/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
[Analog] Kvalitet af "pirat" objektiver ti~
Fra : Kurt Hansen


Dato : 16-05-03 11:51

Efter den store skuffelse med Canon Powershot G3 (sælges!), vil jeg nu
opgradere mit analoge udstyr. Måske et hus mere og så et eller flere
gode objektiver.

Jeg er ikke meget til ekstreme brændvidder og bruger stort set kun mit
55 mm MikroNikkor, selv om jeg har et 105 mm.

Jeg vil dog gerne skrotte det 105 mm, da frontlinsen har en lille
skade og kunne bl.a. tænke mig et zoom-objektiv i området 70-180 mm.

Jeg er helt ude af føling med kvaliteten af sekundære mærker som
Sigma, Tamron og hvad de nu hedder allesammen. Hvordan er kvaliteten
nu om dage, sammenlignet med originale Nikkor-objektiver?

Findes der en hjemmeside, hvor man kan læse tests og sammenligninger?

Det hus jeg har er ikke AF og hvis jeg køber et mere, bliver det
heller ikke med AF, så "gamle" objektiver vil være inde i billedet.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

 
 
Hans Kruse (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 16-05-03 12:02

Hvad er der i vejen med din G3? Siden jeg fik min G2 har mit analoge udstyr
Nikon spejlreflex samlet støv, men G2/G3 har da klart sine begrænsninger.
Mvh,
Hans
"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message
news:p6g9cv4r3smdnkdeg82kos3ofnphqro25o@4ax.com...
> Efter den store skuffelse med Canon Powershot G3 (sælges!), vil jeg nu
> opgradere mit analoge udstyr. Måske et hus mere og så et eller flere
> gode objektiver.
>
> Jeg er ikke meget til ekstreme brændvidder og bruger stort set kun mit
> 55 mm MikroNikkor, selv om jeg har et 105 mm.
>
> Jeg vil dog gerne skrotte det 105 mm, da frontlinsen har en lille
> skade og kunne bl.a. tænke mig et zoom-objektiv i området 70-180 mm.
>
> Jeg er helt ude af føling med kvaliteten af sekundære mærker som
> Sigma, Tamron og hvad de nu hedder allesammen. Hvordan er kvaliteten
> nu om dage, sammenlignet med originale Nikkor-objektiver?
>
> Findes der en hjemmeside, hvor man kan læse tests og sammenligninger?
>
> Det hus jeg har er ikke AF og hvis jeg køber et mere, bliver det
> heller ikke med AF, så "gamle" objektiver vil være inde i billedet.
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen



Kurt Hansen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 16-05-03 12:29

>"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message
>news:p6g9cv4r3smdnkdeg82kos3ofnphqro25o@4ax.com...
>> Efter den store skuffelse med Canon Powershot G3 (sælges!), vil jeg nu
>> opgradere mit analoge udstyr. Måske et hus mere og så et eller flere
>> gode objektiver.

Fri, 16 May 2003 13:01:53 +0200, skrev Hans Kruse:

>Hvad er der i vejen med din G3? Siden jeg fik min G2 har mit analoge udstyr
>Nikon spejlreflex samlet støv, men G2/G3 har da klart sine begrænsninger.

Det tager kun gode billeder i solskin og med solen i ryggen. Jeg kunne
lige så godt have købt et Kodak Instamatic. Jeg valgte netop det
kamera for at have de manuelle indstillingsmuligheder, men det giver
ikke tilfredsstillende resultater og er alt for besværligt at bruge.
Når man har et godt spejlrelex og man kender det ud i alle krogene, er
det uovertruffent.

Dit gamle Nikon-udstyr er måske billigt til salg?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

J@N (16-05-2003)
Kommentar
Fra : J@N


Dato : 16-05-03 15:37

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
news:rii9cv0gtkum6hsjujli96g2v2upiiuasv@4ax.com...
>
> >Hvad er der i vejen med din G3? Siden jeg fik min G2 har mit analoge
udstyr
> >Nikon spejlreflex samlet støv, men G2/G3 har da klart sine begrænsninger.
>
> Det tager kun gode billeder i solskin og med solen i ryggen. Jeg kunne
> lige så godt have købt et Kodak Instamatic. Jeg valgte netop det
> kamera for at have de manuelle indstillingsmuligheder, men det giver
> ikke tilfredsstillende resultater og er alt for besværligt at bruge.

