Link der skifter farve
Fra : Lasse Morell Pederse~

Dato : 26-03-01 16:12

Hej,
jeg er har prøvet at bøvle lidt med at få linket til at skifte farve når
man har markøren hen over, men kan ikke rigtigt få det til at virke!
Er der nogen der kan hjælpe?
Kan man bruge css på nogen måde til det?

På forhånd tak
Lasse

Fra : Jette Nielsen

Dato : 26-03-01 16:52

Lasse Morell Pedersen skrev:
> [...]
> man har markøren hen over, men kan ikke rigtigt få det til at virke!
> Er der nogen der kan hjælpe?
> Kan man bruge css på nogen måde til det?

Ja, det kan sagtens lade sig gøre med CSS, her er et eksempel:

A:hover {
background-color:#FF6666;
color:#000066;
text-decoration: underline;
font-weight:bold;
}

--
Jette Nielsen
http://www.webtip.dk

Fra : Jette Nielsen

Dato : 26-03-01 16:56

Jeg skulle måske lige tilføje at A:hover ikke virker i Netscape.

--
Jette Nielsen
http://www.webtip.dk

Fra : Jens Hagemann

Dato : 29-03-01 11:02

Lasse Morell Pedersen skrev i meddelelsen
<99nm51$i27$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
>man har markøren hen over, men kan ikke rigtigt få det til at virke!
>Er der nogen der kan hjælpe?
>Kan man bruge css på nogen måde til det?

Prøve denne her:

A:link {color : #FFFF00;text-decoration: none; font-weight: bold}
A:visited {color : #FFFF00;text-decoration: none; font-weight: bold}
A:active {color : #FFFFFF;text-decoration: none; font-weight: bold}
A:hover {color : #FFFFFF;text-decoration: none; font-weight: bold}
mvh
Jens Hagemann

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-01 13:56

Thu, 29 Mar 2001 12:02:28 +0200, skrev "Jens Hagemann" <JH@eogs.dk>:

>Prøve denne her:
>
>A:link {color : #FFFF00;text-decoration: none; font-weight: bold}
>A:visited {color : #FFFF00;text-decoration: none; font-weight: bold}
>A:active {color : #FFFFFF;text-decoration: none; font-weight: bold}
>A:hover {color : #FFFFFF;text-decoration: none; font-weight: bold}

Man skal bare huske, at det *skal* være i den rigtige rækkefølge,
ellers er det ikke altid, det virker.

link- visited - hover - active

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.