Telmore+t68i+email&Wap
Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 25-04-03 20:20

Er overnstående blanding (se subjekt) en mulighed og er der en som kan sende
mig de oplysninger jeg skal bruge for at sætte min telefon op til dette. Jeg
har prøvet at få opsætning tilsendt fra TDC, men jeg kan tilsyneladende ikke
få det til at virke.

Den ringer fint og og leder efter server, men den finder den ikke. Jeg ved
at oplysninger omkring min pop3mail er i orden.

Håber her er en som kan hjælpe mig. Er helt ny mht det mobile internet

Finn Jørgensen

Fra : Finn K Jørgensen

Dato : 26-04-03 07:15

> [...]
> telefon op til dette. Jeg har prøvet at få opsætning tilsendt fra TDC,
> men jeg kan tilsyneladende ikke få det til at virke.

Prøv at koble den op på internettet med et CSD opkald. Det er hvad der på en
alm. PC svarer til 'netværk via modem'. Du kan bruge Oranges data-nummer.
Jeg har ikke selv en T68i, men her er hvad jeg har hørt:

Vælg: menu/forbindelse/datakomm./datakonti/tilføj konto/

Telefonnummer: 26265555
Bruger-ID: (efterlades blank)
Password: (efterlades blank)
Anm. om passwd: fra
Datahastighed: 9,6 kbits/s
Opkaldstype: ISDN
DNS-adresse: 212.97.206.131

Inde i din E-mail opsætning skal din SMTP-server ændres til:
mail.orangenet.dk

> Finn Jørgensen

Finn Jørgensen

Fra : Martin Zielke

Dato : 26-04-03 08:28

I hedder begge Finn Jørgensen, sjovt! : )

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-03 10:36

"Finn D Jørgensen" <fnif@hhknet.dk> wrote in message
> Er overnstående blanding (se subjekt) en mulighed og er der en som kan
sende
> mig de oplysninger jeg skal bruge for at sætte min telefon op til dette.

-------------------------------------

Jeg har TDC som internet udbyder og Telmore som mobil udbyder og har
følgende indstillinger på min Ericsson t65. Bemærk at du ikke kan bruge
en wap forbindelse men skal oprette en dataforbindelse (ligesom netværk
via modem på pc).

Dataforbindelsen:

Tlfnr: Opkaldsnummer til internetpulje. Hos mig
87311111, som er opkaldspuljen hos TDC
i Århus
Brugerid: Brugernavn til internet abn. (Mit 12
cifrede
internet kundenummer hos TDC)
Password: Password til mit internet abn
Anm. om password: Fra
Datahastighed: 9,6
Opkaldstype: ISDN
DNS-adresse: 193.162.146.9 (Den primære dns hos TDC)

Mailopsætning:

Tilslut via: Den dataforbindelse du lige har lavet
Pop3-server: Indgående postserver (pop3.mail.dk(TDC))
Pop3 port: 110
Postkasse: Brugernavn til mailkonto. (Mit 12 cifrede
internet kundenummer hos TDC)
Password: Password til min mailkonto
SMTP-server: Udgående postserver (smtp.mail.dk (TDC))
SMTP-posrt: 25
E-mailadresse: Siger sig selv
Fra navn: Det gør den her vist også

TDC Mobil har forøvrigt gode vejledninger til opsætninger af mail klienter
på mobil telefoner. http://www.tdcmobil.dk/u_22612.htm
Du kan jo så selv udskifte de indstillinger der gælder for TDC mobil med din
egen mobil udbyder

Thomas

Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 26-04-03 12:24

Men min mailudbydder er et kollegienetværk, hvilket jeg er tilsluttet med
min computer. Så jeg har intet opkaldsnummer via moden. Så desværre hjælper
det mig ikke.

Fra : Finn K Jørgensen

Dato : 26-04-03 13:34

> Men min mailudbydder er et kollegienetværk, hvilket jeg
> er tilsluttet med min computer. Så jeg har intet opkaldsnummer
> via moden. Så desværre hjælper det mig ikke.

