Sindssygt i tvivl
Fra : Lars P Friberg

Dato : 23-04-03 11:30

Hej med jer!
Her er så en ny skabslæser, der træder ud i det fri.
Sagen er at min kone (som jeg har været gift med i 12 år) fantaserer
meget om deltagelse i gruppesex. Altså både noget med flere mænd om
hende, sex med kvinder og partnerbytte. Selv synes jeg fantasierne er
vildt frække og pirrende. Men, for sådan et er der, for min kone er det
ved at udvikle sig til noget, der skal afprøves. Det føler jeg mig langt
fra sikker på, at jeg er klar til, ophidsende tanke eller ej.

Jeg er simpelthen bange for hvordan vi vil have det bagefter. Jeg kan
sagtens forestille mig at det vil være spændende og liderligt, mens det
står på og at jeg også kunne kaste mig ud i det med masser af lyst. Men
når vi så kommer hjem igen, kunne jalousien blive en reel trussel. Ikke
at nogen af os er specielt jaloux anlagt, men der er trods alt forskel
på ikke at tænde af når den anden danser eller flirter lidt, og så til
fuldbyrdet sex med andre.

Min kone forsikrer mig om, at jeg er den hun vil have, og det er jeg
egentlig heller ikke i tvivl om. Jeg er heller ikke i tvivl om at hun er
den jeg vil have. Hvordan pokker håndterer man denne situation?

LP

Fra : She

Dato : 23-04-03 14:23

"Lars P Friberg" <djf@e-mail.dk> wrote in

> [...]
er
> den jeg vil have. Hvordan pokker håndterer man denne situation?

Hej Lars.

Hvis I kaster Jer ud i dette, må I først og fremmest 'opstille' nogle
grænser, både fælles, men også individuelle.

Vi går alle rundt med en række fantasier, nogle udlever dem, andre ikke.
Jeg har selv udlevet nogle af mine, sammen med min mand, og vi prøver da
stadig af. Ved at udleve fantasier, finder man jo også ud af, om det så
er det man 'håbede' på, eller om det bare er noget der ikke skal udleves
igen.

Jeg selv har da delt min mand med en anden kvinde, dog kun for en enkelt
aften Her fandt jeg da ud af, at jeg absolut ikke var til kvinder,
men så er det prøvet af *S* Fantasier er ikke altid det man tror det vil
være.

Mht. til gruppesex/partnerbytte..tjaa...både der siger jeg og manden
blankt nej, men at indvie en 3.person i sine sexlege, om det er så er en
mand eller kvinde, er en oplevelse for sig. Jo, det er grænsebrydende,
men jeg er absolut sikker på, at hvis man på forhånd får talt med sin
partner om, hvilke fantasier det er man har, og hvorfor man gerne vil
udleve dem, gør at man på en måde bedre kan sætte sig ind i det.

Min mand var helt klart mere parat til at udleve fælles fantasier end jeg
var, men giver man det tid, og ikke presser modparten, vil fantasierne jo
nok blive udlevet.

Forstår til fulde din usikkerhed omkring jalousi, selvom at den ikke
spores i hverdagen. Det var også det vi talte mest om, og stadig gør:

Hvad kan vi selv gøre, for at der ikke skal opstå en evt. jalousi?
Vi har opstillet nogle fælles grænser, bla. at sexen stoppes, hvis en af
os forlader rummet, og genoptages først igen, når vedkommende er tilbage.

Efterfølgende snakker vi altid om oplevelsen bagefter, både godt/skidt,
for vi oplever jo ikke tingene på samme måde. *S*

/She

Fra : Lars P Friberg

Dato : 25-04-03 08:40

"She" <pffsheremovethis@hotmail.com> wrote in message

> Hvis I kaster Jer ud i dette, må I først og fremmest 'opstille' nogle
> grænser, både fælles, men også individuelle.

Ja, det er klart. Det vil sikkert være det mindst vanskelige. For mig at
se er det vanskelige
at kunne håndtere det hele bagefter. Som sagt kan vi begge se det frække
og pirrende
ved at udleve fantasien.

