Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp vi drukner! [evindelige indlæg om kø~
Fra : Peter Andersen

Dato : 14-05-03 07:42

Jeg syntes efterhånden vi drukner i indlæg som: indkøb af digitalkamera til
max. 3.000kr, hvilket et er bedst, førstegangskøber af digital kamera osv
osv....

Var det en ide at få en FAQ op at køre for foto gruppen? det er jo nøjagtig
de samme spørgsmål der kommer igen og igen flere gange om ugen.

Det lader ikke til at folk giver sig til at kigge i foregående indlæg, så
måske kan de begrænses på denne måde. Jeg syntes det tager overhånd
efterhånden, selvom der selvfølgelig også skal være plads til det.
Meeeen...!

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Torben Wridt

Dato : 14-05-03 08:34

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske kan de begrænses på denne måde. Jeg syntes det tager overhånd
> efterhånden, selvom der selvfølgelig også skal være plads til det.

Hej!
En strøtanke: Hvad med at dele gruppen i to. En til digital og en til
fototeknik/analog fotografering?
Bare så'en......!

Venligst,
Torben W.

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-05-03 08:41

Torben Wridt wrote:
> [...]
>>

> Hej!
> En strøtanke: Hvad med at dele gruppen i to. En til digital og en til

Ja, ideen er sådan set god, og jeg går ind for den. Men spørgsmålet er nok
bare om man kan sige der er trafik nok på denne gruppe til at det vil kunne
forsvares. Svaret er nok nej...
I øvrigt har jeg skam heller ik noget imod en gruppe med både digital og
analog foto, men bare at førnævnte indlæg er voldsomt dominerende...
--
Vh. Peter Andersen

Fra : JH

Dato : 14-05-03 09:03

Torben Wridt wrote:
> "Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse

> En strøtanke: Hvad med at dele gruppen i to. En til digital og en til
> fototeknik/analog fotografering?
> Bare så'en......!

Udmærket ide, men det løser ikke ovennævnte
problem med de samme spørgsmål igen og igen.
Så vidt jeg kan se, handler langt de fleste tråde
herinde om digitalkameraer -
og det bliver sikkert endnu flere i fremtiden.

JH

JH

Fra : den glade dreng

Dato : 14-05-03 10:57

> [...]
> Så vidt jeg kan se, handler langt de fleste tråde
> herinde om digitalkameraer -
> og det bliver sikkert endnu flere i fremtiden.

Ja man fatter ikke folk, hvad vil de dog med et digikam som
førstegangs cam, de lærer jo intet om fotografering på den måde.

Per

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 14-05-03 11:03

den glade dreng <per1665@grafisk.dk> wrote:

> Ja man fatter ikke folk, hvad vil de dog med et digikam som
> f?rstegangs cam, de l?rer jo intet om fotografering p? den m?de.

Okay, en masse ting:

1. Det har intet med denne tråd at gøre. Så diskussionen hører slet ikke
hjemme her. Derfor burde jeg ikke kommentere det, men det gør jeg nu
engang, og så kan det ellers futte i en anden tråd bagefter ;)

2. Hvorfor lærer man ikke noget om fotografering? Hvis folk køber et
lomme-digicam, så lærer de da lige så meget som hvis de køber et
'point-and-shoot' 35mm-kamera - til gengæld kan de se deres billeder
med det samme, så de faktisk kan prøve at rette deres fejl - mange af
disse kameraer giver sågar flere muligheder, zoom, manuel
eksponeringskorrektion, osv.

3. Og hvad så med dem der køber et Canon D10, de få der faktisk kan få
fat i det ;) - De får jo et spejlreflekskamera, der kan nøjagtigt det
samme som flere andre af Canon's modeller, men igen med fordelen at
der ikke er et langtrukkent fremkalde-trin - det er da netop en nem,
'billig' (når man ser bort fra kamera-prisen) måde at lære at
fotografere?

Så, hvis du har nogle _egentlige_ argumenter for at man ikke skal købe
et digicam som begynder, synes jeg da du skulle komme med dem - i en ny
tråd.

Ps. Nej, jeg har selv analogt kamera, og har ikke tænkt mig at skifte de
næste par år, så det er ikke fordi jeg selv har kastet penge efter
digitalt udstyr.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Per Jefsen

Dato : 14-05-03 09:05

> En strøtanke: Hvad med at dele gruppen i to. En til digital og en til
> fototeknik/analog fotografering?

Eller hvad med en dk.fritid.foto.indkøb ?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-05-03 09:12

Wed, 14 May 2003 10:04:31 +0200, skrev Per Jefsen:

>Eller hvad med en dk.fritid.foto.indkøb ?

Et gruppenavn må ikke indeholde æ, ø eller å. Alternativt kunne man
kalde den "dk.foto.indkoeb".

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-05-03 09:11

Wed, 14 May 2003 09:33:42 +0200, skrev Torben Wridt:

>En strøtanke: Hvad med at dele gruppen i to. En til digital og en til
>fototeknik/analog fotografering?
>Bare så'en......!

Den har været oppe at vende før og er hver gang blevet skudt ned med
henvisning til at der ikke vil være trafik nok til en ren analog
gruppe.

Dybest set er det heller ikke der problemet ligger, for en ren digital
gruppe (der vil være den mest aktive), vil stadigvæk blive oversvømmet
med "Hvad skal jeg købe"-indlæg.

Bedre ville det være at lade dk.fritid.foto være som den er og lade
den handle om fotografering og billeder og så oprette en ny gruppe der
hedder "dk.foto.udstyr". Jeg er nemlig betænkelig ved ordet teknik, da
førstegangsbrugere af nyhedsgrupperne ikke ved hvad det dækker over,
og derfor naturligt vil vælge den overordnede med det mest indlysende
navn.

