imageproblem...
Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 26-03-01 15:40

Jeg har tænkt mig at lave en ripoff af wallpapermaskinen på nhl2001.ea.com..

Det virker også fint, lige indtil den skal skrive teksten på trøjen. Den
bliver nemlig skrevet på med den forkerte farve.

Navnet over nummeret skal være sort og nummeret skal være 192,0,0...

Jeg har markeret farverne i koden så det skulle virke...

Scriptet med kode kan ses på http://www.ofc-junior.f2s.com/wallpaper.php

--
mvh. Søren Nielsen - webmaster @ http://ofc-junior.com - snie@hockeymail.com
** Håndbold. Sportens svar på en vandhane, der drypper! **

Fra : Johan

Dato : 26-03-01 17:34

> Navnet over nummeret skal være sort og nummeret skal være 192,0,0...
>
> Jeg har markeret farverne i koden så det skulle virke...
>
> Scriptet med kode kan ses på http://www.ofc-junior.f2s.com/wallpaper.php

Jeg har oplevet samme problem flere gange. Jeg har fundet ud af at grunden
er at billede indeholder for mange farver. Problemet bliver løst ned at
nedsætte antallet af farver i billedet!

mvh

Johan

Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 26-03-01 18:24

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har oplevet samme problem flere gange. Jeg har fundet ud af at grunden
> er at billede indeholder for mange farver. Problemet bliver løst ned at
> nedsætte antallet af farver i billedet!

Det burde da ikke være muligt!

Så må jeg droppe det indtil videre... JPEG skal være i 16 mil. farver og f2s
understøtter ikke gif og png...

Er der nogen der kender en god gratis host med php4, gdlib og freetype??
Plads betyder intet!

Fra : Bo Meyer

Dato : 27-03-01 04:59

":: Gulvbolden :: ofc-junior.com" wrote:

> Så må jeg droppe det indtil videre... JPEG skal være i 16 mil. farver og f2s
> understøtter ikke gif og png...

Du kunne jo prøve:

int imagecolorclosest (int im, int red, int green, int blue)

altså:

$sort = imagecolorclosest ($myimg, 0, 0, 0);

--
Bo Meyer

Fra : :: Gulvbolden :: ofc~

Dato : 27-03-01 14:11

"Bo Meyer" <bmeyer@relief.dk> skrev i en meddelelse
> $sort = imagecolorclosest ($myimg, 0, 0, 0);

Sådan skal det gøres!! TAK TAK TAK!