> [...]
> stadig af. Ved at udleve fantasier, finder man jo også ud af, om det så
> er det man 'håbede' på, eller om det bare er noget der ikke skal udleves
Ja, det er jo netop det valg vi står med, om fantasierne skal udleves
eller ej.
Problemet er, om vi kan undgå et eller andet opslidende efterspil, der i
sidste ende
ødelægger oplevelsen. Med mit intellekt er jeg ikke i tvivl, det kan jeg
sagtens håndtere og
det kan min kone helt sikkert også. Det er den irrationelle del, der gør
mig lidt bekymret.

> [...]
> aften Her fandt jeg da ud af, at jeg absolut ikke var til kvinder,
> men så er det prøvet af *S* Fantasier er ikke altid det man tror det vil
OK, det er jo fint nok at finde ud af hvad man ikke selv er til, men
hvordan havde du det med at han var
sammen med hende (hvis han altså var det) - det er jo netop denne del,
der
bekymrer mig. Jeg kunne da sagtens forestille mig at det ville være
lækkert med en eller
flere "gæster" mens det står på- Altså noget med at når man står midt i
det, og
liderligheden dominerer og alt det der!

> [...]
> os forlader rummet, og genoptages først igen, når vedkommende er tilbage.

Klart en fornuftig regel, som er let at håndtere når det er trekanter vi
taler om,
men det vi overvejer er lidt mere end det. Her har jeg svært ved at
forestille mig at vi bare kan afbryde.

> Efterfølgende snakker vi altid om oplevelsen bagefter, både godt/skidt,
> for vi oplever jo ikke tingene på samme måde. *S*

Og I kan "bare" lade det blive ved det?

LP

Fra : She

Dato : 25-04-03 13:45

"Lars P Friberg" <djf@e-mail.dk> wrote in
[KLIP]

> [...]
> lækkert med en eller
> flere "gæster" mens det står på- Altså noget med at når man står midt

Det bekymrede mig ikke så voldsomt, idet at vi netop havde talt grænser
igennem inden da, samt var der den fordel, at kvinden også vidste at det
var os om ham, og ikke han+hende eller han og mig.

Tror da helt klart at man altid vil tænke over, både som kvinde og mand,
om ens ægtefælle vil falde for den anden. Her tror jeg det ville være
mere aktuelt, hvis man havde nogle 'uoverensstemmelser' i forevejen, og
prøvede disse fantasier af, for at få mere 'indhold' i sit samvær.

Jeg er overbevist om, at hvis man i det daglige har et godt og spændende
sexliv med sin partner, så skal der noget mere til, før man 'kaster' sine
øjne på en anden. Dermed siger jeg ikke, at der ikke kan opstå jalousi,
og det er jo så det man må tage op både før og efter, for at forhindre at
det sker.

[KLIP]

> Og I kan "bare" lade det blive ved det?
>
> LP

Har vi oplevet noget 'skidt' i en oplevelse ( om det så er kun den ene af
os, eller begge), så bliver man da mindre hook på at gentage en ny
oplevelse. Har det derimod været en god oplevelse, 'svæver' man jo
nærmest rundt, og det kan faktisk være os begge der har det sådan. *S*

Man lader aldrig 'bare' noget blive ved noget, vi følger det så vidt
muligt til dørs, hvis vi har muligheden. Vi taler da med vedkommende der
har deltaget i legen, for at der ikke skal opstå misforståelser imellem
os. Vedkommende kan sagtens have syntes det var en fed oplevelse, hvor vi
måske har oplevet det anderledes. Det drejer sig jo i bund og grund om at
være ærlig, da det jo helst skal være en god oplevelse for alle
parter.

/She

Fra : Gudrun

Dato : 23-04-03 19:02

"Lars P Friberg" <djf@e-mail.dk> ulejligede sig med at skrive:

>Hej med jer!

Selv hej herfra...

>Her er så en ny skabslæser, der træder ud i det fri.

Herligt - det sker heldigvis med mellemrum... Gud ved hvor mange der i
virkeligheden er herinde...

> [...]
>ved at udvikle sig til noget, der skal afprøves. Det føler jeg mig langt
>fra sikker på, at jeg er klar til, ophidsende tanke eller ej.

Fint, så er vi allerede nået langt - du føler dig i virkeligheden ikke
klar...

> [...]
>at nogen af os er specielt jaloux anlagt, men der er trods alt forskel
>på ikke at tænde af når den anden danser eller flirter lidt, og så til

Der er meget stor forskel på en uskyldig flirt til en tilfældig fest
og fuldbyrdet samleje med en anden mand/kvinde end den man elsker og
har valgt at dele livet med...

Du snakker jalousi... Har du en ide om, at det kunne blive et problem
for dig? Hvis du har det, er du helt sikkert ikke klar til at afprøve
denne her fantasi...

>Min kone forsikrer mig om, at jeg er den hun vil have, og det er jeg
>egentlig heller ikke i tvivl om. Jeg er heller ikke i tvivl om at hun er
>den jeg vil have. Hvordan pokker håndterer man denne situation?

Herhjemme leger vi med ekstra mænd... Det kunne i princippet sagtens
være en ekstra kvinde, men dem der ka' holde fingrene fra mig og
"nøjes" med at nyde min smukke halvdel er der dælme langt imellem.

Inden vi gik i gang med at udleve den fantasi, havde vi snakket meget
grundigt om hvilke konsekvenser det kunne få for vores parforhold.
Vi prøvede at vinkle det på tusinder af måder, for at sikre os, at
risikoen for jalousi, forelskelse o.s.v. var minimeret mest muligt.
Vi havde en fantasi, som tændte os begge to, men vi havde også et
parforhold som var endnu vigtigere at bevare, så det handlede i høj
grad om, at vi fik snakket grænser...

Vi aftalte, egentlig meget detaljeret, hvad der var tilladt når vi gik
i gang med at lege.
I starten kan det føles akavet at have en masse regler man skal huske,
for når man er liderlig forsvinder tid, sted og fornuft delvist, men
det giver samtidig en tryghed at vide hvor grænserne går.

Vi har altid snakket vores oplevelser igennem bagefter og har der
været episoder med usikkerhed, begyndende jalousi eller andet som
måske kunne ødelægge den næste oplevelse - ja, så har vi netop snakket
det igennem og fundet løsninger på det også...

Herhjemme er der veto-ret. Det vil sige, at vi begge skal have lyst
til at lege - det er ikke nok, at den ene har lysten.
Vi har aldrig dyrket det her i perioder, hvor den ene har været det
mindste i tvivl om lysten - så holder vi pause, til vi begge er lige
tændte på ideen igen.

Når begge er enige, er det det sjoveste, frækkeste og fedeste... uhmmm

PS - vi har aldrig dyrket gruppesex, men er nu tændte på ideen, så mon
ikke snart vi kan bidrage med erfaring der også... *S*

Mange hilsner Gudrun

__

Livet er uforudsigeligt... Spis dessert først!

Fra : Lars P Friberg

Dato : 25-04-03 08:53

"Gudrun <great_gudrun" <nospam@hotmail.com>> wrote in message

> Fint, så er vi allerede nået langt - du føler dig i virkeligheden ikke
> klar...

*G* tjaaa, det er jo det jeg ikke rigtig er sikker på. På en eller anden
måde føler jeg mig da vildt klar. Jeg kan da sagtens se både hvor
spændende og frækt det kan blive. Jeg tror egentlig lige så meget det
handler om, at jeg er usikker på om jeg begynder at reagere fuldkommen
irrationelt og til skade for mit ægteskab. Sjovt nok er jeg til gengæld
ikke i tvivl om at min kone kan håndtere det. Men hun er eddermame også
en dejlig og klog kvinde!

> Du snakker jalousi... Har du en ide om, at det kunne blive et problem
> for dig? Hvis du har det, er du helt sikkert ikke klar til at afprøve
> denne her fantasi...

Helt ærligt, så ved jeg det ikke. Jalousi ligger egentlig ikke til mig
(ikke i større omfang end de der kortvarige åndsvage lynnedslag der kan
komme med års mellemrum. Det tror jeg de fleste kender), men dette vil
trods alt være en ganske voldsom forandring i vores ægteskab.

