylden på TDC, men jeg synes ikke at Telmore håndterede
situationen ret godt. Bl.a. andet blev Telmore på hjemmesiden ved med at
reklamere med hvor nemt det var at flytte sit nummer til dem i en lang
periode, hvor de godt vidste at alt var totalt kaos.
Og da det var ved at være slut, fik Telmore kradset en al for lille
erstatning ind fra TDC som 100% gik til deres egne interne omkostninger. Når
man ser på deres regnskabstal for 2002, kunne en del af den erstatning også
godt være kommet de kunder til gode som blev alvorligt ramt af den svigtende
portering.

Ud over dette sår, har jeg kun godt at sige om Telmore.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Jesper Hedegaard (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 27-04-03 21:22


"HL" <hl@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3eaa5a18$0$31977$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Så har jeg netop bestilt et abonnement hos Telmore.
>
> Nu venter jeg bare på de 30 dage der går inden de kan flytte mit ejet
nummer
> med hos dem.
>
> Jeg har kigget med her i gruppen, og alt tyder jo godt, men er der SLET
> intet negativt at sige om Telmore ????
>
>
Har brugt dem over 1½ år nu og kan kun klage over flg:
1: for billige
2: for god kundeservice
3: ingen GPRS - kun high-speed data (HSDSC).

Alt selvfølgelig sagt med en ret stor smiley....
HSDSC til 50 kr i oprettelse og derefter almindelig minuttakst - hva' vil i
mere til mobilt brug ? Rigeligt til at tjekke mailen en gang i mellem og
rigeligt til mine sjældne i-net opkald via mobilen. Det er sq alligevel for
træls når man er hook'd på en 2mBit linie til hverdag - for en hund om
måneden !
Klart bedre end de fleste konkurrenters GPRS til xxx kr/måned + xx,xx kr pr
Mbyte - du alligevel ikke gad læse !
Men det blir' nok lidt spændende at se hvad Telmore vil bon'e os for, når de
kan levere GPRS - måske man alligevel hopper på vognen - de plejer jo ikke
at overbelaste vores små budgetter. Og alligevel tjener de penge...hva'
fa'en taber alle de store selskaber så alle de penge på ?!
Min næste tanke er: det kan faktisk ikke betale sig for mig at have en
fastnet-telefon stående mere. De fleste tror endda at jeg alligevel ikke er
hjemme og ringer direkte på mobilen.....

--
Mvh
Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...



Muri (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Muri


Dato : 28-04-03 23:11

Det er 2½ år siden jeg har droppet fastnet til fordel for 2 telmore
abonnementer.

Vores mobiludgifter er lavere end vores tidligere fastnetudgifter.

Eks. på hvor dyrt et fastnetabonnement kan være:
Opkald fra tdc fastnet til et mobilabonnement i dagtimerne: 1.60kr.
( Dagtimer 08.00 - 19.30 )

Der er rigtig mange der ringer fra fastnet til mobil.


Mvh
Murat


"Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.dk> skrev i en meddelelse
news:3eac3bdc$0$10374$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "HL" <hl@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> news:3eaa5a18$0$31977$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Så har jeg netop bestilt et abonnement hos Telmore.
> >
> > Nu venter jeg bare på de 30 dage der går inden de kan flytte mit ejet
> nummer
> > med hos dem.
> >
> > Jeg har kigget med her i gruppen, og alt tyder jo godt, men er der SLET
> > intet negativt at sige om Telmore ????
> >
> >
> Har brugt dem over 1½ år nu og kan kun klage over flg:
> 1: for billige
> 2: for god kundeservice
> 3: ingen GPRS - kun high-speed data (HSDSC).
>
> Alt selvfølgelig sagt med en ret stor smiley....
> HSDSC til 50 kr i oprettelse og derefter almindelig minuttakst - hva' vil
i
> mere til mobilt brug ? Rigeligt til at tjekke mailen en gang i mellem og
> rigeligt til mine sjældne i-net opkald via mobilen. Det er sq alligevel
for
> træls når man er hook'd på en 2mBit linie til hverdag - for en hund om
> måneden !
> Klart bedre end de fleste konkurrenters GPRS til xxx kr/måned + xx,xx kr
pr
> Mbyte - du alligevel ikke gad læse !
> Men det blir' nok lidt spændende at se hvad Telmore vil bon'e os for, når
de
> kan levere GPRS - måske man alligevel hopper på vognen - de plejer jo ikke
> at overbelaste vores små budgetter. Og alligevel tjener de penge...hva'
> fa'en taber alle de store selskaber så alle de penge på ?!
> Min næste tanke er: det kan faktisk ikke betale sig for mig at have en
> fastnet-telefon stående mere. De fleste tror endda at jeg alligevel ikke
er
> hjemme og ringer direkte på mobilen.....
>
> --
> Mvh
> Jesper
> ----------
> GS500E når når vejret spiller
> Volvo når vejret spilder...
>
>



Bjørn Jørvad (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-04-03 23:28


"Muri" <muri_dk@msn.com> skrev i en meddelelse
news:b8k8s5$2iei$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Eks. på hvor dyrt et fastnetabonnement kan være:
> Opkald fra tdc fastnet til et mobilabonnement i dagtimerne: 1.60kr.
> ( Dagtimer 08.00 - 19.30 )
>
> Der er rigtig mange der ringer fra fastnet til mobil.

Den aldeles overvejende del er firmabetalte opkald.

Det er derfor man kan sælge billige takster andre steder eks. uden for
normal arbejdstid osv. osv....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil
Foreningens hjemmesider:
http://www.dkfritidbil.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408886
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste