PORNO: Politikens tyveriopfordrende reklam~
Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-03 18:45

Politikens tyveriopfordrende reklamespot

En butiksejer taler i telefon, og holder øje med en kunde i butikken.

Denne går rundt med forarget mine og samler butikkens pornoblade sammen i en
stavl og og går ud af butikken og stopper bladene i en affaldsspand.

Så kommer teksten : "den levende avis, Politiken"

Dagbladet reklamerer altså for at man skal gå ud og stjæle.

At mange butikker respekterer ytringsfrihed og køberes behov, søger
Politiken at tilsvine som noget ondt, der kræver ulovlig selvtægt, som
modtræk. Gement tyveri og meningsløst hærværk.

Det minder om dengang Solvognen-ungdommen fra Christiania stjal
supermarkeds-mad i stor stil og kaldte det "teater"!

Dagblade og TV elsker autonome, så de rostes .

Porno er ikke mere kritisabel end lyrik eller dameblade.

Selvhadende intellektuelle er skamfulde over, at de ikke selv har mod til at
købe porno - så de lægger denne drømmeindustri for had.

Kvinder er jaloux på de skønheder, som partneren hellere vil onanere til,
end elske med dem.

Misundelsen får dem til at hylde kriminalitet.

Nietzsche brugte ordet "resentiment" om misundelse og jalouxi, samt hævn,
forurettelse, rethaveriskhed, selvhad, nid-nag.

Han så ondets ophav i, at de indestængt forurettede er SELVHADERE og ikke
får afløb for egen livsenergi på sund måde, men fortrænger det, og så kommer
det ud på sindsyg-agtig måde, senere.

" Den, der er utilfreds med sig selv, er uafladelig indstillet på at hævne
sig. Og det er os andre der bliver ofre for ham, om det så blot er ved altid
at skulle tåle det hæslige syn af ham. For synet af det hæslige gør en
dårlig og dyster. Nietzsche

" En intelligent mand irettesætter aldrig nogen. Luc de
Vauvenargues

" Folk vi ikke kan holde ud, prøver vi at gøre mistænkelige.
Nietzsche

" Intet menneske har ret til at klandre eller fordømme et andet. I
virkeligheden kender vi ikke nogen andre rigtigt. Emerson

" Resentiment: Den lidelse de ikke kan komme af med, bliver ved at dukke
op, og det fører til nag. Nietzsche

" Det er de kraftløses misundelse: ressentiment, der har bragt
livsudfoldelsen i miskredit, så folk får dårlig samvittighed over deres
sunde instinkter. Nietzsche

" Slaveopstanden i moralen begynder med, at ressentimenttet selv bliver
skabende og føder værdier: resentimentet hos sådanne væsener, der er nægtet
den egentlige reaktion gennem handling og som kun holder sig skadesløse
gennem en imaginær hævn. Mens al fornem moral vokser ud af en triumferende
sigen ja til sig selv, siger slavemoralen fra første færd nej til et "
udenfor", til et "anderledes", til et "ikke-selv", og dette nej er dens
skabende handling. Denne venden op og ned på det værdisættende blik - denne
nødvendige retning udadtil i stedet for indadtil mod sig selv - hører netop
til ressentimentet: for at komme til verden behøver slavemoralen forst og
fremmest altid en mod- og yderverden. Den behøver fysiologisk talt, ydre
pirringer for overhovedet at agere: dens aktion er fra grunden af reaktion.
Nietzsche(Moralens oprindelse 1888)

Idealisten er uforbedrelig. Smides han ud af sin himmel, omdanner
han helvede til et passende ideal Nietzsche (Menneskeligt , alt for
menneskeligt ) 1877

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Raprap

Dato : 30-04-03 07:30

Han betaler for bladene inden han forlader forretningen, så drop dit fis!

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-03 13:00

"Raprap" <hgytu@hgytu.dk> wrote in message
> Han betaler for bladene inden han forlader forretningen, så drop dit fis!

Andre end mig har oplevet Pol-selvreklamen som at ejeren kun taler i telefon
og
IKKE OPTÆLLER OM DER ER 30 bladeaf30 kr
og 20 af 40 kr

At smide 1700 kr ud ad vinduet,er det typisk for Politiken-læseres
intelligens

Der var end ikke vidner på heltedåden

Fra : Bo Warming

Dato : 02-05-03 10:02

"Raprap" <hgytu@hgytu.dk> wrote in message
> Han betaler for bladene inden han forlader forretningen, så drop dit fis!

Det ser ikke ud til at andre end dig kan læse ind i filmen, at han betaler
de tusinder af kroner som så mange pornoblade koster, inden han smider dem
ned til affaldet.

MAN SER INGEN PENGE BLIVE LAGT PÅ DISKEN
Hærværksforbryderen vil blot vise foragt for ekspedienten, der taler i
telefon hele tiden, og altså ikke kan tjække kompliceret prisudregning

UDDYBNING

Civil ulydighed = privatsag og straffesag

En lektor og jurist hylder præsten, der skjulte flygtninge, og hvis synd i
fremtiden vil få højere straf (Politiken 02-05-2003) og han er begejstret
for

følgende oprører-selvfedme

"Den der følger den almindelige moral, har ingen moral".Thomas Mann

Men præsten viste foragt for demokratiet. De folkevalgte havde jo besluttet
at for at få råd til at hjælpe værdigt trængende, så måtte visse venner af
præsten udelukkes.

Præsten tilbød ikke selv at betale den mio pr flygtning, som han belastede
statskassen med ved sine lovbrud.

På den anden side skal vi ikke rette moraliserende dømmesyge, kun straffedom
mod forbrydere. Og vi skal vise proportionssans

Flertallet syns at flertalssmag skal forkæles lidt. Det må vi bøje os for.
Så det er ingen dyd at være Rasmus Modsat og følge egen moral i stedet for
massernes. Det bærer lønnen i sig selv, at turde være fri af gruppepres. Men
man må tage sin straf og det er godt at den sættes op - hvis dommerne viser
skønsomhed ved brug af de ny øgede straframmer.

Politikens leder 02-05-2003 udtrykker foragt for Berlusconi, fordi han
angriber en retsafgørelse mod en af hans venner. Lederen hævder, at han
dermed er uegnet som EU-topmand.

Selvfølgelig har en toppolitiker lov at være uenig med sit lands domstole og
begrunde dette.

Slavementalitet om at "retten har talt", og så skal dette vises ærbødighed,
viser at Politiken tænker som den værste del af den nazisme, som de dagligt
angriber.

Politiken-reklamefilmen, om tyveri af pornoblade, viser foragt for
ytringsfriheden.