Altså: Kan vi få nogle tilkendegivelser på om der skal foreslås
oprettet en ny gruppe der hedder "dk.foto.udstyr"?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 14-05-03 09:50

Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

> [...]
>
> Altså: Kan vi få nogle tilkendegivelser på om der skal foreslås
> oprettet en ny gruppe der hedder "dk.foto.udstyr"?

Nej.

dk.fritid.foto.udstyr, derimod .. ;)

Omend jeg selv hælder mere til enten en FAQ, eller
dk.fritid.foto.indkoeb
- eventuelt dk.fritid.foto.digital + dk.fritid.foto omhandelende analog
+ 'generel' billedteknik, farvelære, etc. etc.

Hvis du eventuelt skulle få lyst at skrive et OTD, må du gerne smide det
forbi min mail-adresse, så kan det meget vel være jeg vil støtte det.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-05-03 10:42

Wed, 14 May 2003 08:50:00 +0000 (UTC), skrev Rune B. Broberg:

>Nej.
>
>dk.fritid.foto.udstyr, derimod .. ;)

Ach, en misser

> [...]
>
>Hvis du eventuelt skulle få lyst at skrive et OTD, må du gerne smide det
>forbi min mail-adresse, så kan det meget vel være jeg vil støtte det.

Hvis ikke jeg var helt usædvanligt hængt op, både tidligt og silde
netop i disse dag, tog jeg gerne initiativet, men lige nu ville det
bare være for meget.

Enten må det vente, eller også hjælper jeg gerne en anden
initiativtager.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-05-03 12:04

Kurt Hansen wrote:

> Altså: Kan vi få nogle tilkendegivelser på om der skal foreslås
> oprettet en ny gruppe der hedder "dk.foto.udstyr"?

dk.fritid.foto.udstyr. Jepsen, glimrende forslag. Trafikmængden er som
nævnt rigelig. En FAQ tror jeg ikke på. Den skal opdateres _alt_ for
tit til at kunne bruges til noget. Desuden kan man finde en del af den
slags på nettet allerede - når folk spørger i en nyhedsgruppe er det
nok mere den personlige anbefaling der efterlyses.

En mulig indvending, er at gruppen falder sammen, fordi der kun er
spørgere og ingen med svar og erfaringer i den. Jeg tror imidlertid
ikke det bliver noget problem:

For det første vil spørgere naturligt hjælpe hinanden. Hvis en person
har fundet noget, han overvejer at købe og ser en anden person kigge
efter noget lignende, er det naturligt at sammenligne noter.

For det andet skal der nok være nogle frivillige erfarne rotter, der
gider smide et par fif. En gruppe som dk.edb.internet.webdesign.ris+ros
viser at en gruppe med meget ensrettet overførsel af erfaringer kan
fungere i praksis: Der sidder der mennesker, som bruger megen tid på at
hjælpe uden rigtig at få det store igen.

Jeg skal gerne støtte op om forslaget i form af hjælp med formulering
af OTD og sådan, men jeg har først tid i sidste uge af denne måned.
--
JPEGCrops 0.5.13 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Hans Otto Niesen

Dato : 14-05-03 08:57

Peter Andersen wrote:

> [...]
> måske kan de begrænses på denne måde. Jeg syntes det tager overhånd
> efterhånden, selvom der selvfølgelig også skal være plads til det.

Jeg har ikke noget digitalcamera endnu, men overvejer at købe et snart. så jeg
følger med stor interesse de indlæg der kommer om hvilket der er bedst, og
selvfølgelig også de mange gode svar.

Så kan man jo så selv overveje hvad man vil købe.
73 gs de OZ2HNS / Hans Otto
oz2hns@pc.dk
http://oz2hns.qrz.dk/
Medl. af EDR,ARRL og DARC

Fra : Poul Petersen

Dato : 14-05-03 12:07

"Hans Otto Niesen" <oz2hns@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Giver dig fulstændig ret - der er alt for mange spørgsmål angående køb af
div. udstyr.
vedr. etablering af en NG specielt til disse spørgsmål har været oppe til
debat flere gange, men desværre uden at det har kunnet lade sig gøre.
En anden ting er, at svarene på disse spørgsmål ofte er lige så forvirrende
( delte meninger om hvad, der er bedst ) så i stedet for at spørge, skulle
spørgerne hellere kikke i deres pengepung og opsøge fotohandlere, hvor de, i
de fleste tilfælde, kan få råd og vejledning mht. brug og behov. Samtidig
kan man se og føle produktet.
Til dem, der er usikre, hvad de skal investere i, ville en særskilt gruppe
være velegnet og til stor hjælp.
Poul Petersen.

Fra : JH

Dato : 14-05-03 09:00

Peter Andersen wrote:
> [...]
> indlæg, så måske kan de begrænses på denne måde. Jeg syntes det tager
> overhånd efterhånden, selvom der selvfølgelig også skal være plads

Det lyder som en rigtig god ide.
Det er jo begrænset hvor langt, man kan kigge tilbage
i gruppen, og ikke alle kender Google Groups.

JH

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 14-05-03 09:51

JH <jh@no.spam> wrote:

> Det lyder som en rigtig god ide.
> Det er jo begr?nset hvor langt, man kan kigge tilbage
> i gruppen, og ikke alle kender Google Groups.

Man kan da bare benytte en news-server der har ordentlig retention.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-05-03 11:09

Rune B. Broberg wrote:

> Man kan da bare benytte en news-server der har ordentlig retention.

og det betyder?

Hvis jeg har gættet rigtigt ud fra brugen så er det noget med langvarig
opbevaring af beskeder, og så kan jeg ikke se at det bidrager til
løsning af problemet at der er nogen som har beskeder liggende længe på
serveren - pt- er problemet at folk ikke kan finde ud af at læse 14 dage
tilbage i gruppen, hvad hjælper det så at få et par måneders beskeder
til at ligge?