Jeg er den lykkelige ejer af et G3 og mener at netop G3 giver mange
muligheder til krævende og vanskelige opgaver. Men du har ret i at der er
mange manuelle indstillingsmuligheder, måske så mange for nogen at de mister
overblikket.

> Når man har et godt spejlrelex og man kender det ud i alle krogene, er
> det uovertruffent.

Et spejlrefleks er nu heller ikke at kimse af (drømmer om en 10D'er).

mvh Jan



Hans Kruse (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 17-05-03 00:21

Helt enig, men jeg vil klart beholde min G2'er selvom om jeg anskaffer en
10D på et tidspunkt.
"J@N" <itjfSLETDETTE@ofir.dk> wrote in message
news:ba2t0p$506$1@sunsite.dk...
> "Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> news:rii9cv0gtkum6hsjujli96g2v2upiiuasv@4ax.com...
> >
> > >Hvad er der i vejen med din G3? Siden jeg fik min G2 har mit analoge
> udstyr
> > >Nikon spejlreflex samlet støv, men G2/G3 har da klart sine
begrænsninger.
> >
> > Det tager kun gode billeder i solskin og med solen i ryggen. Jeg kunne
> > lige så godt have købt et Kodak Instamatic. Jeg valgte netop det
> > kamera for at have de manuelle indstillingsmuligheder, men det giver
> > ikke tilfredsstillende resultater og er alt for besværligt at bruge.
>
> Jeg er den lykkelige ejer af et G3 og mener at netop G3 giver mange
> muligheder til krævende og vanskelige opgaver. Men du har ret i at der er
> mange manuelle indstillingsmuligheder, måske så mange for nogen at de
mister
> overblikket.
>
> > Når man har et godt spejlrelex og man kender det ud i alle krogene, er
> > det uovertruffent.
>
> Et spejlrefleks er nu heller ikke at kimse af (drømmer om en 10D'er).
>
> mvh Jan
>
>



Hans Kruse (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 17-05-03 00:20

Sagen er at G3 tager rigtigt gode billeder, men man skal kende svaghederne.
Jeg har egentlig ikke tænkt på at sælge mit Nikon udstyr. Det er en N50, men
to zoom linser 35-80mm, 1:4-5.6D og 70-210mm 1:4-5.6D. Det er fra 1995. Har
du en idé om et bud?
Der er svagheder med G2 specielt omkring autofokus, men når man kender
problemerne go hvornår man skal anvende manuel fokus så går det ganske fint.
Det største problem er hastigheden ved hurtige billeder af situationer.
Mvh,
Hans
"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message
news:rii9cv0gtkum6hsjujli96g2v2upiiuasv@4ax.com...
> >"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message
> >news:p6g9cv4r3smdnkdeg82kos3ofnphqro25o@4ax.com...
> >> Efter den store skuffelse med Canon Powershot G3 (sælges!), vil jeg nu
> >> opgradere mit analoge udstyr. Måske et hus mere og så et eller flere
> >> gode objektiver.
>
> Fri, 16 May 2003 13:01:53 +0200, skrev Hans Kruse:
>
> >Hvad er der i vejen med din G3? Siden jeg fik min G2 har mit analoge
udstyr
> >Nikon spejlreflex samlet støv, men G2/G3 har da klart sine begrænsninger.
>
> Det tager kun gode billeder i solskin og med solen i ryggen. Jeg kunne
> lige så godt have købt et Kodak Instamatic. Jeg valgte netop det
> kamera for at have de manuelle indstillingsmuligheder, men det giver
> ikke tilfredsstillende resultater og er alt for besværligt at bruge.
> Når man har et godt spejlrelex og man kender det ud i alle krogene, er
> det uovertruffent.
>
> Dit gamle Nikon-udstyr er måske billigt til salg?
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen



Kurt Hansen (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 17-05-03 08:53

>> >"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message
>> >news:p6g9cv4r3smdnkdeg82kos3ofnphqro25o@4ax.com...
>> >> Efter den store skuffelse med Canon Powershot G3 (sælges!), vil jeg nu
>> >> opgradere mit analoge udstyr. Måske et hus mere og så et eller flere
>> >> gode objektiver.