> [...]
> måske kunne ødelægge den næste oplevelse - ja, så har vi netop snakket
> det igennem og fundet løsninger på det også...

Hmmm, jeg tror at både du og de øvrige der har svaret mig, har helt ret
i at det er vigtigt at tale tingene grundigt i gennem, både før og
efter. Og jeg tror også at hvis det skal gennemføres, så skal der vær
helt rene linier om, hvilke grænser der er. Og veto-ret er en selvfølge!

> PS - vi har aldrig dyrket gruppesex, men er nu tændte på ideen, så mon
> ikke snart vi kan bidrage med erfaring der også... *S*

Jamen det er jo det - det er da vildt frækt og kan virkelig tænde mig.
Altså tanken om at dele hende med andre - mænd som kvinder er fræk nok,
ligesom jeg da også synes det kunne være frækt at dyrke en kvinde sammen
med hende. Min kone er erklæret bi, hvilket jeg ikke er. I de 12 år vi
har været gift ved jeg at hun nogle ganske få gange har dyrket denne
side af sin sexualitet, uden mig. Det har jeg ikke haft problemer med,
hvilket også styrker min tro på at jeg godt kan håndtere dette også. Men
jeg ville nok gerne kjomme lidt længere end blot at tro *SS*

> Mange hilsner Gudrun

I lige måde

LP

Fra : Gudrun

Dato : 25-04-03 10:58

> [...]

>irrationelt og til skade for mit ægteskab. Sjovt nok er jeg til gengæld
>ikke i tvivl om at min kone kan håndtere det. Men hun er eddermame også

At du handler irrationelt (altså evt. med ikke at kunne udholde at se
din kone med en anden mand) er ikke noget problem, hvis I bare sørger
for at snakke om den mulighed inden... Lav en aftale omkring hvad I så
gør - det er altid tilladt at sige stop uanset hvor man befinder sig i
legen - hvis ikke, leger man med de forkerte... *S*

Hvis du tænker på irrationelt som ikke at formå at respektere de
grænser I har aftalt inden, ville jeg nok ikke engang begynde at
eksperimentere med det her...

> [...]
>komme med års mellemrum. Det tror jeg de fleste kender), men dette vil
>trods alt være en ganske voldsom forandring i vores ægteskab.

Ja, det vil det helt sikkert og som jeg skrev tidligere er der langt
fra en dans til et samleje...

(KLIP)
> [...]
>efter. Og jeg tror også at hvis det skal gennemføres, så skal der vær
>helt rene linier om, hvilke grænser der er. Og veto-ret er en selvfølge!

Det giver stor tryghed at kende partnerens grænser - egne skal man jo
netop rykke, når man prøver noget som det her...

> [...]
>hvilket også styrker min tro på at jeg godt kan håndtere dette også. Men
>jeg ville nok gerne kjomme lidt længere end blot at tro *SS*

Forstår så udmærket at du gerne vil mere end tro, at det her er noget
I kan få glæde af sammen, inden I kaster jer ud i det, men det tror
jeg ikke lykkes for dig...

Det er jo at eksperimentere og flytte grænser - det er det som bl.a.
er pirrende, men også det som er den risikofyldte side af at afsøge
nye muligheder for at lege sammen...

Vished får du først den dag I har prøvet det, men som sagt kan I gøre
meget forarbejde som sikrer jer så god en oplevelse som overhovedet
muligt...

Jeg vil ønske jer rigtig god vind uanset hvad I beslutter... og så vil
jeg da enormt gerne høre mere, altså... *G*

Knus Gudrun

__

Livet er uforudsigeligt... Spis dessert først!

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-04-03 21:03

> [...]
> ved at udvikle sig til noget, der skal afprøves. Det føler jeg mig langt
> fra sikker på, at jeg er klar til, ophidsende tanke eller ej.

<snip>

Hej selv. Jeg er også skabslæser for det meste, men det sker da, at der er
et indlæg som fanger min interesse.

> Min kone forsikrer mig om, at jeg er den hun vil have, og det er jeg
> egentlig heller ikke i tvivl om. Jeg er heller ikke i tvivl om at hun er
> den jeg vil have. Hvordan pokker håndterer man denne situation?