Jeg må indrømme at min tiltro til at en FAQ ikke vil hjælpe på sagen er
lille (fordi jeg har svært ved at forestille mig at folk som ikke læser
14 dage tilbage i gruppen skulle finde FAQ'en).

Hvis den primært bliver en løsning på problemet "hvad kan vi kyle efter
de mange spørgere som vi mener vi har svaret en gang" eller "hvad er
godt at slå dem i hovedet med" så synes jeg ikke det er en løsning.

Et væsentligt problem vil derudover være at holde den opdateret - vi har
flere gange - med rimelig grund - fået at vide at folk ikke har villet
nøjes med 3 måneder gamle indlæg fordi de går ud fra at disse ikke
længere dækker kameramarkedet godt nok.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 14-05-03 11:18

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> [...]
> flere gange - med rimelig grund - fået at vide at folk ikke har villet
> nøjes med 3 måneder gamle indlæg fordi de går ud fra at disse ikke

Okay, rimelig begrundelse - retention er ganske rigtigt hvor længe
beskederne ligger på serveren, og jeg svarede med det som svar på "det
er jo begrænset hvor langt, man kan kigge tilbage" - det kommer netop
helt an på serveren. Men med den frekvens af indlæg om dette emne der er
for tiden, synes jeg da at det burde være muligt for folk at se de få
dage tilbage...

En FAQ med et spørgsmål som "hvilket kamera skal jeg vælge" ville ganske
rigtigt være rimeligt ubrugelig efter bare få uger, og ganske
omfattende, hvis man skal omkring alle de behov folk måtte have - men
for mange af de mere saglige/tekniske spørgsmål kunne den måske være
nyttig - især de spørgsmål der får 10-12 ens besvarelser, fordi vi er så
heldige at have en ret hurtig, hjælpsom gruppe ;)

Eventuelt kunne et link til en side med 'det nyeste om digicams' være
nyttigt? (photographyreviews er en personlig favorit for meget udstyr,
f.eks.)

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 16-05-03 14:12

JH skrev:

>Det lyder som en rigtig god ide.
>Det er jo begrænset hvor langt, man kan kigge tilbage
>i gruppen, og ikke alle kender Google Groups.

Kunne man så ikke lave noget "brugeropdragelse og -uddannelse" ved at
have nogle standardlinks klar til at fyre af. F.eks. links som disse:

Bedste køb:
<http://makeashorterlink.com/?K2A523794>
og i den lange udgave:
<http://groups.google.com/groups?as_q=bedste%20k%F8b&ie=ISO-8859-1&as_ugroup=dk.fritid.foto&lr=&num=20&as_scoring=d&hl=da>

Køb Tyskland
<http://makeashorterlink.com/?R2B552794>
og i den lange udgave:
<http://groups.google.com/groups?num=20&hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&scoring=d&q=k%F8b+tyskland+group%3Adk.fritid.foto&btnG=Google-s%F8gning>

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 14-05-03 11:28

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i dk.fritid.foto:

> [...]
>
>Var det en ide at få en FAQ op at køre for foto gruppen? det er jo nøjagtig
>de samme spørgsmål der kommer igen og igen flere gange om ugen.

En FAQ lyder som en god idé, men mandskabskrævende.

Der snakkes i andre indlæg om at opdele gruppen, og det synes jeg
egentlig vil være en god idé. Jeg synes blot ikke ideen om at lave en
dk.fritid.foto.indkoeb er særlig god. Fordi

* Den kan forveksles med en handelsgruppe
* Mange brugere finder ikke den rigtige undergruppe, men starter i
hovedgruppen dk.fritid.foto.

De mange indlæg a la 'hvilket kamera skal jeg købe' kommer ofte fra
førstegangsskribenter, uden egentlig fotointeresse (endnu!).

Det vil være bedre at udskille de mere specialiserede emner i
undergrupper.

Her vil jeg pege på 'digital teknik', dvs. alt om hvordan man
behandler billeder på en computer, hvad enten de er indscannet eller
optaget digitalt.

Og så den vigtige billedsnak, som vi alt for ofte glemmer i vores
teknikfascination.

For ikke at glemme den 'analoge' teknik, så bør vi i første gang blot
oprette en teknik-undergruppe, som så senere kan opdeles i en 'ren'
digital gruppe.

En mulig opdeling kunne være:

dk.fritid.foto.teknik
dk.fritid.foto.billedsnak

eller endnu bedre

dk.fritid.foto.teknik.optagelse
dk.fritid.foto.teknik.efterbehandling
dk.fritid.foto.billedsnak

Blot mine to cents...

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 14-05-03 11:36

Jens T?nnesen <usenet@pressefoto.invalid> wrote:

> En FAQ lyder som en god idé, men mandskabskrævende.

Vi er mange...

> [...]
> dk.fritid.foto.indkoeb er særlig god. Fordi
>
> * Den kan forveksles med en handelsgruppe

God pointe.

> [...]
>
> De mange indlæg a la 'hvilket kamera skal jeg købe' kommer ofte fra
> førstegangsskribenter, uden egentlig fotointeresse (endnu!).

Hvis det er helt reelt, at folk uden videre spørger "hvilket kamera skal
jeg købe", uden nogensinde før at have kigget på gruppen, FAQs,
undergrupper etc., kan vi jo ikke gøre noget ved det. Desværre.

> Og så den vigtige billedsnak, som vi alt for ofte glemmer i vores
> teknikfascination.

Agreed - lad os endelig få noget mere EGENTLIG snak om billeder ind
omkring! :)

> En mulig opdeling kunne være:

> [...]

For snævert, ikke nok trafik i gruppen til det.

Jeg har klippet lidt af det jeg ikke har svaret på i dit indlæg ud, brok
dig endeligt hvis det generer...

Fra : Madsen

Dato : 14-05-03 11:44

Jens Tønnesen skrev:

> Her vil jeg pege på 'digital teknik', dvs. alt om hvordan man
> behandler billeder på en computer, hvad enten de er indscannet eller
> optaget digitalt.