Sat, 17 May 2003 01:19:58 +0200, skrev Hans Kruse:

>Sagen er at G3 tager rigtigt gode billeder, men man skal kende svaghederne.
>Jeg har egentlig ikke tænkt på at sælge mit Nikon udstyr. Det er en N50, men
>to zoom linser 35-80mm, 1:4-5.6D og 70-210mm 1:4-5.6D. Det er fra 1995. Har
>du en idé om et bud?

Ja, men jeg går herfra over til direct e-mail

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Peter Andersen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 16-05-03 12:04

Kurt Hansen wrote:
> Findes der en hjemmeside, hvor man kan læse tests og sammenligninger?

JA! masser......

Fx: http://www.photodo.com/prod/lens/ den bedste som jeg som regel bruger
til at kigge på er http://www.photozone.de/ som i øvrigt har mange gode ting
udover de tests. Kan meget anbefales.


--
Vh. Peter Andersen



Kurt Hansen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 16-05-03 12:30

Fri, 16 May 2003 13:04:04 +0200, skrev Peter Andersen:

>Kurt Hansen wrote:
>> Findes der en hjemmeside, hvor man kan læse tests og sammenligninger?
>
>JA! masser......
>
>Fx: http://www.photodo.com/prod/lens/ den bedste som jeg som regel bruger
>til at kigge på er http://www.photozone.de/ som i øvrigt har mange gode ting
>udover de tests. Kan meget anbefales.

Takker

Venlig hilsen
Kurt Hansen

max (16-05-2003)
Kommentar
Fra : max


Dato : 16-05-03 12:11

> Efter den store skuffelse med Canon Powershot G3 (sælges!), vil jeg nu
> opgradere mit analoge udstyr. Måske et hus mere og så et eller flere
> gode objektiver.
>
> Jeg er ikke meget til ekstreme brændvidder og bruger stort set kun mit
> 55 mm MikroNikkor, selv om jeg har et 105 mm.
>
> Jeg vil dog gerne skrotte det 105 mm, da frontlinsen har en lille
> skade og kunne bl.a. tænke mig et zoom-objektiv i området 70-180 mm.
>
> Jeg er helt ude af føling med kvaliteten af sekundære mærker som
> Sigma, Tamron og hvad de nu hedder allesammen. Hvordan er kvaliteten
> nu om dage, sammenlignet med originale Nikkor-objektiver?
>
> Findes der en hjemmeside, hvor man kan læse tests og sammenligninger?
>
> Det hus jeg har er ikke AF og hvis jeg køber et mere, bliver det
> heller ikke med AF, så "gamle" objektiver vil være inde i billedet.
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Hvis du søger på Google, kommer der mange review sites,
det fremgår af disse (om man kan stole på dem..?) at mange
af Sigmas nyere EX (autofocus, sorry) er ret fremragende,
"til prisen".. Jeg har 2 stk 14mm og 500mm og indtil videre
er jeg ikke skuffet.. Hvis det ikke var fordi jeg er gået over
til digital havde jeg holdt fast i mine AI Nikor, jeg er ked af
at skulle af med min 180/2.8 ED, de kommer ikke bedre, men
den er desværre ikke kombatibel.. Hvis du virklig ikke vil
bruge AF så må der være masser af fremragende brugte
objektiver til salg for en slik.. Photografica i kbh.har mange
hyldemeter.. Foto C/AV og Goecker har sikkert også. Jeg
tror det vil være et bedre køb for dig..
Din 105'er har en lille skade..? kan man se det på billederne..
-max-



Kurt Hansen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 16-05-03 12:32

Fri, 16 May 2003 13:10:59 +0200, skrev max:

>> Efter den store skuffelse med Canon Powershot G3 (sælges!), vil jeg nu
>> opgradere mit analoge udstyr. Måske et hus mere og så et eller flere
>> gode objektiver.

>Hvis du søger på Google, kommer der mange review sites,
>det fremgår af disse (om man kan stole på dem..?) at mange
>af Sigmas nyere EX (autofocus, sorry) er ret fremragende,
>"til prisen".. Jeg har 2 stk 14mm og 500mm og indtil videre
>er jeg ikke skuffet.

Så vidt jeg har forstået, kan et AF-objektiv godt bruges til et
gammelt hus uden AF, not?

