kattepasning
Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 26-03-01 14:00

Hejsa
Øv, min kattepasser (FelixCare) er stoppet, så nu kan jeg ikke længere
leje pasning af kattene i hjemmet. Det virkede ellers som det mest
ideelle for kattene og det kostede vist ikke mere end pasning i en
kattepension. Jeg håber da stadig at finde nogen, som kan passe Laban og
Freja i hjemmet mens vi er på ferie i august - fx en nabo, lillesøster
eller lignende - men hvis ikke det lykkes, så bliver jeg jo nødt til at
overveje at lade de to blive passet i en kattepension.
Har I andre erfaringer med pasning i kattepension? Hvordan tager jeres
katte det? Kan nogen evt. anbefale en kattepension her i
Aalborg-området? ØV.
- Gitte

Fra : Maj-Britt Hansen

Dato : 26-03-01 14:25

Hej Gitte,

Trist med at din kattepasser er stoppet, da det jo er død lækkert at få
passet "monstrene" i deres vante omgivelser

Jeg selv har kun prøvet at få passet min kat ( Fellini ) på kattepension een
enkelt gang i forbindelse med en flytning og han syntes simpelthen det var
rædselsfuldt ( og jeg tror faktisk også at indehaveren glædede sig til at
slippe af med ham igen *fnis* ). Jeg afleverede ham om søndagen og ringede
mandag morgen for at høre, hvordan det gik og kunne høre ham bræge i
baggrunden allerede da røret blev løftet og svaret på mit spørgsmål lød
da også " at de da sagtens kunne mærke, at han savnede nogen". Dertil skal
så nok liiige tilføjes, at hans kuldsøster Coco desværre var smuttet fra os
ud i det fri via en åben hoveddør ( hun blev heldigvis fundet igen efter 16
dage ), hvor hunden og min far lå og solede sig *grrrrr* Kattepensionen i
sig selv var der absolut ingen fejl/mangler ved - der var adgang til
løbegård, burene med egne kradsetræ'r og huler stod i opvarmet rum, hvor der
blev spillet musik når indehaveren ikke nussede rundt derude + de blev
ordentligt fodret med Hills eller Eukanuba efter eget valg - men afgjort jeg
vil til hver en tid foretrække at en person både jeg og mitterne kender kan
passe dem - fortrinsvis i vores eget hjem.

Mvh Maj-Britt

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-03-01 16:44

> [...]
> eller lignende - men hvis ikke det lykkes, så bliver jeg jo nødt til at
> overveje at lade de to blive passet i en kattepension.

Vi lader kattene være "alene hjemme" når vi er på ferie. Der kommer
selvfølgelig dagligt en, der sikrer at de har mad nok, giver dem frisk vand
(som de ikke drikker) og ser efter at de ikke er kommet til skade. Jeg ved
godt, at det lyder lidt som om jeg ikke passer mine katte ordentligt, men
det har fungeret glimrende i 13 år - vi er så godt nok sjældent væk mere end
1 uge, max. 10 dage, en gang om året.
Og så er det ret nemt at få nogen til at se efter dem, når det fungerer på
den måde.

Mvh Maria

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 26-03-01 22:55

Hej Maria
Ja, jeg tror nu også kattene har det bedre med 1 gang i døgnet at få fodring,
vand og bakke + besøg end en tur på pension. Hellere i eget territorium, også
hvis det indebærer at de kun ser et menneske 1 gang dagligt en uges tid....tror
jeg. Jeg synes virkelig at de fleste pensioner (udover den med kamelerne...som
ligger i den anden ende af landet) virker...kolde...på mig, så det bliver ikke
løsningen. Vi skal heller ikke være væk mere end en uge, så jeg satser på at få
pasning hjemme - om ikke andet må jeg fordele pasningen på flere personer, så de
får besøg min. to gange i døgnet (de er begge ekstremt kontaktsøgende).
- Gitte

Fra : Klaus Nygaard

Dato : 26-03-01 17:48

Hej!

Hvad går kattepasserjobbet helt nøjagtig ud på?

Jeg kender nemlig en lærerstuderende i Ålborg som elsker katte.

Jeg har ikke selv spurgt hende om det var noget hun ville være interesseret
i - men det kunne da være. Hun har selv kat hjemme hos hendes forældre!

Hilsen jane

Gitte Jæger Lock <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ABF3D4B.FBBA7D6D@hum.auc.dk...

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 26-03-01 22:50

Hejsa
I FelixCares tilfælde gik kattepasserjobbet ud på at fodre/vande, kæle og rense
bakke to gange i døgnet a ca. 20 minutter - det kostede ca. 125 kr om dagen.
Det var et regulært kattesitterfirma - momsregistreret osv. Årsagen til at jeg
valgte dem var, at jeg så fik et registreret firma (dvs. kontrakt osv. =
sikkerhed for mig, min kat og min bolig) og en kattesitter, som virkelig har
erfaring med katte. Hvis ikke min søster dog kan flytte ind hos kattene en uges
tid, så satser jeg på en nabo eller bekendt, eftersom jeg foretrækker at få en
sitter, som jeg kender og har tillid til
.... kattepension bliver det næppe heller, efter at jeg i dag har undersøgt lidt
hvorledes forholdene der ser ud (uha, det ville Labbe næppe finde sig i!).
- Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 27-03-01 10:43

Hej Gitte
Jeg sad lige og læste dyrefondet's blad, der er en
annonce fra LF hjemmesitter Bureau.
det er godt nok i Århus men det er da muligt at de
har "sittere" i Ålborg-området også, deres adr. er
Lissy Fisker
Frydenlunds alle 75
8210 Århus V
86 15 68 52 (man-fredag 17.00-20.00)
www.lfhjemmesitter.dk email: lisfisk@email.dk

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 27-03-01 10:49

Hej Marianne
Jo, jeg fandt dem også i går, og har tænkt mig at maile og spørge ...
ifølge deres hjemmeside har de dog ikke heroppe endnu. Vi har dog nogle
hammersøde naboer, så jeg tror da at vi nok får den grejet ... vi har
også nogle søde naboer som holder kat på samme måde som os (indekatte,
det har også betydning for mig, hvilken indstilling de har til den
slags) det var bare så GULD med FelixCare, også fordi jeg vidste han
havde tjek på det med katte (det betyder jo meget om sitteren ved
hvornår det fx er på tide at ringe til dyrlægen etc). Men det ville da
være fedt om LF hjemmesitter bureau også kan klare vores område... der
er iøvrigt en kattesitter mere i Århus-området.

Fra : Katrine

Dato : 04-07-01 15:38

Hej Gitte

Jeg ved det er et stykke tid siden du sendte denne meddelelse, men jeg
skriver alligevel, da jeg er nysgerrig efter om du har fundet en
løsning. Jeg bor i Aalborg og har to katte, som du måske ved. Måske
kunne vi passe hinandens katte? Jeg er en ny katteejer, men er vokset op
på en gård, så jeg ved hvad der er for og bag på et dyr. :)

Jeg har lige postet en meddelelse om kattepension i Aalborg. Kender du
et godt?

sommerhilsen
Katrine, Blip og Josefine

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 04-07-01 20:50

Hej Katrine
Jeg svarer dig lige direkte istedet, håber det er OK
Mvh. Gitte