T68i eller T600...hvad siger I?
Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 23-04-03 23:36

Jeg står nu i en situation hvor mit valg af ny telefon står mellem
Erichssons to tlf.

t68i <> t600

Hvilken en ville I købe og hvorfor?

Finn Jørgensen

Fra : H3nrik V!

Dato : 24-04-03 08:00

"Finn D Jørgensen" <fnif@hhknet.dk> wrote in message
> Jeg står nu i en situation hvor mit valg af ny telefon står mellem
> Erichssons to tlf.
>
> t68i <> t600
>
> Hvilken en ville I købe og hvorfor?

Jeg har jo lige købt T68i - jeg har brug for BlueTooth, nemlig...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : H3nrik V!

Dato : 24-04-03 10:34

"H3nrik V!" <vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> wrote in
message news:b8820m$79f$1@sunsite.dk

> Jeg har jo lige købt T68i - jeg har brug for BlueTooth, nemlig...!

Men på den anden side - det var jo bare ét specifikt behov. Hvad er dine
behov?

Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 24-04-03 10:40

"H3nrik V!" <vernerbo@NEJ_TAK_TIL_SPAMMAIL_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:b88b1q$d7j$1@sunsite.dk...
> [...]
> --
> /H3nrik!
>
> If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Mit vigtigste krav er kalender som er synkroniserbar med outlook. Har ikke
helt forstået det der Bluetooth. Er det den trådløse kommunikation med
f.eks. "høresnegl" osv. og skal jeg bruge Bluetooth til synkronisering med
outlook? Eller skal jeg blot købe det der USB-kabel der fås til telefonen?
Kan jeg selv opdatere softwaren i telefonen ved brug af USB-kablet?

Håber du/I kan hjælpe mig....

Finn

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 24-04-03 10:50

"Finn D Jørgensen" <fnif@hhknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
telefonen?
> Kan jeg selv opdatere softwaren i telefonen ved brug af USB-kablet?

Bluetooth muliggør, som du selv nævner, trådløs overførsel af data/tale.
I dit eksempel vil det betyde, at du med en bluetooth telefon og en
bluetooth USB dongle kan synkronisere med outlook uden først at skulle
connecte din telefon til et datakabel (dovenskaben længe leve).

\Mandal.

Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 24-04-03 10:56

"Brian Fisker [8900]" <Roye@SLETDETTEmiba.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bluetooth USB dongle kan synkronisere med outlook uden først at skulle
> connecte din telefon til et datakabel (dovenskaben længe leve).

Hvad er prisen ca på ovenstående USB Dongle? og er der funktioner som kan
foretages med et USB-kabel, som ikke kan lade sig gøre med bluetooth? Og kan
softwaren i telefonen opdateres via denne?

FInn

Fra : H3nrik V!

Dato : 24-04-03 11:36

> Hvad er prisen ca på ovenstående USB Dongle? og er der funktioner som
> kan foretages med et USB-kabel, som ikke kan lade sig gøre med
> bluetooth? Og kan softwaren i telefonen opdateres via denne?

Så vidt jeg er orienteret kan du _ikke_ opdatere SW selv, hverken via USB,
Infrarød eller BlueTooth.

Min BT Dongle, en Trust BT120 er købt hos www.shg.dk for omkring en 500-lap.
Jeg bruger det både til sync, men også til at kunne gå på nettet med mobilos
som modem, når jeg ikke lige er i nærheden af LAN eller alm. fastnet
telefon.

Hvis T600 har Infrarød, vil jeg da mene at samme funktionalitet skulle kunne
foregå dén vej.

Min bærbare havde ikke IR, og da en IR dongle og en BT dongle kostede i
omegnen af det samme, valgte jeg BT. Det var til min daværende T39m. Det er
noget mere bekvemt end IR, da man bare kan ha' telefonen liggende i
lommen...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-04-03 21:32

> [...]
> outlook? Eller skal jeg blot købe det der USB-kabel der fås til telefonen?
> Kan jeg selv opdatere softwaren i telefonen ved brug af USB-kablet?

Hej Finn
som andre allerede har skrevet er Bluetooth blot en radio-kontakt mellem
mobilos og pc. Ganske let, da den er trådløs, men det er infarød jo osse.
Kabel-muligheden har faktisk en funktion mere; både usb- og paralel-kabelet
kan bruges sammen med Ericsson's (og enkelte uoriginales) desktop-stans.
Du kan nemlig både tilslutte lade-kabelet OG data-kabelet samtidingt - altså
dropper du bar mobilos i laderen og samtidigt får du sluttet den til din pc.
Dette er jo naturligvis mest praktisk med en stationær maskine
Vær dog liiige opmærksom på at du ikke kan sync'e med den almindelige
Outlook Express, som følger med Windows - du skal have fat i Outlook 98
(tror jeg nok) eller nyere (er jeg sikker på).
Jesper
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...

Fra : H3nrik V!

Dato : 28-04-03 07:18

"Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.dk> wrote in message

> [...]
> OG data-kabelet samtidingt - altså dropper du bar mobilos i laderen
> og samtidigt får du sluttet den til din pc. Dette er jo naturligvis

Hmmmm.... Det kan man da oxo med BlueTooth...!