Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony PSC 72
Fra : KN

Dato : 15-05-03 21:41

Nogen der har erfaringer med dette forholdsvis nye kamera?
De test jeg har læst er temmelig positive. Dog synes jeg, at fx den røde
farve er lidt for rød på de billeder jeg har set. Hvad siger I ?
Alternativt overvejer jeg et Olympus C-4000, som jo er lidt dyrere.
Kim

Fra : Lyrik

Dato : 16-05-03 00:21

"KN" <knagel@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> farve er lidt for rød på de billeder jeg har set. Hvad siger I ?
> Alternativt overvejer jeg et Olympus C-4000, som jo er lidt dyrere.
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Har selv et.
DSC-P72. Jeg regner med at det er det du hentyder til.
Jeg er glad for kameraet. For at nævne nogle ting:

2 Nikkelmetalbatterier AA medfølger samt oplader.
Solid batteritid på de 2 "walkmanbatterier" med let mulighed for at have
ekstra sæt med.
God knapbetjening bagpå samt overskuelige menuer.
Klare billeder som er skarpere end mit gamle sony DSC S50 som kostede
dobbelt så meget.
Klar skærm med automatisk lysstyrke afpasset efter omgivelserne og god
optisk søger.
Rød lysstråle fra kameraet til objekt i mørke omgivelser som hjælp til
præcis skarphedsindstilling i mørke.
Natindstilling.
Smartzoom som giver op til 9,6 gange ægte zoom.
Indbygget automatisk objektivbeskyttelse så man slipper for linsehætte.
640 x 480 mpeg1 film med god lyd og ubegrænset spilletid, som efter en
sekundkort konvertering i Nero kan spilles som video-cd på DVD-afspilleren.
Fordelagtig pris. Sonykvalitet. God dansk manual.

Jens

Fra : Flare

Dato : 19-05-03 13:43

> Jeg er glad for kameraet. For at nævne nogle ting:

Og prisen er jo også meget rimlig.....

Anders

Fra : Eva

Dato : 19-05-03 17:45

Hej

Vi har også kigget på DSC P 72 & P 92. Men vi tør ikke rigtig købe noget
uden at have set en grundig test. Vi synes tests på www.digit.no virker
grundige, men her er disse modeller ikke testet. Er der nogen der har et
godt link?

Vores alternativer er Canon IXUS 400 eller Olympus C-50ZOOM.

Vi vil egentlig helst have et fuldautomatisk kamera der bare tager
fantastiske billeder under alle forhold. Men da det vel ikke er realistisk
vil vi også gerne have mulighed for at indstille noget.

De bedste hilsener
Eva

Fra : Lyrik

Dato : 21-05-03 03:36

"Eva" <tikjob@humXYZ.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Vi har også kigget på DSC P 72 & P 92. Men vi tør ikke rigtig købe noget
> uden at have set en grundig test.
+++++++++++++++++++++++++++++++++
http://www.steves-digicams.com/hardware_reviews.html

Rullegardinmenuen under billedet af kameraet øverst på siden.
Steve er efter min mening den mest troværdige tester.

Hilsen
Jens

Fra : Eva

Dato : 21-05-03 09:20

> [...]
>
> Rullegardinmenuen under billedet af kameraet øverst på siden.
> Steve er efter min mening den mest troværdige tester.

Hej

Tak for linket.

Jeg synes ikke rigtig at han har negativ kritik af nogen af de kamera jeg
har læst om. Han skriver godt nok om hvilke negative forventninger han havde
før testen - men de viser sig vist ikke at være problemer alligevel. Er det
bare fordi de kamera jeg kigger på er gode!?

Hilsen Eva

Fra : Lyrik

Dato : 22-05-03 08:07

> [...]
det
> bare fordi de kamera jeg kigger på er gode!?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ja det er det. Rent faktisk så ligger kvaliteten af billeder på kameraer fra
2000 kroner op til 6000 ret tæt på hinanden. Rimelig god kvalitet.
Billedccderne er meget ens. De bruger alle Sonys, undtagen Fuji som bruger
sin egen.
Så har de billige ikke 3 x zoomobjektiv og manuelle indstillingsmuligheder i
overflod.
Se også på den fysiske udformning af kameraerne.
Kan det smutte med i lommen? Eller i den taske du plejer at gå med? Og meget
vigtig er batteritiden. Nogle kameraer er rene strømslugere. Du tager 20
billeder og-hov nu er der ikke mere strøm. Værst er efter min mening dem der
bruger 4 batterier. Det er en hulens masse.
Vigtigt er det også om skærmen er klar og tydelig. Helst kombineret med en
optisk søger som kan bruges i stærk sollys hvor skærmen må give op.
Hvis makro-næroptagelser er vigtig. Det er den som regel for kvinder, de
finder det MEGET vigtigt om de kan tage en blomst helt tæt på! Så skal
man nøje studere hvor tæt kameraet kan gå på motivet.
Man kan få kedelige overraskelser hvis man overser dette felt. 15-20 cm er
dårligt, 10 cm er acceptabelt, 2-6 cm er fremragende, så kan man få et
nærbillede af fluens øje.
Kan man finde rundt i menuerne? Kvinder stiller store krav på det
felt!Enklest er Kodak. Kameraer med flere knapper bagpå har ikke så mange
skærmmenuer som dem med få knapper, de har flere skærmmenuer.

Hilsen
Jens og god jagt.