Et skridt af gangen. Jeg tror, at det er de færreste par, som kaster sig ud
i vild gruppesex med det samme. Min kone og jeg har været gift i 2 år, og
det sidste års tid har vi talt meget om at udvide vores leg. Fra starten lå
det fast, at vi kun er interesserede i andre piger, min kone vil ikke lege
med andre mænd. Vi valgte at tage små skridt og begyndte at frekventere en
sex klub (hvor der kun kommer par og enlige piger), men i starten var vi kun
interesserede i at være tilskuere eller have sex i samme rum som andre. Hver
gang vi havde været afsted diskuterede vi, hvad vi havde oplevet, hvad der
var godt og skidt osv. Vi valgte derefter at invitere en pige med i legen,
men vi satte grænsen ved samleje. Det prøvede vi så nogle gange, og da det
gik fint, så udvidede vi legen til også at måtte omfatte samleje. Hele den
process tog flere måneder, men vi var så til gengæld sikre på, at vi der
ikke skete noget, som kunne resultere i jalousi.

Egentlig tror jeg at vi begge havde det som dig, inden vi startede på det
her. Vi havde vilde fantasier, men vi var ikke sikre på, at de kunne holde i
virkeligheden. Min kone var naturligvis bekymret over at se mig have samleje
med en anden kvinde, og hvordan hun ville reagere på den situation. På et
tidspunkt mødte vi en meget sød pige som vi legede med (uden samleje), og
min kone blev ved med at snakke om, at hende ville hun gerne se mig have
samleje med. Det endte med en utrolig dejlig erotisk oplevelse!

Så jeg vil foreslå, at I tager den med ro og prøver jer frem. Lad være med
at springe ud i partnerbytte eller trekanter/firkanter, hvor I har
fuldbyrdet samleje med andre. Der er jo heldigvis mange andre sjove ting man
kan finde på Derefter kan I jo så prøve at udvide grænserne lidt, hvis I
stadig har mod på det.

Held og lykke!

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Lars P Friberg

Dato : 25-04-03 08:59

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> process tog flere måneder, men vi var så til gengæld sikre på, at vi der
> ikke skete noget, som kunne resultere i jalousi.

OK, lyder som en brugbar fremgangsmåde - altså jeg kunne jo sagtens
forestille mig en trekant med en ekstra kvinde (se det her nærmer sig jo
den pure dobbeltmoral *G* ), det er nok mere det der med at der både er
mænd og kvinder og at det vi taler om er fuldbyrdede samlejer for både
hendes og mit vedkommende.

> [...]
> kan finde på Derefter kan I jo så prøve at udvide grænserne lidt, hvis I

Mange tak - tænker fortsat så det knager *S*

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-04-03 22:51

[Lars P Friberg | Wed, 23 Apr 2003 10:29:40 +0000 (UTC)]

>Min kone forsikrer mig om, at jeg er den hun vil have, og det er jeg
>egentlig heller ikke i tvivl om. Jeg er heller ikke i tvivl om at hun er
>den jeg vil have. Hvordan pokker håndterer man denne situation?

Du vurderer med dig selv hvor "meget" du kan klarer, og hvordan
omstændighederne skulle være.

Min kæreste og jeg har været sammen i 10 år, og i starten var jeg ret
jaloux anlagt, så der var ikke de store muligheder for eksperimenteren
med andre i forholdet, men efterhånden som tiden gik blev jeg langt mere
rolig.

F.eks. her i påsken har vi haft besøg af vores lille nordjyske soldat,
og har dyrket massere af sex hver eneste dag - og det var naturligvis
rigtigt, rigtigt fedt! (selvom 6 afsutninger om dagen nærmer sig grænsen
for hvad min pik kan klarer gennem længere tid).

Men vi har prøver det før, og der er ganske simpelt ingen form for
jalouxi imellem os - min kæreste kan lave ting med vores sexven mens jeg
kigger på og omvendt (og vi kan naturligvis også lave en 3-kant), men
årsagen til at det fungerer er at vi er 100% sikrer på at vi *elsker*
hinanden!