>Hvis det ikke var fordi jeg er gået over
>til digital havde jeg holdt fast i mine AI Nikor, jeg er ked af
>at skulle af med min 180/2.8 ED, de kommer ikke bedre, men
>den er desværre ikke kombatibel.

Ufff, det ville jeg godt eje. Fly mig en mail med prisforlangende.

>Din 105'er har en lille skade..? kan man se det på billederne..

Det er jeg ifærd med at teste i øjeblikket. Filmen er endnu ikke
kommet tilbage fra fremkaldelse.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Kurt Hansen (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 17-05-03 12:42

Fri, 16 May 2003 12:50:59 +0200, skrev Kurt Hansen:

>Efter den store skuffelse med Canon Powershot G3 (sælges!), vil jeg nu
>opgradere mit analoge udstyr. Måske et hus mere og så et eller flere
>gode objektiver.

Happy ending:

Jeg har nu byttet mit G3 med analogt grej der supplerer det jeg har i
forvejen. Et FM2-hus med motor, et Nikkor 24 mm 2,8 og et Nikkor 180
mm 2,8 ED + en krabat af en flash.

Om det kroner/øre-mæssigt er optimalt er jeg ligeglad med, for nu har
jeg alt det jeg drømte om og er fri for digitale skuffelser ))

Nu må jeg ud at skyde nogle ruller film og så må jeg jo se at få lagt
nogen af dem ud til beskuelse.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Peter Andersen (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 17-05-03 14:32

Kurt Hansen wrote:
> Happy ending:
>
> Jeg har nu byttet mit G3 med analogt grej der supplerer det jeg har i
> forvejen. Et FM2-hus med motor, et Nikkor 24 mm 2,8 og et Nikkor 180
> mm 2,8 ED + en krabat af en flash.
>
> Om det kroner/øre-mæssigt er optimalt er jeg ligeglad med, for nu har
> jeg alt det jeg drømte om og er fri for digitale skuffelser ))
>
> Nu må jeg ud at skyde nogle ruller film og så må jeg jo se at få lagt
> nogen af dem ud til beskuelse.

Det lyder jo herligt.

Men så syntes jeg også jeg lige vil slå et slag for film! og det skal være
diasfilm. Det er simpelthen en verden til forskel og når du er seriøs så
bliver glæden endnu større med god film. Er selv begyndet at bruge Velvia,
Astica, Provia, Sensia og så noget alm. neg. Superia til småting.

Man skal også huske på at nu om dage har næsten enhver fotohandler en
digital frekaldermaskine/printer i kælderen så der er ingen problemer i at
få printet dias ud i god kvalitet.

--
Vh. Peter Andersen



max (17-05-2003)
Kommentar
Fra : max


Dato : 17-05-03 14:55

> Det lyder jo herligt.
>
> Men så syntes jeg også jeg lige vil slå et slag for film! og det skal være
> diasfilm. Det er simpelthen en verden til forskel og når du er seriøs så
> bliver glæden endnu større med god film. Er selv begyndet at bruge Velvia,
> Astica, Provia, Sensia og så noget alm. neg. Superia til småting.
>
> Man skal også huske på at nu om dage har næsten enhver fotohandler en
> digital frekaldermaskine/printer i kælderen så der er ingen problemer i at
> få printet dias ud i god kvalitet.
>
> --
> Vh. Peter Andersen

Jamen det er vidst ikke muligt at skifte tilbage fra digital når
man nu er blevet vandt til at skyde flere hundred billeder a
gangen.. tjekkede lige velvia næsten 50kr. pr stk og så med
fremkaldelse oven i.. Men du har ret Peter det er flot flot flot.
-max-



Peter Andersen (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 17-05-03 18:17

max wrote:
>> Det lyder jo herligt.
>>
>> Men så syntes jeg også jeg lige vil slå et slag for film! og det
>> skal være diasfilm. Det er simpelthen en verden til forskel og når
>> du er seriøs så bliver glæden endnu større med god film. Er selv
>> begyndet at bruge Velvia, Astica, Provia, Sensia og så noget alm.
>> neg. Superia til småting.
>>
>> Man skal også huske på at nu om dage har næsten enhver fotohandler en
>> digital frekaldermaskine/printer i kælderen så der er ingen
>> problemer i at få printet dias ud i god kvalitet.
>>
>> --
>> Vh. Peter Andersen
>
> Jamen det er vidst ikke muligt at skifte tilbage fra digital når
> man nu er blevet vandt til at skyde flere hundred billeder a
> gangen.. tjekkede lige velvia næsten 50kr. pr stk og så med
> fremkaldelse oven i.. Men du har ret Peter det er flot flot flot.

