Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotofremkaldelse på nettet
Fra : Henry

Dato : 15-05-03 21:35

Er der nogen der kender et sted på nettet hvor man kan sende et skannet
billede og modtage et papirsfoto til rimelige penge.
En gang for længe siden havde jeg et par link til sider hvor man kunne få
det første fotos gratis jeg tror det var via et pc magasin jeg havde
abbonnent på.
De links har jeg desværre ikke mere så jeg vil meget gerne have en
henvisning til et godt og billigt sted på nettet hvor man kan sende
skannede fotos til print i foto kvallitet.
På forhånd tak

Mvh
Henry

__________________________________________________________________ Henry
Jørgensen ICQ#: 168507312 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : max

Dato : 15-05-03 21:41

> [...]
> henvisning til et godt og billigt sted på nettet hvor man kan sende
> skannede fotos til print i foto kvallitet.

Du kan prøve digitalshoppen.com , du uploader billedet og
henter det i din nærmeste brugsen eller kvikly..
billigt ok kvalitet, men de overholder ikke leverings tider..
-max-

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 15-05-03 21:53

"Henry" <henryx@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender et sted på nettet hvor man kan sende et skannet
> billede og modtage et papirsfoto til rimelige penge.

Rimelige priser : www.digitalfotoservice.dk/ - har dog ikke selv prøvet

www.digitalshoppen.com er en anden mulighed, billederne leveres til den
nærmeste FDB (coop) butik.

mvh

Poul E. Kristensen

Fra : mdj

Dato : 15-05-03 22:00

Jeg har med succes, benyttet Fastlab.com.. som man kan bruge nemt gennem
WindowsXP... hvis du i din billedmappe, trykker bestil udskrift online, så
får du tre forhandlere, og det er meget nemt, og kvaliteten er helt i orden
(i hvert fald med fastlab)

Morten Dam
MCP, CCNA
http://mortenz.dk

Fra : Peder Dynesen

Dato : 15-05-03 22:03

eller bilka start prisen er 10 kr ellers er prisen på 10 * 15 ca2kr og
kvalillen kan du
se på en skala fra 1 til 5 (det er afhængig af dpi du har scannet og hvor
stor billedet
skal være)
venlig hilsenpeder

Fra : Henry

Dato : 15-05-03 22:13

Tak for svar

Kan der siges noget om kvalliteten
Altså vi har nogle fotos af børnene i sorthvid som er taget ved
profesionelle fotobutikker
Hvis man skanner dem ind i 600 dpi eller ligende så de fylder voldsomt meget
og måske komprimerer dem ned i jpeg format så vi er nede på noget der hedder
ca 2 mb.
Kan man så forvente noget der ligner det oprindelige fra fotografen. eller
er man bedre stillet ved at indlever dem i en fotobutik og betale det det
koster
Altså et lille kvallitets tab er jeg villig til men ikke hvis det går
volsomt ud over kvalliteten.
Og at gå over 300-600dpi er der vel ingen fidus i hvis man skal op på max
20x30cm i udprint

Fra : Christian Lyng

Dato : 15-05-03 22:26

"Peder Dynesen" <Pederdynesen@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> kvalillen kan du
> se på en skala fra 1 til 5 (det er afhængig af dpi du har scannet og hvor

Der er ingen startpris mere, og bilka bruger cewe color, som japanphoto, og
click.dk også bruger..

Chr.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 15-05-03 22:14

"Henry" <henryx@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> jeg vil meget gerne have en
> henvisning til et godt og billigt sted

Et godt sted ville være www.gabs.dk det er ikke det billigste, men hvis dit
billede er 2 kr mere værd så prøv det da.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Leif Jensen

Dato : 16-05-03 04:28

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Henry" <henryx@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Et godt sted ville være www.gabs.dk det er ikke det billigste, men hvis
dit
> billede er 2 kr mere værd så prøv det da.

Eller prøv Japan Photo i stedet, både bedre og billigere end Gabs
Digital testvinder:
http://www.japanphoto.dk/default.asp?file=/asp/nyheder_vis.asp?PK_Page=26&PK_Menu=229

--
"Luffe"

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 17-05-03 23:53

"Leif Jensen" <leif_jensenNOSPAM@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Eller prøv Japan Photo i stedet, både bedre og billigere end Gabs
> Digital testvinder:

http://www.japanphoto.dk/default.asp?file=/asp/nyheder_vis.asp?PK_Page=26&PK_Menu=229

Den test kan man ikke kalde en test, den var så fyldt med huller, hvilke
også hurtigt var noget der var enighed om i den her gruppe allerede få dage
efter programmet..

Fra : Alex Linaa

Dato : 15-05-03 22:20

"Henry" <henryx@post5.tele.dk> wrote in message

> Er der nogen der kender et sted på nettet hvor man kan sende et skannet
> billede og modtage et papirsfoto til rimelige penge.

Jeg kan varmt anbefale http://www.pixum.com

Eminent kvalitet, og endog meget rimelige priser. Jeg tror faktisk de giver
dig de første 10 stk. gratis.

vh Alex

Fra : Schmidt

Dato : 15-05-03 22:42

"Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> wrote in message

> Jeg kan varmt anbefale http://www.pixum.com
>
> Eminent kvalitet, og endog meget rimelige priser. Jeg tror faktisk de
giver
> dig de første 10 stk. gratis.

Enig,

Pixum er den bedste service jeg har prøvet. Én gang kiksede det dog, hvilket
jeg gjorde opmærksom på i en mail.... 3 dage senere havde jeg et nyt sæt i
den sædvanlige høje kvalitet.

Thomas
http://tschmidt.dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-05-03 22:51

Føtex leverer nu også denne ydelse. www.fotex.dk
Der er 0 kr i opstartspris og efterfølgende 10x15 koster 1,50 pr. stk. Kan
uploades via nettet eller afleveres i nærmeste Føtex.
Jeg har ikke selv prøvet og kender derfor ikke kvaliteten.

Kurt

Fra : Peter Holm

Dato : 16-05-03 07:39

Alex Linaa wrote:
> "Henry" <henryx@post5.tele.dk> wrote in message

> Jeg kan varmt anbefale http://www.pixum.com
>
> Eminent kvalitet, og endog meget rimelige priser. Jeg tror faktisk de
> giver dig de første 10 stk. gratis.

Helt enig. Pixum er det bedte lab jeg har prøvet. Jeg har været igennem
Phototeam, Japanphoto + 3 mere.
Bedste feature ved Pixum er, at man kan få 13x23cm billeder til kun kr.3
(0,39 c)

Mvh
Peter

Fra : michael bennati scho~