Den gruppe har vi sådan set allerede. Den hedder <news:dk.edb.grafik>
Grafik er vel også digitale billeder. Gruppen bliver i hvert tilfælde
jævnligt brugt til at debatere den slags, som det ser ud pt.

Madsen.

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 14-05-03 16:00

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Den gruppe har vi sådan set allerede. Den hedder <news:dk.edb.grafik>
>Grafik er vel også digitale billeder.

Egentlig opfatter jeg ikke fotos som grafik. Grafik er i mine øjne
stregtegninger, hvad enten de er vektoriserede eller ej.

Fotos kan dog godt indgå som et grafik element, og bevæger vi os over
i en meget avanceret Photoshop-brug.

Som jeg er dk.edb.grafik, så er udgangspunktet grafikeren, mens
digital efterbahandling af fotografier bør ske i en undergruppe til
dk.fritid.foto, hvor udgangspunktet er fotografens.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-05-03 12:22

Jens Tønnesen wrote:
> En mulig opdeling kunne være:

> [...]

Jeg tror vi skal holde os til kun at foreslå oprettelse af EN gruppe. Nemlig
en der med det samme henvender sig til tekniske digitalkamera spørgsmål.

Mit forslag er at beholde nuværende, og foreslå oprettelsen af en:
'dk.ftitid.foto.digital' og jeg tror at der naturligt vil havne tekniske
spørgsmål om det område deri, og stadig være billeddiskussion og den
"rigtige" fotosnak i vores nuværende gruppe. Dvs. den digitale
billedbehandling og efterbearbejdelse i det hele taget, syntes jeg ikke skal
flyttes over, da den naturligt hører både til den analoge og digitale
fotografering.

Jeg vurdere der er urealistisk og også uhensigtmæssigt at oprette flere
grupper.

I øvrigt er det svært med den nuværende at bedømme hvor mange at de analoge
folk der stadig er 'med'.. dvs. med så meget "hjælp til nye digitalkamera"
spørgsmål kunne man måske frygte at mange ik gider følge med her mere.
Det syntes jeg vi skal undgå......

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-05-03 15:49

Peter Andersen wrote:

> [...]
> tekniske spørgsmål om det område deri, og stadig være
> billeddiskussion og den "rigtige" fotosnak i vores nuværende

Jeg synes navnet lægger op til at man skal benytte gruppen, hvis man
ejer et digitalkamera. Det vil betyde at spørgsmål om lyssætning,
komposition osv. vil blive delt mellem de to grupper (eller at brugerne
af digitalgruppen hele tiden skal henvise til modergruppen, når der
spørges til den slags).

Jeg vover pelsen og siger at mængden af digitalbrugere i forhold til
analoge systemer vil fortsætte med at vokse. Jeg er er bange for at en
digitalgruppe blot vil overtage den nuværende gruppes rolle.

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 14-05-03 18:13

> [...]

>spørgsmål om det område deri, og stadig være billeddiskussion og den
>"rigtige" fotosnak i vores nuværende gruppe.

Iøvrigt har opdeling af dk.fritid.foto været diskuteret mange gange
før, og for et års tid siden kom der faktisk et forslag til opdeling
til afstemning. Forslaget, der gik på at oprette en digital og en
analog gruppe, faldt:

http://www.google.com/groups?selm=cn66bu0fr15o59lnq9lgemh3mj4ccdt5vs%40dtext.news.tele.dk&oe=UTF-8&output=gplain

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 14-05-03 23:52

Jens Tønnesen wrote:

> [...]
> før, og for et års tid siden kom der faktisk et forslag til opdeling
> til afstemning. Forslaget, der gik på at oprette en digital og en

Ja hen over de sidste par år, har der været mindst to store
debatter om en opsplitning af fotogruppen i news:dk.admin, og
så har der løbende været nogle mindre debatter her i gruppen.

Og hver gang er der nogen, der har så travlt med at pleje egne
særinteresser, at det ender op med, at der ikke kan skabes
enighed om noget som helst.

Resultatet har været, at gruppen er sønderbombet af newbie
spørgsmål om råd til førstegangskøb af digicam, og jeg tror
ikke på, at nogen af de hidtil foreslåede opdelinger kan
ændre på det.

Jeg mener derimod, at en troværdig løsning kunne være opde-
ling, som ta'r udgangspunkt i det faglige niveau, d.v.s. en
gruppe til nybegynderne og fotoforbrugerne, og så en gruppe
til alle dem der er nået takken vidre, og som seriøst arbej-
der med det fotografiske udtryk.

Og det skal gøres sådan, at den nuværende fotogruppe over-
lades til nybegynderne og fotoforbrugerne, de kan så under-
holde hinanden med alle de saftige detaljer omkring deres
indkøb af et digicam til under 3.000 kr. og lignende emner.

Alle vi andre får så en ny gruppe, hvor fundatsen udelukker
hele striben af typiske newbie spørgsmål og emner, som folk
jo sagtes selv ka' finde svar på, hvis de vil gøre en lille indsats.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-05-03 10:25

Niels Ebbesen PowerBook wrote:

> Resultatet har været, at gruppen er sønderbombet af newbie
> spørgsmål om råd til førstegangskøb af digicam, og jeg tror
> ikke på, at nogen af de hidtil foreslåede opdelinger kan
> ændre på det.

dk.fritid.foto.indkoeb? Der er selvfølgelig fare for at den opfattes
som en handelsgruppe, men det burde være ret oplagt at det er der man
spørger efter hvilket kamera man skal købe.

> [...]
> gruppe til nybegynderne og fotoforbrugerne, og så en gruppe
> til alle dem der er nået takken vidre, og som seriøst arbej-

Det skulle da være første gang i de danske nyhedsgrupper. Noget af det
smukke ved usenet er udvekslingen af erfaringer og hjælp. En opdeling
baseret på viden går mod denne ide.

Desuden er det ikke specielt nemt at klassificere sin viden. jeg ved
eksempelvis meget lidt om at tage gode billeder, men jeg ved en del om
computerrelaterede emner. Skal jeg holde mig til amatørgruppen eller må
jeg godt kigge over i prof-gruppen, hvis der skulle være en der spørger
til hvordan man bedst håndterer 16bit TIFF billeder?

> [...]
> holde hinanden med alle de saftige detaljer omkring deres
> indkøb af et digicam til under 3.000 kr. og lignende emner.

Det lyder som om der er sket en ullykke under morgenmaden.
Måske du kan få det bedre vha. disse sider?

http://www.dansukker.com/
http://www.schulstad.dk/

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 15-05-03 22:50

Toke Eskildsen wrote:

> Det skulle da være første gang i de danske nyhedsgrupper. Noget af det
> smukke ved usenet er udvekslingen af erfaringer og hjælp. En opdeling
> baseret på viden går mod denne ide.

Jeg er temmelig ligeglad med dine smukke ideer om UseNet, for
alle de newbies og fotoforbrugere, der i de sidste par år har
sønderbombet fotogruppen, har squ ikke taget det mindste hensyn
til noget som helst.

Og der er ikke tale om en opdeling baseret på viden, for fotofor-
brugerne ønsker slet ikke at vide noget om fotografering, de vil
blot ha' gratis support i forbindelse med anskaffelsen af et
højteknologisk forbrugegode.

Og det ka' squ aldrig blive min og andres fotografers opgave, at
sørge for, at fotoforbrugerne går ud køber det bedste lommekamere
hos den billigste tyske on-line forhandler.

Du kan selv tage et kik på flg. URL www.klaphat.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-03 07:16

On Thu, 15 May 2003 23:49:35 +0200, Niels Ebbesen PowerBook
<niels@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>alle de newbies og fotoforbrugere, der i de sidste par år har
>sønderbombet fotogruppen, har squ ikke taget det mindste hensyn

Så lad dog være med at læse dem. Du lyder som en af de urinsure gamle
mennesker, der klager over, at de sender noget lort i TV, men
alligevel ikke kan komme væk fra skærmen.

..
> [...]
>brugerne ønsker slet ikke at vide noget om fotografering, de vil
>blot ha' gratis support i forbindelse med anskaffelsen af et

Fotoforbrugerne - er du ikke selv det, forbruger af foto?

>Og det ka' squ aldrig blive min og andres fotografers opgave, at
>sørge for, at fotoforbrugerne går ud køber det bedste lommekamere
>hos den billigste tyske on-line forhandler.

Men du/I kan jo bare lade være - hvad er det, der tvinger jer til at
læse og svare på de spørgsmål?

KS

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 16-05-03 08:21

Niels Ebbesen PowerBook wrote:

> Jeg er temmelig ligeglad med dine smukke ideer om UseNet,

De er ikke mine.

> for alle de newbies og fotoforbrugere, der i de sidste par år har
> sønderbombet fotogruppen, har squ ikke taget det mindste hensyn
> til noget som helst.

So what else is new? Tråden her handler jo netop om at ændre den måde
tingene er på for tiden.

> [...]
> brugerne ønsker slet ikke at vide noget om fotografering, de vil
> blot ha' gratis support i forbindelse med anskaffelsen af et

Hvis definitionen af fotoforbrugere er at de vil købe ting, er vi mere
enige end som så. Jeg taler jo selv for en indkøbsgruppe, ikke?

Du kan jo prøve at svare på spørgsmålet jeg stillede Lotte. Det vil nok
hjælpe til at afklare hvad dine kasser skal indeholde: Må en
professionel spørge om køb af et digitalt spejlreflekskamera i
gruppen for de fotointeresserede?

> Og det ka' squ aldrig blive min og andres fotografers opgave, at
> sørge for, at fotoforbrugerne går ud køber det bedste lommekamere
> hos den billigste tyske on-line forhandler.

Er der nogen der har påstået det?

> Du kan selv tage et kik på flg. URL www.klaphat.dk

Siden er ikke oprettet.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-05-03 13:47

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle de newbies og fotoforbrugere, der i de sidste par år har
> sønderbombet fotogruppen, har squ ikke taget det mindste hensyn

Det eneste de skal tage hensyn til, er fundatsen. De dine følelser er egentlig
os andre ganske uvedkommende. Kan man ikke lide lugten......

> [...]
> brugerne ønsker slet ikke at vide noget om fotografering, de vil
> blot ha' gratis support i forbindelse med anskaffelsen af et

Og, hvis du ikke mener, at du vil brigra til det, kan du da be stikke piben ind
og lade folk være i fred. Det er da en rædselsfuld, kvalmende elitær
indstilling du har fået til usenettet...

> Og det ka' squ aldrig blive min og andres fotografers opgave, at
> sørge for, at fotoforbrugerne går ud køber det bedste lommekamere
> hos den billigste tyske on-line forhandler.

Nej, men så hold dog kajen lukket og brug din tid på noget andet. Usetnet er et
tilbud, det er ikke et påbud, så der er ingen der siger, at du *skal* være her!

Claus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-05-03 18:15

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er et
> tilbud, det er ikke et påbud, så der er ingen der siger, at du *skal* være

Hold da kæft manner. Dette er ikke hver dag det sker, ja faktisk er det
sjældent....... Claus læg mærke til dette....

Hørt.....))))

M.V.H......Benny..

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-05-03 10:44

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3eca62c7$0$32475

> Hold da kæft manner. Dette er ikke hver dag det sker, ja faktisk er det
> sjældent....... Claus læg mærke til dette....
>
> Hørt.....))))