Det er desværre de kedelige omstændigheder ved denne "forældede teknik" (som
det jo for så vidt er...)
Der er fordele og ulemper, nogle store nogle små, men jeg er kommet frem til
at den eneste løsning er at ha begge dele. Vil gerne ha et 10D (eller måske
efterfølgeren til den tid) ved lejlighed, men jeg sælger aldrig mit EOS 3 og
min filmscanner.

Men du har ret... det er en anden /måde/ man tager billeder på med digital.
Ofte går det lidt forstærkt, men man kan også være heldig at fange noget
spændende på den måde... (når man ik behøves at tænke så meget).

PS. velvia til lidt under 50kr må være tysklandspriser ik?? ellers vil jeg
godt lige høre nærmere.

--
Vh. Peter Andersen



max (17-05-2003)
Kommentar
Fra : max


Dato : 17-05-03 21:11

> Det er desværre de kedelige omstændigheder ved denne "forældede teknik" (som
> det jo for så vidt er...)
> Der er fordele og ulemper, nogle store nogle små, men jeg er kommet frem til
> at den eneste løsning er at ha begge dele. Vil gerne ha et 10D (eller måske
> efterfølgeren til den tid) ved lejlighed, men jeg sælger aldrig mit EOS 3 og
> min filmscanner.
>
> Men du har ret... det er en anden /måde/ man tager billeder på med digital.
> Ofte går det lidt forstærkt, men man kan også være heldig at fange noget
> spændende på den måde... (når man ik behøves at tænke så meget).
>
> PS. velvia til lidt under 50kr må være tysklandspriser ik?? ellers vil jeg
> godt lige høre nærmere.
>
> --
> Vh. Peter Andersen
>

Såså nu skal vi ikke ha' et angreb på fotografen, jeg blir sku mere
træt i hoved at at arbejde digitalt, der er hundredvis af kombinationer
du kan vælge imellem inden du trykker på kanppen, eks. skal jeg
overveje både S/H og farve, filmhastighed, kontrast, farvemætning,
osv osv. Oven i det matrix, spot og center måling, AE A & S AF
ditten datten og fanme også dutten, preview og postview, C eller S.
Næh næh man skal være "klar" i hovedet og når man så har kæmpet
sig fem til lige den rette indstilling, så skal der fanme osse trykkes på
knappen 2200Mha og speederen i bund.. Suk - det er vanvid..

Ja undskyld Peter, jeg var ung og fattig engang og syntes det var
enormt uretfærdigt at de "goe proff" dias film kostede det halve i
NY, selv om man købte en hel kasse og fik "proff" rabat og venlig
betjening syntes jeg det var uretfærdigt.. Såå nu hvor markedet er
åbnet op mod syd, benytter jeg mig altså af det, så ja det er tysker
priser v/10stk.. Lige da jeg havde fået mit digicam, havde jeg ikke
tjek på de CR123 batterier, troede de kunne holde i et år, efter
en uge løb jeg tør ligsom jeg skulle lave en større shoot, så jeg
panikker ned til den lokale Kontant foto handler, meeeeeget flink
mand, meeeen 170,-kr for 2 små batterier... Nu køber jeg dem i
Tyskland for 40,-kr for 2 stk.. I usa koster de en 10'er stk, hehe
det er en tosset verden.. -max-



Peter Andersen (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Peter Andersen