Måske I burde, hvis I stadig har lyst, sarte i det helt små - altså
finde nogen med samme interesser, og have dem på besøg kun for at snakke
- hvis I stadig er hooked, kan I måske aftale en lille smule at prøve
næste gang, så du/I føler jeg helt trygge med situationen før I prøver
mere?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lars P Friberg

Dato : 25-04-03 09:07

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message

> [...]
> kigger på og omvendt (og vi kan naturligvis også lave en 3-kant), men
> årsagen til at det fungerer er at vi er 100% sikrer på at vi *elsker*

Hmmm, den sikkerhed sidder dybt i os begge. Det er netop det
irrationelle, som jalousi kan være udtryk for - sådan lidt i retning af
at være i drifternes vold, hvis du forstår hvad jeg mener.

> [...]
> - hvis I stadig er hooked, kan I måske aftale en lille smule at prøve
> næste gang, så du/I føler jeg helt trygge med situationen før I prøver
Jaeh, joeh - en del af det her handler om, at samværet ikke skal være
socialt i traditionel forstand, men netop være noget der udelukkende
handler om sex. Deri ligge en vigtig del af det pirrende.

Venlig hilsen

LP

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 25-04-03 14:56

[Lars P Friberg | Fri, 25 Apr 2003 08:07:00 +0000 (UTC)]

Jeg læste det lige igen og syntes at det var lidt "friskt" sagt; i
starten var jeg ganske jaloux, men efterhånden som tiden gik blev jeg
langt mere afslappet.

Måske er min "force" også at jeg som regel er "den store" i vores lege,
altså rollespil hvor det er mig der er den aktive.

>Hmmm, den sikkerhed sidder dybt i os begge. Det er netop det
>irrationelle, som jalousi kan være udtryk for - sådan lidt i retning af
>at være i drifternes vold, hvis du forstår hvad jeg mener.

Jeps, jeg forstår det sagtens. Jeg var som sagt også på ret "usikker
grund" engang; jeg vidste at det ikke burde være et problem, men jeg var
unødig jaloux alligevel!

Men... start i det små, jo mindre jo bedre, og se hvordan og hvor meget
det tænder - at en ting tænder meget, kan ofte være en rigtig god måde
at tage tørre skridt end man normalt "tør" :)

>Jaeh, joeh - en del af det her handler om, at samværet ikke skal være
>socialt i traditionel forstand, men netop være noget der udelukkende
>handler om sex. Deri ligge en vigtig del af det pirrende.

Jo, men derved kan man vel godt tage én aften der *udelukkende* er
social og så have aftalt at næste gang skal være *udelukkende* sex?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Gudrun

Dato : 25-04-03 06:57

"Lars P Friberg" <djf@e-mail.dk> ulejligede sig med at skrive:

Hejsa igen Lars...

[KLIP)
>Min kone forsikrer mig om, at jeg er den hun vil have, og det er jeg
>egentlig heller ikke i tvivl om. Jeg er heller ikke i tvivl om at hun er
>den jeg vil have. Hvordan pokker håndterer man denne situation?

Måske er det irrelevant, men jeg kunne enormt godt tænke mig, at der
var noget respons på alle de indlæg der er kommet som svar på dit
første brev her...

Kunne du bruge noget af det?
Er du kommet nærmere på at føle dig klar/ikke klar?
Hvilke overvejelser har du haft omkring det efter at have læst alle
indlæggene?

Jeg er en nysgerrig sjæl, men synes også at det er rart at vide, om
det man bidrager med kan bruges...

Knus Gudrun, som håber du er blevet lidt klogere...

__

Livet er uforudsigeligt... Spis dessert først!

Fra : Lars P Friberg

Dato : 25-04-03 09:10

> Hejsa igen Lars...

> Måske er det irrelevant, men jeg kunne enormt godt tænke mig, at der
> var noget respons på alle de indlæg der er kommet som svar på dit
> første brev her...

Rolig nu *GGGGG* Der er lige noget arbejde der skal passes også. Har
været ud og rejse i et par dage! Kunne ikke drømme om ikke at give
respons, hvilket du selvfølgelig allerede har kunnet konstatere. Jeg er
taknemmmelig for de mange gode tanker og indspark du og de øvrige har
givet.

