Kønssygdom og Nietzsche
Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-03 14:18

Allerede på Columbus tid er syfilis-kønssygdommen beskrevet og tidligt kunne
man diagnosticere udfra "indurente sår" og et virvar af neurologiske
katastrofer med nedarvningstendens.

1775 klassificeredes "neurosyfilis" som en typisk overklasse og slum sygdom
i storbyerne - med stort overlap til alkohollisme og med hurtig opståen af
lammelser og evt megalomani (storhedsvanvid) og diverse øjen- og
refleks-symptomer.
1800 blev hysteriets tidsalder og "nerve-sanatorier" opstod og psykiatri
søgte at blive respekteret og "landfast med egentlig fysisk-kemisk
lægevidenskab".
For at få patienter til at fylde de ny klinikker, var syfilis en Guds Gave,
så der skabtes PR der fik alskens kunstnere - fx Tolouse Lautrect - til at
prale af at have haft "syfilis", for ellers var man ikke en rigtig boheme
(tuberkulose var modesygdommen blandt kærlighedsgudinderne).

Nietzsches far døde med kæmpe hjernesvulst og havde neurologiske
epilepsi-agtige anfald, som kan have haft hysterisk og eller hypokondrisk
islæt, og pr social arv er dette nok overgået til Nietzsche, der i
gymnasietiden kom på hospital som smertepatient - hele livet var der ofte
ulidelige hovedpiner, synsnedsættelser, hikke, mavesmerter og andet.
Da han af sit hotels ejerinde blev set danse nøgen på sit rum - hun kikkede
gennem nøglehullet - fandt hun en bagatelsag til at få ham væk - at han
havde søgt at beskytte en hest mod at blive pisket af sin ejer.
En af hans jaloux "venner", der gerne så den skræmmende tænkning rubriceret
som sindsyge, fik Nietzsche på nervesanatorie,, og Nietzsche var ligeglad
for han havde netop rundet sit forfatterskab af med en bog, der samlede alle
tråde op, og han havde skrevet breve til de fleste af sine mange gode, nære
venner om at han ikke længere gad deltage som hidtil - som laps med
filosofisk konversation i overklassens selskabelighed.
Han ville meditere, komponere, spille klaver og synge de sidste 11 år af sit
lov og det gjorde han - et lykkeligt otium.
Freud fik sine elever til at forske i og kalde llivsafslutningen sindsyge og
syfilitisk, helt uden belæg. (og der opdigtedes endda homosexualitet - alene
fordi man i Zarathustra kan læse alt mellem linierne!)
Freuds psykologi er plagiat af, hvad står kryptisk skrevet i
Zarathustra-bogen mm, og for at sikre sit kæmpe
psykoanalyter-terapeut-netværk i USA mm, var det vigtigt at få Nietzsche
tilsværtet som syg.

Mogens Mellergaard beskriver syfilis som den bærende sindsygdom for især Sct
Hans i denne institutions første mange årtier. "Epoker i dansk psykiatri"
hedder dennes overlæges bog. Syfilis var blevet kortlagt i Danmark o. 1850
og alle vore tossehistorier om folk der tror de er Jesus og Napoleon er
kalkeret over stereotyperne fra den tid.
Da antibiotika fjernede denne jobskabelse, fandt psykiaterne ny sygdomme at
leve af.
Før da havde man brugt patienterne som forsøgskaniner til forfærdelige kure,
værre end Mengele i kz-lejrene. Det var jo udstødte patienter uden venner,
så der var frit spil.
Især fandt man ud af at syfilis symptomerne mindskes af feber, så man
påførte de tossede MALARIA, og påstod at dobbet-sygdom var et fremskridt!

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-05-03 17:07

On Fri, 9 May 2003 15:18:21 +0200, "Bo Warming"
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

hwa fan Warmig du skal sgu d aha din egen repost gruppe - jeg så det
her indlæg for første gang i 99 i livssyn :)

Mv.
Bo M Mogensen

fut : dk.snak.off-topic

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-03 18:45

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message
> On Fri, 9 May 2003 15:18:21 +0200, "Bo Warming"
> <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:
>
> hwa fan Warmig du skal sgu d aha din egen repost gruppe - jeg så det
> her indlæg for første gang i 99 i livssyn :)

Indlægget er skrevet idag.
Så du er helt forkert på den.
Find det fra 1999 og erfar at det ikke byggede på den netop udkomne bog af
Kohler!

Hvorfor er du aldrig ontopic - altid skriver du om ligegyldigheder om at
andre er OT ud i din sære smag?
Brug mig som eksempel og ledestjerne - jeg er altid ontopic.!

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-05-03 10:34

On Fri, 9 May 2003 19:44:53 +0200, "Bo Warming"
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

>Brug mig som eksempel og ledestjerne - jeg er altid ontopic.!

betragt mig som rehabiliteret !
jeg vil frmetiden ocr scanne sider ind fra telefon bogen også skirver
sex pik og kusse et sted i indlæget og erklære mig selv for topcik
jeg er helt sikker på det vil blve et hit - måske er vi en fa mange
der ku lære af det så ku vi poste trivialiteteter på 1500 tegn som der
ikke er nogen der gider og læse - men hwa fan gør det når bare det er
fedt for en selv at poste det !!!

Mv.
Bo M Mogensen