laser stratos jolle (ønskes)
Fra : Mikael F

Dato : 13-05-03 20:20

Jeg kigger på jolle på nettet. Det skal helst være en kombination af hurtig
båd og en man kan tage børnene en tur med i i godt vejr. Til dette virker
laser stratos fin.

På laserfolkets hjemmeside står der dog altid kun "laser nr xxxxx til salg",
aldrig hvilken type jolle der er tale om, er der nogen der ved hvorfor? Der
findes jo ca 10 meget forskellige typer.

Er der nogen der ved hvor man kan skaffe en brugt laser eller det det for ny
en type?

Er der nogen der har erfaringer med denne jolle?

MVH Mikael Fotopoulos
fotopoulos@dadlnet.dk

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 14-05-03 10:52

"Mikael F" <nospam.fotopoulos@dadlnet.dk> wrote in message

<snip>

> [...]
> findes jo ca 10 meget forskellige typer.
>
> Er der nogen der ved hvor man kan skaffe en brugt laser eller det det for

Når der i en annonce står Laser nr XXXXX kan du roligt regne med at det er
originalen, den ret sportslige enmandsjolle fra begyndelsen af 70erne.

Stratos er fra 1999, og på http://www.lasersailing.com/stratos/stratos.asp
står at der bare er bygget 374 af dem. Jeg ved ikke om der er nogle her i
landet.

Har du overvejet en Wayfarer? Specielt hvis du finder en af de selvlænsende
typer vil den ligne spec'en på Stratos ret meget.

Jeg købte en Wayfarer her i foråret og har taget min kone som aldrig har
sejlet, og min søn på 3 1/2 med ud. Selvfølgelig starter man i roligt vejr

mvh

Martin