Nokia 3510i var ikke låst
Fra : Klaus Jensen

Dato : 25-04-03 18:30

Hej!

Jeg ved ikke om det er alment kendt (jeg har ikke set det her i gruppen
før), men tilsyneladende er TDC's Nokia 3510i'ere ikke låst.

Købte en i eftermiddags, smed mit Telmore kort i og vupti... No problemos.

Jeg troede ellers jeg skulle til at ud og rode efter en til at unlocke, men
det slipper jeg så for. :)

- Klaus

Fra : myname@myname.dk

Dato : 25-04-03 18:39

"Klaus Jensen" <no@tospam.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg troede ellers jeg skulle til at ud og rode efter en til at unlocke,

Ja, selvfølgelig kan du bruge dit Telmorekort i telefonen, selvom telefonen
er låst til TDCs net. Telmore bruger jo TDCs net. Hvis du vil undersøge, om
telefonen er låst, så indsæt et Sonofon- eller Orangekort i den.

Fra : Thor

Dato : 25-04-03 18:56

> [...]
om
> telefonen er låst, så indsæt et Sonofon- eller Orangekort i den.

Men tlf'en er stadig ikke låst, har en lige sådan, og den kan sagtens tage
imod simkort fra sonofon.

Fra : myname@myname.dk

Dato : 25-04-03 19:31

"Thor" <thor1986@post.cybercity.dk> wrote in message

> telefonen
> om
> >
> Men tlf'en er stadig ikke låst, har en lige sådan, og den kan sagtens tage
> imod simkort fra sonofon.

Jeg har også købt en N3510i med TDC for snart en måned siden. Den var låst.
Men nu er den heldigvis låst op, så jeg kan bruge mit Sonofon-kort i den.

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 25-04-03 19:28

> [...]
>
> Jeg troede ellers jeg skulle til at ud og rode efter en til at unlocke,

Har lige købt 2 i dag. En til mit telmoreabb. og en til fruens sonofonabb.
Ingen af telefonerne var låst.
--
Venligst

jan.illum@NOSPAMget2net.dk
(fjern "NOSPAM")

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 25-04-03 20:05

dem da er på tilbud hos elgiganten er heller ikke låst
jeg købt 2 for 4 dage siden de hva heller ikke låst.

Thomas

Fra : Camilla

Dato : 25-04-03 20:48

Vil det sige jeg bare kan købe en 3510i fra TDC og putte mit Orange SIM kort
i og derved spare 300,- i elgiganten???
Er der nogle der vil svare på det inden jeg køber den??

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 26-04-03 07:59

"Camilla" <cambk@NOSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Vil det sige jeg bare kan købe en 3510i fra TDC og putte mit Orange SIM
kort
> i og derved spare 300,- i elgiganten???
> Er der nogle der vil svare på det inden jeg køber den??

Hej

Du kan ikke spare det abbonnement, der er tvunget med telefonen. Men du kan
jo lade være med at bruge det. Det koster 99.- i oprettelse + 6 mdr. a 40.-
i alt: 339.- kr.
Og selvfølgelig telefonens pris. (Jeg gav 299.- stk.) Men du kan formentlig
sagtens putte dit orange kort i og bruge det.
--
Venligst

jan.illum@NOSPAMget2net.dk
(fjern "NOSPAM")

Fra : Camilla

Dato : 26-04-03 10:42

> [...]
formentlig
> sagtens putte dit orange kort i og bruge det.

Det er da mærkeligt.
Nå. Prøves må det.

Tak.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 26-04-03 13:13

> "Jan Illum Larsen" <jan.illum@NOSPAMget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Det er mere eller mindre standardpraksis på det marked. Hvis ikke
teleselskavberne sikrede sig indtægter ved at binde folk til abonnementerne
ville en Nokia 3510i aldrig kunne sælges til de penge.
Du er altså tvunget til at betale abonnementsafgiften i et halvt år uanset
om du bruger abonnementet eller ej.

/Jacob

Fra : Camilla

Dato : 26-04-03 14:24

"Jacob Andersen" <jacob@ond.tv2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville en Nokia 3510i aldrig kunne sælges til de penge.
> Du er altså tvunget til at betale abonnementsafgiften i et halvt år uanset

Ja, men det var ikke abonnementet det jeg syntes var mærkeligt. Det var mere
det med at TDC har N3510i ude uden SIM lås, og det er jo det de skriver.

Fra : MA

Dato : 26-04-03 15:01

Jeg har givet 299,- for 3510i og giver 30,-/md med TDC i 6 md. ialt 180,- +
99,- for oprettelse. Ialt 578,-. Når tilbudet i Elgiganten ophører kan man
i.ø. hos både Fona og Fredgaard med TDC købe en 3510i for 499,- for
telefonen - dvs ialt 778,-.

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 27-04-03 08:38

"MA" <ma_dk@nospamhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 99,- for oprettelse. Ialt 578,-. Når tilbudet i Elgiganten ophører kan man
> i.ø. hos både Fona og Fredgaard med TDC købe en 3510i for 499,- for

Det abb. jeg tegnede skulle man tegne zone tillæg også til 10 kr. ekstra pr.
md.
Derfor 40 kr. pr. md. Ved ikke om det også gælder for dig, men det gjorde
det hos EL-giganten.

Venligst

jan.illum@NOSPAMget2net.dk
(fjern "NOSPAM")

Fra : Jacob Andersen

Dato : 26-04-03 15:23

> [...]
mere
> det med at TDC har N3510i ude uden SIM lås, og det er jo det de skriver.

Ok, det misforstod jeg så. Ja, det er lidt sært vil jeg godt give dig ret i.
Selv har jeg lige købt en SE T310 (nammenam) for 249 hos telekæden, der
heller ikke var låst.

/Jacob