Og hvad så, uanset om det sker hver dag eller ej, så er han hans nedværdigende
bemærkninger om andre stadig lige smagløse!

Claus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-05-03 11:16

> Og hvad så, uanset om det sker hver dag eller ej, så er han hans
nedværdigende
> bemærkninger om andre stadig lige smagløse!
>
> Claus

Hej Claus

Helt enig

M.V.H.....Benny..

Fra : max

Dato : 21-05-03 19:04

> "Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> nedværdigende

> Hej Claus
>
> Helt enig
>
> M.V.H.....Benny..

Helt enig mig også.. hør hvad er det vi har gang i her,
solen skinnede idag lad os komme videre..
knus og kram til allesammen -max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-05-03 23:47

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Helt enig mig også.. hør hvad er det vi har gang i her,
> solen skinnede idag lad os komme videre..
> knus og kram til allesammen -max-

Jeps, og lige som jeg skulle skyde min flotte bogfinke, så kom min lille
lalleglade hund dappende, og kiggede op på mig med det her " Elsker du ikke
også mig " blik på

M.V.H.....Benny..

Fra : max

Dato : 22-05-03 00:13

> [...]
> lalleglade hund dappende, og kiggede op på mig med det her " Elsker du ikke

Hehe, så skød du vel hunden..
-max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-05-03 09:52

> Hehe, så skød du vel hunden..
> -max-

Det har jeg sgu gjort så tit, at jeg næsten ikke gider mere, det dumme kræ
nægter at falde

M.V.H.....Benny..

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-05-03 13:42

> [...]

> Og hver gang er der nogen, der har så travlt med at pleje egne
> særinteresser, at det ender op med, at der ikke kan skabes

Hvem har dog særinteresser på usenettet??

> [...]
> gruppe til nybegynderne og fotoforbrugerne, og så en gruppe
> til alle dem der er nået takken vidre, og som seriøst arbej-

Og mon ikke, en newbie dermed ville stille sit spørgsmål, der hvor eksperterne
er?

Og så er man lige vidt bortset fra, at man nu har fået en elitær foto
gruppe....

Se dog i øjnene, at udviklingen går stærkt og prøv så at få det bedste ud af
det..

Claus

Fra : max

Dato : 16-05-03 16:49

> Se dog i øjnene, at udviklingen går stærkt og prøv så at få det bedste ud af
> det..
>
> Claus

Du er jo lidt af en filosof, Claus, den sætning kan jeg rigtigt godt li',
den er printet ud og hængt op på speglet i badeværelset..))
-max-

Fra : Peter Andersen

Dato : 16-05-03 17:57

max wrote:

> Du er jo lidt af en filosof, Claus, den sætning kan jeg rigtigt godt
> li',
> den er printet ud og hængt op på speglet i badeværelset..))

Mon ik der er salg i det max? jeg foreslår der oprettes en side hvor der er
online bestilling af streamere med sætningen.... lige til at klæbe bag på
bilen

--
Vh. Peter Andersen

Fra : max

Dato : 16-05-03 19:37

> [...]
> online bestilling af streamere med sætningen.... lige til at klæbe bag på

Måske du vil uddybe din ide lidt, den går hen over hovedet på mig.
-max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-05-03 19:01

> Du er jo lidt af en filosof, Claus, den sætning kan jeg rigtigt godt li',
> den er printet ud og hængt op på speglet i badeværelset..))
> -max-

Hej Max

Har du også opdaget den gamle gnavpotte der er flyttet ind i dit
badeværelses spejl ))

M.V.H.....Benny..

Fra : Peter Andersen

Dato : 20-05-03 19:09

Benny Mortensen wrote:
> Hej Max
>
> Har du også opdaget den gamle gnavpotte der er flyttet ind i dit
> badeværelses spejl ))

Bahh, det er en vending som du har hugget fra Niels Hausgaard...hehehe...
indrøm det Benny

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-05-03 19:20

> Bahh, det er en vending som du har hugget fra Niels Hausgaard...hehehe...
> indrøm det Benny
>
> --
> Vh. Peter Andersen

Hej Peter

Jeps, den var bare så sød

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Andersen

Dato : 20-05-03 20:25

Benny Mortensen wrote:
> "Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Peter
>
> Jeps, den var bare så sød
>
> M.V.H....Benny..

Nemlig))))

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 14-05-03 22:17

Peter Andersen wrote:

> Jeg tror vi skal holde os til kun at foreslå oprettelse af EN gruppe. Nemlig
> en der med det samme henvender sig til tekniske digitalkamera spørgsmål.

Den type spørgsmål udgør jo ikke noget problem....!

Problemet er dumme fotoforbrugere der i en uendlighed gentager
de samme dumme spørgsmål om hvilket digicam de skal købe, og om
den og den tyske on-line butik er go' nok.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Madsen

Dato : 14-05-03 16:38

Jens Tønnesen skrev:

> Egentlig opfatter jeg ikke fotos som grafik. Grafik er i mine øjne
> stregtegninger, hvad enten de er vektoriserede eller ej.

Det er der noget om, men emnet bliver alligevel flittigt diskuteret
i dk.edb.grafik og bliver normalt ikke betragtet som off topic i
den gruppe. At fundatsen så måske ikke direkte fortæller at gruppen
handler om redigering af digitale fotos er en anden sag.

> Fotos kan dog godt indgå som et grafik element, og bevæger vi os over
> i en meget avanceret Photoshop-brug.

Ja og det er nok også derfor at dk.edb.grafik bliver brugt til at
snakke om redigering af digitale billeder, billedmanipulation osv.

> Som jeg er dk.edb.grafik, så er udgangspunktet grafikeren, mens
> digital efterbahandling af fotografier bør ske i en undergruppe til
> dk.fritid.foto, hvor udgangspunktet er fotografens.