Dato : 17-05-03 23:23

max wrote:
>> Det er desværre de kedelige omstændigheder ved denne "forældede
>> teknik" (som det jo for så vidt er...)
>> Der er fordele og ulemper, nogle store nogle små, men jeg er kommet
>> frem til at den eneste løsning er at ha begge dele. Vil gerne ha et
>> 10D (eller måske efterfølgeren til den tid) ved lejlighed, men jeg
>> sælger aldrig mit EOS 3 og min filmscanner.
>>
>> Men du har ret... det er en anden /måde/ man tager billeder på med
>> digital. Ofte går det lidt forstærkt, men man kan også være heldig
>> at fange noget spændende på den måde... (når man ik behøves at tænke
>> så meget).
>>
>> PS. velvia til lidt under 50kr må være tysklandspriser ik?? ellers
>> vil jeg godt lige høre nærmere.
>>
>> --
>> Vh. Peter Andersen
>>
>
> Såså nu skal vi ikke ha' et angreb på fotografen, jeg blir sku mere
> træt i hoved at at arbejde digitalt, der er hundredvis af
> kombinationer
> du kan vælge imellem inden du trykker på kanppen, eks. skal jeg
> overveje både S/H og farve, filmhastighed, kontrast, farvemætning,
> osv osv. Oven i det matrix, spot og center måling, AE A & S AF
> ditten datten og fanme også dutten, preview og postview, C eller S.
> Næh næh man skal være "klar" i hovedet og når man så har kæmpet
> sig fem til lige den rette indstilling, så skal der fanme osse
> trykkes på knappen 2200Mha og speederen i bund.. Suk - det er
> vanvid..
>
> Ja undskyld Peter, jeg var ung og fattig engang og syntes det var
> enormt uretfærdigt at de "goe proff" dias film kostede det halve i
> NY, selv om man købte en hel kasse og fik "proff" rabat og venlig
> betjening syntes jeg det var uretfærdigt.. Såå nu hvor markedet er
> åbnet op mod syd, benytter jeg mig altså af det, så ja det er tysker
> priser v/10stk..
Ja, og jeg gør det samme, indrømmet! ..... og jeg er også ung og fattig
og en god ven som er fotohandler kan ikke engang skaffe det til samme pris
selvom han ik kommer til at tjene en rød øre af det.

Analog fotografering er en dyr hobby... men for sjov skyld: hvis man bruger
Sensia, 1 film om ugen i et år ink. fremkaldelse er der brugt for 2340kr på
det år(tysklandspriser ex. porto). Der skal gå nogle år før der er brugt
lige så meget som til et prof. digicam. Men meget leg bliver der så heller
ik plads til.
Så kunne man gå over til at bruge en billig neg. fx. Superia til 16kr
stykket.... der hvor der skal leges

--
Vh. Peter Andersen



Rune B. Broberg (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Rune B. Broberg


Dato : 17-05-03 23:30

Peter Andersen <peterandersen@mespilus.dk> wrote:
> Analog fotografering er en dyr hobby... men for sjov skyld: hvis man bruger
> Sensia, 1 film om ugen i et år ink. fremkaldelse er der brugt for 2340kr på
> det år(tysklandspriser ex. porto). Der skal gå nogle år før der er brugt
> lige så meget som til et prof. digicam. Men meget leg bliver der så heller
> ik plads til.
> Så kunne man gå over til at bruge en billig neg. fx. Superia til 16kr
> stykket.... der hvor der skal leges

Giv da også lige sort-hvid en overvejelse - smukt, 'retro', og kan gøres
derhjemme for ikke ret mange penge. :)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

max (17-05-2003)
Kommentar
Fra : max


Dato : 17-05-03 23:37

> Ja, og jeg gør det samme, indrømmet! ..... og jeg er også ung og fattig
> og en god ven som er fotohandler kan ikke engang skaffe det til samme pris
> selvom han ik kommer til at tjene en rød øre af det.
>
> Analog fotografering er en dyr hobby... men for sjov skyld: hvis man bruger
> Sensia, 1 film om ugen i et år ink. fremkaldelse er der brugt for 2340kr på
> det år(tysklandspriser ex. porto). Der skal gå nogle år før der er brugt
> lige så meget som til et prof. digicam. Men meget leg bliver der så heller
> ik plads til.
> Så kunne man gå over til at bruge en billig neg. fx. Superia til 16kr
> stykket.... der hvor der skal leges
>
> --
> Vh. Peter Andersen

Hvad er den fornuftige forklaring på at ikke engang din ven,
fotohandleren, kan skaffe film til samme pris som de sælges
for i detail i Tyskland.. Something rotten in the land of dk..?

"Ung og fattig" - nyd det mand, fremtiden kan være værre..)
-max-



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408602
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste