Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digitalkamera i Japan
Fra : Kaffe10

Dato : 13-05-03 14:59

Jeg er på udkig efter et digitalkamera. Jeg skal til Japan i
overmorgen. Er der nogle, der ved om digitalkameraer er billige i
Japan?

Fra : Fjelsing

Dato : 13-05-03 17:34

Intet er billigt i Japan og slet ikke foto.
Hvis du skal til Tokyo kan det anbefales at besøge de store fotoforretninger
vest for Shinjuko Station. Og forretningerne er STORE. Et elektronik- og
fotoparadis findes i bydelen Akihabara, som også kaldes Electric City .
Udvalget er enornt stort, de fleste kamaraer har elektroniske udgange efter
amerikansk standard. Og så kniber det med at få brugsanvisninger på andet en
japansk.
Et besøg de nænvte steder er dog en oplevelse som du ikke lige glemmer. Jeg
har oplevet de mange ekspedienter som særdeles kvalificerede, men mindre
gode til engelsk. Priserne er overvejende faste, men i de mindre
forretninger kan du prutte ned med 5 - 10% hvis du er heldig.

God tur
Jørgen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-05-03 08:30

"Fjelsing" skrev
> [...]
efter
> amerikansk standard. Og så kniber det med at få brugsanvisninger på andet

Og man fristes til at tilføje: Kameraernes menuer er også på japansk.
De påstår gladeligt, at det kan man ændre når man kommer hjem.
Det er ikke altid sandt...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply