Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
F 90x eller F 100.
Fra : Bechmann

Dato : 16-05-03 20:56

Jeg overvejer at købe et nyt (brugt) kamera, valget står mellem Nikon F 90x
eller F 100.

Jeg har desværre ikke kunnet finde noget katalog for F 90x, derfor
håber jeg på lidt hjælp.

Mit spørgsmål er nu, hvad er forskellen på de 2 kamera og er det ene at
foretrække frem for det andet.

Endvidere mener jeg at begge kamera kan påsettes datapakke (på
bagbeklædning) og stor batteripakke (på bund). Tager jeg fejl må i meget
gerne rette mig.

Desuden vil jeg gerne vide, hvordan selvudløseren virker, kan man få en
trådløs eller er det den gammeldags luftkugle man klemmer?

Er der, der ud over nogle der kan forklare mig, hvad det er, der gør Nikons
F 4 model til sådan et godt kamera (det er det indtryk jeg har af kameraet),
siger jeg tak.

Håber der er er et par stykker der vil offer lidt tid på at besvar
spørgsmålene.

Mvh

Jacob Bechmann

Fra : Claus Smith

Dato : 16-05-03 20:07

> [...]
Nikons
> F 4 model til sådan et godt kamera (det er det indtryk jeg har af

Grunden til at du hører meget godt om F4 modellen skyldes at den er ekstrem
holdbar og må absolut kaldes en arbejdshest af format.

En af fordelene er også at den bruger alm. AA batterier , f.eks. kan man
fylde den op med genopladelige, hvorimod de nyere huse bruger
specialbatterier.

Jeg har selv min F4 nummer to og den opfylder den dag idag mine krav til et
prof. SLR kamerahus.

Claus Smith - Pigefotografen

www.modellerne.dk
www.babesline.dk

Fra : Jeppesen

Dato : 16-05-03 22:39

"Claus Smith" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i en meddelelse
> Grunden til at du hører meget godt om F4 modellen skyldes at den er
ekstrem
> holdbar og må absolut kaldes en arbejdshest af format.

Når den nu vejer som en brosten, må det jo næsten også forventes at den er
robust. Moderne kameraer som F5 og F100 er ligeså (og for F5´s vedkommende
mere) robuste og vejer meget mindre - F100 vejer under 800 gr - mens F5 er
på omkring 1,2 kg.

> En af fordelene er også at den bruger alm. AA batterier , f.eks. kan man
> fylde den op med genopladelige, hvorimod de nyere huse bruger
> specialbatterier.

Det gør F5 og F100 nu også.

> Jeg har selv min F4 nummer to og den opfylder den dag idag mine krav til
et
> prof. SLR kamerahus.

Man skal bare ikke bruge alt det nymodens pjat - som f.eks. AF-S.

Mvh Kim

Fra : Per M

Dato : 17-05-03 10:01

Hej
Her er et link, hvor du kan se forskellene mellem nogle af Nikons
topkameraer, bl.a. de to, du nævner: http://www.photozone.de/bindex2.html
Jeg er iøvrigt den lykkelige ejer af et F90X. Jeg synes selv, det er et
fantastisk godt kamera med virkelig mange muligheder. Jeg ville ikke bytte
det med et F100, men det er fordi F90X dækker mit behov så rigeligt og meget
mere til. Jeg kan klart anbefale kameraet og hvis du har spørgsmål, er du
velkommen til at maile til mig.

Mvh
Per M