Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb af digital camera i tyskland.. credit ~
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 17-05-03 11:42

er der nogen der har prøvet at købe digital camera fra tyskland... eks
...www.technicdirect.com... er det sikkert nok at betale med credit-card....?
Eller efterkrav??

håber virkelig ikke at der er nogle skjulte omkostninger...

hilsen jan

Fra : max

Dato : 17-05-03 11:48

> [...]
> Eller efterkrav??
>
> håber virkelig ikke at der er nogle skjulte omkostninger...

Credit kort er det sikreste.. de vil have en fax eller en email
med dit kort forside og bagside og dokumentation for
kortholders adresse.. Du kan ligesågodt have det klar inden
du afgiver din bestilling, ellers går der tid med det..
Technik direkt er fine nok, men lidt sløve i optrækket indimellem.
-max-

Fra : max

Dato : 17-05-03 11:50

> [...]
> du afgiver din bestilling, ellers går der tid med det..
> Technik direkt er fine nok, men lidt sløve i optrækket indimellem.

Så vidt jeg husker accepterer de ikke efterkrav fra udlandet..?
-max-

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 18-05-03 22:00

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg husker accepterer de ikke efterkrav fra udlandet..?
> -max-

Det kommer vist an på den butik man handler i.
jeg købte et OLY 5050Z hos PC-Webstore24.de og de tager IKKE mod kredit
kort, men var villige til at sende pr. efterkrav.

Man skal så bare lige huske, at der oven i tyskernes gebyr også kommer 100
kr i gebyr til PostDanmark.

Lars

Fra : max

Dato : 18-05-03 22:31

> [...]
> kort, men var villige til at sende pr. efterkrav.
>
> Man skal så bare lige huske, at der oven i tyskernes gebyr også kommer 100

Uha den smuttede vidst, det var en henvisning til at Technik direkt
ikke sender pr. efterkrav til udlandet.. Har lige købt pr efterkrav
hos ac-foto, men de bruger UPS - og det er fanme dyrt..
Er du glad for din OLY, min datter ska ha noget der kan dykkes
med og der er vidst UV hus til Oly'en.. Hvad syns du..
-max-

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 18-05-03 22:00

Fra : Kasper Okkels

Dato : 18-05-03 10:48

credit-card....?

> Credit kort er det sikreste.. de vil have en fax eller en email
> med dit kort forside og bagside og dokumentation for
> kortholders adresse..

Jeg har også netop bestilt et kamera hos TechnikDirekt, og undrede mig meget
over, at de ville have en kopi af visakortet. Jeg synes ikke der er så meget
ide i at handle over en sikker server på internettet, hvis man alligevel
sender kortnumre via email eller fax. Jeg gjorde det, at jeg stregede 4 af
kortnumrene over, og det har de ikke brokket sig over. Jeg fik i fredags en
mail om at kameraet var sendt afsted, så nu glæder jeg mig bare til det
kommer...

mvh
Kasper

Fra : max

Dato : 18-05-03 11:34

> [...]
> mail om at kameraet var sendt afsted, så nu glæder jeg mig bare til det

*LOL* Det med sikkerheden kan du have ret i. Det er noget
nyt de har indført med den fax, sidste år var der ingen problemer,
men de har jo nok brændt fingrene.. Så vidt jeg har forstået blir det
bankens hovedpine, hvis dit kort blir misbrugt via nethandel..
-max-