Personligt tror jeg at det bliver noget rod med så mange undergrupper.
Hvad skal denne gruppe egentlig bruges til til sidst? Udstilling af
egne billeder og det er så det?

Hvis man f.eks. tager et kik i dk.edb.hardware så vil man opdage
at 50-60 % af gruppens indlæg faktisk burde befinde sig i en af
undergrupperne. Jeg tror det samme kunne ske i denne gruppe hvis
gruppens nuværende debatemner blev splittet op i alt for mange
undergrupper.

Madsen.

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 14-05-03 22:10

Jens Tønnesen wrote:

> En mulig opdeling kunne være:
>
> dk.fritid.foto.teknik
> dk.fritid.foto.billedsnak
>
> eller endnu bedre
>
> dk.fritid.foto.teknik.optagelse
> dk.fritid.foto.teknik.efterbehandling
> dk.fritid.foto.billedsnak
>
> Blot mine to cents...

Det kedelige er bare, at der ikke er trafik nok til en
opdeling af fotogruppen.

Men på den anden side, så er der rigtig mange brugere som
p.t. fravælger fotogruppen fordi her er for meget støj.

De sidste par år har det været sådan, at alle de kreative
er fortrukket til andre græsgange [1], de orker bare ikke
al den der snak om isenkram og hvilke tyske on-line foto-
handlere der er billigst, om man kan snyde for told og
moms ved køb i USA o.s.v.

Det optimale ville være en ny gruppe, som kun handlede om
fotografering og billeder, og hvor teknik-købs-snak var
bandlyst, men det er nok svært at overbevise Styregruppen
om behovet, for p.t. er der jo ikke ret meget eksisterende
trafik der kan henvises til, det er jo fordrevet af al
indkøbssnakken.

[1] FotoKritik.dk's debatforum's

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-05-03 13:53

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

Først skriver du: (igen med din samme arrogante, elitære attitude)

>Problemet er dumme fotoforbrugere der i en uendlighed gentager
>de samme dumme spørgsmål om hvilket digicam de skal købe, og om
>den og den tyske on-line butik er go' nok.

Og så skriver du:

> Det kedelige er bare, at der ikke er trafik nok til en
> opdeling af fotogruppen.

kan du blive enig med dig selv?

> [...]
> al den der snak om isenkram og hvilke tyske on-line foto-
> handlere der er billigst, om man kan snyde for told og

Men så blander de sig vel ikke ikke i trådene?

Og hvis man ikke blander sig i en tråd, der ikke er vedkommende, så kan
problemet næppe være særligt stort.

Claus

Fra : max

Dato : 14-05-03 12:12

> Jeg syntes efterhånden vi drukner i indlæg som: indkøb af digitalkamera til
> max. 3.000kr, hvilket et er bedst, førstegangskøber af digital kamera osv
> osv....

<snip>
> --
> Vh. Peter Andersen

Jeg har ikke talt gennemsnits mængden af indlæg i denne ng, men det
ser ikke umiddelbart ud til det er et problem, "drukner" er måske en
overdrivelse..??

Bortset fra det, giver den slags spørgsmål, mulighed for os andre
at advare mod firmaer der ikke yder den service man bør forvente,
eller anbefale dem der gør en ekstra indsats, det giver os lidt magt,
og er en rigtig god ting..!! (jaja man har da lov til at være lidt naiv)

Du har altid mulighed for at ignorere eller killfile de indlæg eller
personer du ikke finder interessante.

Førstegangskøber, det har vi vel allesammen været og holdkæft
hvor var det fedt der var nogen der gad hjælpe een igang..

Så til dem der ønsker et højere intellektuelt nivau, post jeres indlæg
så vi allesammen kan blive lidt klogere.. Jeg er bange for en opdeling
bar vil føre til endnu en "død" nyhedsgruppe..
-max-

Fra : Michael Holm

Dato : 14-05-03 13:33

Jeg forsøgte at gøre det, med en dynamisk faq vha. en wikiwiki (webside som
alle kan ændre på) men der var ikke mange som besøgte den.
Princippet er perfekt til formålet.

Kig engang på http://gizwiz.dynu.com/owbase/ow.asp?FrontPage

Man skal bare dobbeltklikke på en side, for at ændre den.

--Michael

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 14-05-03 13:37

Michael Holm <Michael@holm.org> wrote:
> Jeg fors?gte at g?re det, med en dynamisk faq vha. en wikiwiki (webside som
> alle kan ?ndre p?) men der var ikke mange som bes?gte den.
> Princippet er perfekt til form?let.
>
> Kig engang p? http://gizwiz.dynu.com/owbase/ow.asp?FrontPage
>
> Man skal bare dobbeltklikke p? en side, for at ?ndre den.

Nogle af os har meget imod Wiki'er, og i særdeleshed til ting der helst
skulle være entydige - såsom en FAQ. Folk har ikke brug for at få 10
forskellige svar på samme spørgsmål når de besøger en FAQ - og dem der
har skrevet den har ikke brug for at alle kan gå ind og ændre i de svar
de har sat ind. Så, jeg hælder mere til den gammeldags FAQ.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-05-03 14:09

Wed, 14 May 2003 14:33:08 +0200, skrev Michael Holm:

> [...]
>
>Kig engang på http://gizwiz.dynu.com/owbase/ow.asp?FrontPage
>
>Man skal bare dobbeltklikke på en side, for at ændre den.

En af de få var mig. Det er et af de tilfælde hvor man klapper i sine
små hænder og siger "Skide godt, Egon - det er bare perfekt"......
- og så læner man sig ellers tilbage og venter på at nogen kommer med
nogle gode bidrag. Og jeg venter stadig!

