Hvem genkender sangteksten?
Fra : Heidi N. K.

Dato : 17-05-03 18:28

Nogen som genkender sangen, med teksten : I like the flowers', I like
the daffodils (nok ikke stavet rigtigt).

Mvh.
Heidi

Fra : Mads Breddam

Dato : 17-05-03 18:33

> Nogen som genkender sangen, med teksten : I like the flowers',

I like the flowers.......... det hedder den.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Yes Gorgie, they float. They all float down here." Pennywise the Clown/IT.

Fra : Ralph

Dato : 18-05-03 21:32

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> I like the flowers.......... det hedder den.

Og den går i akkorderne c/am/f(dm)/g ligesom æblemand, jeg vil male himlen
blå, fly on the wings of love og ca. 10.000 andre sange

Venligst
Ralph

Fra : Lars Rindsig

Dato : 17-05-03 18:34

Heidi N. K. wrote:
> Nogen som genkender sangen, med teksten : I like the flowers', I like
> the daffodils (nok ikke stavet rigtigt).

Jo, det er stavet rigtigt nok. Google siger, at det er en sang fra den
amerikanske pigespejdersangbog.

I like the flowers, I like the daffodils
I like the mountains, I like the rolling hills
I like the fireside, when the lights are low

- og det er hele teksten.

Lars

Fra : Sunnyboy

Dato : 17-05-03 19:57

> - og det er hele teksten.

ja og så lige lidt "bumbi dadi x 4" for at følge resten ud...

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 17-05-03 19:57

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I like the flowers, I like the daffodils
> I like the mountains, I like the rolling hills
> I like the fireside, when the lights are low

Den kan jeg huske at have sunget mange gange i kanon i folkeskolen - og der
afsluttede vi med 2 gange bomdidiadi bomdidiadi bomdidiadi bomdidiadi

Hilsen Tina

Fra : Martin Seebach

Dato : 17-05-03 20:28

Lars Rindsig wrote:

> [...]
>
> I like the flowers, I like the daffodils
> I like the mountains, I like the rolling hills
> I like the fireside, when the lights are low

Ah ja .. de gode gamle spejdersange .. den er go' at holde gejtsten
opppe med på et natløb, hvis man er ved at være træt.. kanon versionen
er også et instant hit og nemt at have med at gøre.

Så er den også nem at skrive ny tekst til, men det er jo et helt andet
emne :)

Fra : Poul Erik

Dato : 17-05-03 21:21

On Sat, 17 May 2003 19:34:26 +0200, Lars Rindsig
<spam@bounce.bounce.bounce> wrote:

> [...]
>
>I like the flowers, I like the daffodils
>I like the mountains, I like the rolling hills
>I like the fireside, when the lights are low

Tror du

I de danske sangbøger fortsætter den sådan:

Bom diada bom diada bom diada bum bum bum

Vi synger sange, sange i mol og dur
Korte og lange, ingen skal være sur
bas, alt, supran, tenor blandes i muntert kor

Bom diada bom diada bom diada bum bum bum

og den findes på flere sprog og synges, på internationale lejre, af de
forskellige nationer på deres sprog.

Poul Erik

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.dk

Fra : Heidi N. K.

Dato : 19-05-03 18:15

hnk451@hotmail.com (Heidi N. K.) wrote in message news:<fa479ae2.0305170928.294098d9@posting.google.com>...
> Nogen som genkender sangen, med teksten : I like the flowers', I like
> the daffodils (nok ikke stavet rigtigt).
>
> Mvh.
> Heidi

Måske der er nogen som ved hvem der har hittet med sangen, engang i
70´erne.??

Har i øvrigt fundet lidt flere oplysninger selv.

Komponisten er ukendt.
Har ikke fundet noget om tekstforfatteren.

Tekste kan være sådan her (..men der findes åbenbart mange versioner)

I Like the Flowers
I like the flowers
I like the daffodils
I like the mountains
I like the rolling hills
I like the campfires
When all the lights are low
Boom di-a-dah, boom di-a-dah,
Boom di-a-dah, boom di-a-dah...

Tekste her over er fundet på en Canadisk spejder side
http://www.scoutscan.com/songs/i/isong011.html

Medi-filerne fundet på en Norsk hjemmeside.
http://fuv.hivolda.no/prosjekt/hunstmo/ilikethe.htm

På siden www.nodecentrum.dk kan man under "Kormusik - Blandet kor -
Komponistregister"
se at komponisten er ukendt.