> Jeg er en nysgerrig sjæl, men synes også at det er rart at vide, om
> det man bidrager med kan bruges...
Som du kan se af mine øvrige svar, kan det i høj grad bruges.

> Knus Gudrun, som håber du er blevet lidt klogere...

Det kan i hvert fald aldrig skade *GG*

Fra : Gudrun

Dato : 25-04-03 10:49

> [...]

>respons, hvilket du selvfølgelig allerede har kunnet konstatere. Jeg er
>taknemmmelig for de mange gode tanker og indspark du og de øvrige har

Guuuud... skal man også passe sit abejde?

Nej, det var ikke for at være anmasende, men bare fordi jeg ganske
enkelt er skide nysgerrig og selvfølgelig gerne vil vide hvad du ender
op med at beslutte dig for...

Det er et stort skridt at tage, så selvfølgelig er jeg vildt nysgerrig
og det må jeg med skam melde, at jeg fortsat vil være, så jeg håber
selvfølgelig på en fortsættelse...

Knus Gudrun, som også kigger ind af vinduer, når jeg går aftentur...

__

Livet er uforudsigeligt... Spis dessert først!

Fra : Lars P Friberg

Dato : 25-04-03 11:41

> Guuuud... skal man også passe sit abejde?
Ja, ind i mellem er det vist nødvendigt. men altså, arbedje kan nu
stille sig i vejen for mange sjove ting *G*

> Nej, det var ikke for at være anmasende, men bare fordi jeg ganske
> enkelt er skide nysgerrig og selvfølgelig gerne vil vide hvad du ender
> op med at beslutte dig for...

Sådan opfattede jeg det nu også!

> Det er et stort skridt at tage, så selvfølgelig er jeg vildt nysgerrig
> og det må jeg med skam melde, at jeg fortsat vil være, så jeg håber
> selvfølgelig på en fortsættelse...
jamen naturligvis. Jeg skal nok give en tilbagemelding på vores
beslutning.

> Knus Gudrun, som også kigger ind af vinduer, når jeg går aftentur...
Det gør jeg også - og jeg har da også et par gange set noget, hmmm,
interessant. *GG*

LP

Fra : Lars P Friberg

Dato : 28-04-03 14:52

> [...]

> Nej, det var ikke for at være anmasende, men bare fordi jeg ganske
> enkelt er skide nysgerrig og selvfølgelig gerne vil vide hvad du ender

Hej allesammen!

Nu er weekenden overstået og jeg har haft god tid til at tænke hele
sagen igennem, og naturligvis gennemdiskutere det hel med min kone. Jeg
er kommet frem til at jeg godt tør kaste mig ud i det. Min kone har
gennem nogen tid chattet med et par på Scor ( det er sket med mit
vidende) og hun og kvinden derfra har talt en del i telefon i løbet af
søndagen. Nu er er det aftalt at vi skal mødes over en kop kaffe lige
for at se hinanden an, og derpå må vi så se hvad der sker. Egentlgi er
det lidt pirrende at det er hende, der sørger for alle aftaler mv.
Jeg glæder mig i hvert fald og den lettere selvparanoide følelse er
erstattet af en kriblende forventning til, hvad det egentlig er der
kommer til at ske.

Tusinde tak til alle, der brugte tid og tanke-energi på gode råd og
kommentarer.

Knus
LP

Fra : Gudrun

Dato : 28-04-03 16:41

"Lars P Friberg" <djf@e-mail.dk> ulejligede sig med at skrive:

Hej igen Lars...

>Jeg glæder mig i hvert fald og den lettere selvparanoide følelse er
>erstattet af en kriblende forventning til, hvad det egentlig er der
>kommer til at ske.

Uha... en af de fedeste følelser i verden...
Jeg vil ønske for jer, at det bliver en rigtig god oplevelse!

>Tusinde tak til alle, der brugte tid og tanke-energi på gode råd og
>kommentarer.

Det var da så lidt... *S*
Knus Gudrun

__

Livet er uforudsigeligt... Spis dessert først!