Men du kan bruge Oranges opkaldsnummer 26265555 som jeg har foreslået.

Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 26-04-03 13:53

Jeg har også prøvet at bruge den opsætning via orange der bliver foreslået.
Men stadig er svaret "ingen forbindelse til server"

Finn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-03 23:45

"news.inet.tele.dk" <fg> wrote in

> Tlfnr: Opkaldsnummer til
> internetpulje. Hos mig
> 87311111, som er
> opkaldspuljen hos TDC
> i Århus
> Brugerid: Brugernavn til internet abn.
> (Mit 12 cifrede
> internet kundenummer hos
> TDC)
> Password: Password til mit internet abn

Kommer du så ikke til at betale to gange ? - først mobiltaksten og
derefter internettaksten ?

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Fischer

Dato : 27-04-03 06:33

> Kommer du så ikke til at betale to gange ? - først mobiltaksten og
> derefter internettaksten ?

Nej - de internet-numre hvor du afregner trafikken ved selskabet er ikke
8-cifrede. De er enten med præfix (f.eks. 1001) eller kortere numre (f.eks.
TDC netbasis = 16101). De er altså i princippet "gratis-numre" rent
telefontakst mæssigt.
Og alle disse løsninger kan ikke bruges sammen med en mobiltelefon.

*Fischer

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-05-03 20:23

> [...]
> at oplysninger omkring min pop3mail er i orden.
>
> Håber her er en som kan hjælpe mig. Er helt ny mht det mobile internet

Hej Finn
Har selv næsten samme blanding; bortset fra mail-udbyderen. Min mail ligger
på en "fælles-konto", som vi har her i blokken. Og det virker fint.
MEN det ser ud til at du mangler er i-net-udbyder at connecte igennem, når
du prøver at hente mail.
Jeg har selv måttet oprette en TDC-inet-konto, for at kunne hente mail og gå
på nettet via den bærbare.
Kan ikke lige huske hva type konto jeg har, men ring til TDC og hør hvad den
billigeste type, der tillader mobil dial-ind hedder - og koster.
Dog har jeg den lille krølle på det at jeg ikke kan bruge navnet på min
konto - altså det navn du normalt bruger i Outlook eller lignende. Jeg er
nødt til at angive vores mail-servers IP-adresse i stedet - så kører det
perfekt !
Og når det kører vil du se at mobilen faktisk leder efter server to gange -
første gang når den connecter til din inet-server og anden gang når den
connecter til din mail-server.

Hvis du opretter en - vist stadig - gratis TDC net-mail konto kan du få
adgang til den via WAP, men jeg syntes at denne løsning både er dyrere (WAP
er ikke vanvittigt hugtigt) og også mere besværlig i brug. Det tager for
lang tid at nå frem til sin mail på denne måde.

Og forresten - du kan ikke bruge alle de opkaldsnumre, folk foreslår. For
det første skal det være et TDC opkaldsnummer, da du jo er på TDC's net.
For det andet er ethvert opkaldsnummer knyttet til en inet-udbyder - altså
tillader serveren, du ringer til, kun connect hvis du har username og
password udstedt af netop den udbyder. Du kan jo heller ikke betale i
Brugsen med dit Jet-kort. Men det ku' måske være Dankortets afløser, hvis
bankerne fremturer med deres Dankort-gebyrer ?
Sandsynligvis vil du ender med 21210000 som opkaldsnummer hos TDC, men du
kan jo selvfølgelig frit vælge den inet-udbyder, der tilbyder dig den
billigeste konto med mobil adgang - husk som altid at undersøge alle umulige
muligheder. Måske kan du nu få en gratis-i-et-år-konto med mobil adgang ?

Se evt <http://www.bjargum.dk/ericsson_t68_mail.htm> for en dansk
forklaring - der dækker både inet- og mail-delen af opsætningen.
Jesper
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...