Mig selv? Hva' pokker mener I med "mig selv"? Vil I virkelig have at
JEG også skal bidrage??? Jamen på den måde kan man jo få job alle
steder

Forstå ironien hvem der kan. Til alle andre: Glem det!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-05-03 15:30

In news:b9sogb$dnr$1@sunsite.dk, Peter Andersen
<peterandersen@mespilus.dk> wrote:

> Var det en ide at få en FAQ op at køre for foto gruppen? det er jo
> nøjagtig de samme spørgsmål der kommer igen og igen flere gange om
> ugen.

Hvem vedligeholder sådan en FAQ. Hvis den skulle bruges til noget som
helst fornuftigt, skulle den opdateres mindst en gang om ugen, hvis den
skal følge med den teknologiske udvikling og ikke mindst
prisudviklingen.

Jeg er ikke enig.

--
-Jens B.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-05-03 09:56

> [...]
> måske kan de begrænses på denne måde. Jeg syntes det tager overhånd
> efterhånden, selvom der selvfølgelig også skal være plads til det.

Hej Peter

Ja er livet ikke dejligt. Det må da føles dejligt, at være i stand til at
hjælpe et andet menneske. Specielt da når man så får tilbagemelding, at det
var lige sagen, det svar man fik fyret af. Nå det var nok i den modsatte
grøft, af din egentlige mening med dit spørgsmål.

M.V.H......Benny..

Fra : max

Dato : 15-05-03 16:52

> [...]
> var lige sagen, det svar man fik fyret af. Nå det var nok i den modsatte
> grøft, af din egentlige mening med dit spørgsmål.

*LOL*
En fin afslutning på en ... hehe... inspirerende debat..
Og på et mere personligt plan:
Jeg elsker det virvar af indlæg "kaos" der ind imellem
er i denne nyhedsgruppe, jeg nyder når Niels E. skælder
ud og alle frihedskæmperne går til angreb. Det er pragtfuldt
når man sidder og syns der ikke sker en skid, at een eller
anden stiller et simpelt spørgsmål og får svar på noget helt
andet, bedst er det nu når een nybegynder stikker snuden
frem og får en dobbelt uppercut. Forstår ikke hvorfor
i andre ikke syns det er sjovt.. hehe, lighten up folks..!
Måske skulle i kigge på rec.photo, inden i splitter denne
gruppe ad og tager livet af den..
Det har været underholdende.. hva i så finder ud af, håber
jeg der stadig vil være plads til os andre..
-max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-05-03 08:22

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse

Forslag: Ønskes råd vedr. køb af kamera, benyttes dk.marked.privat.foto. Det
må være den naturlige gruppe for den slags indlæg. Et indlæg, hvori der
anmodes om råd i forbindelse med køb, kunne have en subject-linie som denne:

R: Digitalkamera max 3.000

Kræver selvfølgelig en mindre fundatsændring for begge berørte grupper.

--
-Jens B.

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 16-05-03 08:48

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i dk.fritid.foto:

> [...]

>anmodes om råd i forbindelse med køb, kunne have en subject-linie som denne:

Det synes jeg er en dårlig løsning. Markedsgrupperne er køb og salg
private imellem. De fleste, der vil købe digitalkamera (i denne
gruppe) vil købe et nyt kamera. Når de har fået nogle forslag, så
vender de senere tilbage for at høre om indkøb i Tyskland og USA (via
nettet).

Hvis den slags indlæg bliver skrevet i markedsgruppen, så risikerer de
sagesløse førstegangskøbere at blive overfaldet af ihærdige
andengansgkøbere, der nu er blevet fotoentusiaster og derfor vil købe
bedre udstyr. Og kan man så lige så få afsat sit out-datede 1,3
megapixels kamera til en fattig førstegangskøber, så er dagen jo
reddet

Personligt har jeg ikke den store interesse i
'hvad-skal-jeg-købe-indlæggene' og kan sjældent bidrage med noget, men
jeg synes ikke vi hjælper nye fotografer in spe ved at deportere dem
til markedsgrupperne.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 16-05-03 09:44

Jens Tønnesen wrote:

> [...]
> 'hvad-skal-jeg-købe-indlæggene' og kan sjældent bidrage med noget, men
> jeg synes ikke vi hjælper nye fotografer in spe ved at deportere dem

Jeg synes du flotter dig voldsomt, når du kalder disse fotofor-
brugere for "nye fotografer", for det er netop kernen i proble-
met, at disse forbrugere ikke interesserer sig søndeligt for
fotografiet, de tager blot billeder til familiealbumet, og de
vil gerne være med på noderne med et digitalt kamera - ret beset,
så handler det mere om, at forbrugeren ser en prestige i at eje
et digicam.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-05-03 10:56

> ret beset,
> så handler det mere om, at forbrugeren ser en prestige i at eje
> et digicam.

*host*

--
-Jens B.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-05-03 13:56

> [...]

> vil gerne være med på noderne med et digitalt kamera - ret beset,
> så handler det mere om, at forbrugeren ser en prestige i at eje

En rigtig ekspert har talt. Amen!

Claus

Fra : Poul Petersen

Dato : 16-05-03 15:43

">
> En rigtig ekspert har talt. Amen!
>
> Claus

Nu synes jeg mudderkastningen skal stoppe - der har tidligere været meget
lange tråde i forbindelse med dette emne, og de ender altid i
mudderkastninger til ingen verdens nytte, for der er ikke ingen i gruppen,
der kan få dem, der ikke gider lette rumpen for at undersøge markedet på
anden vis. Drop alle jeres " gode " ideer - og kom videre.
P. Petersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-05-03 02:20

"Poul Petersen" <poulina@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3ec4f8f2$0$32521

> [...]
> der kan få dem, der ikke gider lette rumpen for at undersøge markedet på
> anden vis. Drop alle jeres " gode " ideer - og kom videre.

Der er ingen, der kaster med mudder. Men når NRE kommer med nogle bemærkninger,
der er så sure og halvsvinske, så må man sige fra!

Nogle gange har NRE en ganske besynderlig udtryksform, og den burde ikke stå
uimodsagt...

Claus