Fra : Lars P Friberg

Dato : 19-05-03 09:04

> Jeg vil ønske for jer, at det bliver en rigtig god oplevelse!

Hej igen!

Ja så skete det ))))))
Bededag, tre par, foruden os selv. Jeg var simpelthen så hamrende
nervøs, men ikke bange. Det blev en både mærkværdig oplevelse og en
meget lækker oplevelse. I begyndelsen var det ligefør det hele faldt på
gulvet. Det ene par var åbenbart slet ikke så afklarede, som de havde
givet udtryk for. I hvert fald begyndte de at knurre en del af hianden,
og det endte med at de forlod selskabet. Det lagde godt nok en dæmper på
det hele.
Nå, god mad og lidt god vin (ikke for meget) retter jo op på meget, så
stemningen blev da heldigvis løftet igen, og det endte stille og roligt
med den gruppesex, der var lagt op til. Al min tvivl blev gjort til
skamme, jeg havde ingen problemer med at se min kone blive taget af
andre, snarer tværtimod. Faktisk var det vildt frækt. Og den følelse
gælder stadig. Altså ikke noget af den jalousi jeg var så angst for. Og
det har der heller ike været fra min kones side. Hun er bare SÅ
vidunderlig.
Jeg tror virkelig at det har været godt at bruge noget tid på at tænke
tingene godt igennem, at tale det igennem. Kontakten med de andre par,
har været noget min kone har stået for, bl.a. via Dating og Scor. En del
telefonkontakt hvor ret mange tumper blev spottet og sorteret fra, og
dermed nogle stykker som det føltes rigtigt at mødes med. Derpå en
uforpligtende snak på Cafe og en slentretur på havnen og endelig nogle
dage til at træffe den endelige beslutning. Som altså var rigtig for de
fleste af os.
Så herfra, bare tusinde, tusinde tak for sparring, gode råd mv.

LP

Fra : Gudrun

Dato : 19-05-03 09:18

"Lars P Friberg" <djf@e-mail.dk> ulejligede sig med at skrive:

>Hej igen!

Hejsa Lars

>Ja så skete det ))))))

Jow, du smiler jo BREDT...

> [...]
>givet udtryk for. I hvert fald begyndte de at knurre en del af hianden,
>og det endte med at de forlod selskabet. Det lagde godt nok en dæmper på

Man skal være nervøs - eller er spændt ikke et bedre ord - det er jo
bl.a. det som gør de her oplevelser til noget helt specielt, synes
jeg...

Omkring det par som forlod selskabet, så er de jo et meget godt
eksempel på, at man skal snakke tingene GRUNDIGT igennem inden man
kaster sig ud i sådan noget...
Til gengæld (kedeligt at de skændtes) kendte og anerkendte de egne
grænser (en af dem gjorde i hvert fald) og forlod altså seancen inden
de evt. havde overskredet nogle grænser, som i deres tilfælde ikke
skulle overskrides - det er måske en kedelig oplevelse for jer, men de
traf helt sikkert det der er den rigtige beslutning for dem...

> [...]
>gælder stadig. Altså ikke noget af den jalousi jeg var så angst for. Og
>det har der heller ike været fra min kones side. Hun er bare SÅ

Jamen det lyder virkelig som om det har været alletiders oplevelse for
jer og det er skønt at høre

> [...]
>uforpligtende snak på Cafe og en slentretur på havnen og endelig nogle
>dage til at træffe den endelige beslutning. Som altså var rigtig for de

Lyder også som om I har sørget for at forberede jer så godt som det er
muligt - hvilket også er anbefalelsesværdigt...

>Så herfra, bare tusinde, tusinde tak for sparring, gode råd mv.

Det var da så lidt

Mange hilsner Gudrun

__

Livet er uforudsigeligt... Spis dessert først!

Fra : Lars P Friberg

Dato : 19-05-03 12:45

> [...]
> skulle overskrides - det er måske en kedelig oplevelse for jer, men de
> traf helt sikkert det der er den rigtige beslutning for dem...

jamen jeg syntes da helt sikkert at det rigtigste var at de gik. det
havde da været helt galt, hvis de var blevet og eventuelt havde presset
hianden til noget det ikke ønskede.

LP