Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nye billeder fra marts og april
Fra : U. Pedersen

Dato : 17-05-03 15:09

Hejsa

Min side er opdateret med billeder fra marts og april 2003

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : max

Dato : 17-05-03 15:26

> Hejsa
>
> Min side er opdateret med billeder fra marts og april 2003
> --
>
> mvh
> U.P.

Nr 10 "træt" er min favorit.. Hun ser virklig korsfæstet ud..
Hvad gør du ved billederne de ser ud til at have fået for meget
efterbehandling på computeren..?? Og det er ikke for at gøre
dig ked af det, men ryster du på hånden, eller er de bare lidt
uskarpe.. Bortset fra det en go' samling Danmarks billeder..
-max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 17-05-03 18:21

max wrote:
> [...]
> dig ked af det, men ryster du på hånden, eller er de bare lidt
> uskarpe.. Bortset fra det en go' samling Danmarks billeder..

Er vist komprimeret liiiige mere end hva godt er.....

--
Vh. Peter Andersen

Fra : emj

Dato : 17-05-03 18:51

On Sat, 17 May 2003 19:21:09 +0200, "Peter Andersen"
<peterandersen@mespilus.dk> wrote:

>Er vist komprimeret liiiige mere end hva godt er.....

Hvad mener du med det. Billederne er da helt som de skal vær, hvad
kvalitet angår.
Det er endda nogle ganske fremragende billeder efter min mening.
Hilsen emj
--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Per Jefsen

Dato : 17-05-03 19:11

Ja jeg synes også der er et eller andet softness over dem. Tag fx.

http://www.digifoto-nord.dk/2003/marts_2003/imagepages/image8.html

eller

http://www.digifoto-nord.dk/2003/marts_2003/imagepages/image5.html

De fine detaljer er ikke helt gode. Det lugter lidt af at være blevet
skaleret med en forkert algoritme, jeg synes de fylder nok til at det ikke
er jpeg-kompressionen det er galt med.

Men gode motiver :)

mvh

Per

Fra : emj

Dato : 17-05-03 20:57

On Sat, 17 May 2003 20:10:55 +0200, Per Jefsen <jeff@daimi.au.dk>
wrote:

>http://www.digifoto-nord.dk/2003/marts_2003/imagepages/image8.html
>
>eller
>
>http://www.digifoto-nord.dk/2003/marts_2003/imagepages/image5.html
>
>De fine detaljer er ikke helt gode.

Der er mange måder at vurdere et foto på og det er ganske uden
betydning for min vurdering om billeder der vises på web er lidt
hårdt komprimeret.
Komposition og motiv er i orden og det er jeg sikker på at skarpheden
også er på det originale billede.
Hilsen emj

Fra : max

Dato : 17-05-03 21:40

> [...]
> hårdt komprimeret.
> Komposition og motiv er i orden og det er jeg sikker på at skarpheden

Nårh.. Vi skal bare gå ud fra alt er perfekt, selvom det ikke lige
umiddelbart fremgår af det vi ser på skærmen... Ja det kunne
jeg jo ikke vide.. Jeg trækker kritikken tilbage, billederne er fine
fortsæt med det gode arbejde...Nej fanme om jeg vil, jeg syns
ikke det er i orden at lave autolevels på alle billederne, auto-
komprimering er ok, men det er heller ikke det der generer og
jeg kan heller ikke vudere om der er brugt for meget sharpening,
på et tidligere stadie, men noget syns jeg er galt i den tekniske afdeling..
-max-

Fra : emj

Dato : 17-05-03 22:23

On Sat, 17 May 2003 22:39:39 +0200, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jeg kan heller ikke vudere om der er brugt for meget sharpening,
>på et tidligere stadie, men noget syns jeg er galt i den tekniske afdeling..

Et foto skal måske vurdres på, hvor god fotografen er til
billedbehandling???

Hilsen emj

Fra : Jacob Waage

Dato : 17-05-03 22:26

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Et foto skal måske vurdres på, hvor god fotografen er til
> billedbehandling???

Når publiceringen foregår via nettet: Ja. Blandt andet.

Fra : max

Dato : 17-05-03 22:36

> Et foto skal måske vurdres på, hvor god fotografen er til
> billedbehandling???
>
> Hilsen emj

Jeg fårstår ikke hvorfor du punker mig med den slags spørgsmål,
jeg har kommenteret billedernes indhold og den tekniske udførelse..
Da de fleste af billederne er snapshots, er der ikke så meget andet
at sige end at de er fine og beskriver en del Danmark og dansk kultur
på glimrende vis, landskaberne er rolige og velkomponerede, ligsom
den danske folkesjæl.. Så der er såmend ikke så meget at sige til det,
teknikken fejler og det er synd, om det er billedbehandling eller
mørkekammer.arbejde, kommer det ikke ud på et..?

Hvad syns du selv om billederne, jeg syns du bare hakker på mig
-max-

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-05-03 22:49

On Sat, 17 May 2003 23:23:01 +0200, emj <emj@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Et foto skal måske vurdres på, hvor god fotografen er til
>billedbehandling?

Et foto skal vurderes som foto. I det omfang billedbehandling
bestemmer resultatet, også på billedbehandling - ganske som andre
tekniske elementer. Beherskelse af teknikken er et væsentlig element i
al kunst og alt håndværk.

Min betragtning er generel og går ikke på Ulfs billeder, som jeg ikke
har set.

>??

Retur til genbrug.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Per Jefsen

Dato : 17-05-03 22:18

> [...]
> hårdt komprimeret.
> Komposition og motiv er i orden og det er jeg sikker på at skarpheden

Ja klart - men det er da synd hvis originalen er så god, at der så ligger
en dårlig nedskalering på webben... Jeg er måske selv tilbøjelig til at
kigge lidt for meget på "pixelsne", men mig irriterer det altså lidt... Og
jeg er sikker på, det er en teknisk fejl der ligger bag her - forkert
algoritme etc. (som sagt tror jeg ikke det er kompressionen der er for
hård, da det ikke resulterer i blurriness som her). Så hvis denne fejl
kunne rettes kunne flere folk synes godt om billederne :)

mvh

Per

Fra : Michael Holm

Dato : 17-05-03 19:23

Hvad er exponeringstiden på trafiklyset?

--M

Fra : U. Pedersen

Dato : 18-05-03 22:37

Michael Holm skrev:

>Hvad er exponeringstiden på trafiklyset?

Hej Michael

Det kan jeg ikke huske

Fra : Lyrik

Dato : 17-05-03 21:29

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa
>
> Min side er opdateret med billeder fra marts og april 2003
++++++++++++++++++++++++++++++++
Kære Ulf!

Du er jo blevet meget bedre som fotograf og jeg må komplimentere dig for
dine billeder-men! Hva' fanden er der galt med dit nye kamera? Den Carl
Zeisslinse udmærker sig ved en meget høj opløsning og alligevel må jeg
konstatere at siden du skippede DSC-S50,- ja så er der langt imellem de
skarpe billeder på din "legeplads"???
Det er højst mystisk.

Hilsen
Jens

Fra : U. Pedersen

Dato : 18-05-03 22:37

Lyrik skrev:

> [...]
>Zeisslinse udmærker sig ved en meget høj opløsning og alligevel må jeg
>konstatere at siden du skippede DSC-S50,- ja så er der langt imellem de
Hej Jens

Ja, hvad sker der, måske jeg skal ha briller