Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af udstyr i USA
Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 11-05-03 19:59

Hej

Jeg står lige og mangler et B32-LPSE batterisæt til Olympus E-20. Da prisen
i danmark er fuldstændig vandvittig, overvejer jeg at købe det i USA. Er der
nogen her der har erfaring med firmaet www.17photo.com? Og kender nogen til
hvad toldsatsen på fotoudstyr er?

Prisen i Tyskland www.oly-e.de er lidt mere rimlig - 695 ?.

Hilsen
Ole

Fra : max

Dato : 11-05-03 21:13

> [...]
> i danmark er fuldstændig vandvittig, overvejer jeg at købe det i USA. Er der

Hey Ole.. Jeg har engang postet et link til
Told og Skats hjemmeside hvor du kan finde
div. satser, måske kan du finde den.
Digital kameraer er fritaget for told, men
batterier er nok en anden historie.
Det firma du beskriver ligner meget et der
i sin tid snød mig, og da jeg så sagde jeg ville
hente politiet var beskeden, "we eat cops for lunch"
ja jeg var ikke så gammel, men jeg forstod den godt..
adorama og bhphotovideo har ry forat yde god service.
-max-

Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 12-05-03 17:26

Hej Max

Tak skal du have. Det er dejligt at høre at digital kameraer er fritaget for
moms. Mht battreriet så har jeg læst at det kun er NiCa batterier der er
punktafgift på. Det batteri der er til B32 er et Lithium Polymer. Så det
skulle gerne være undtaget.

www.dpreview.com får 17photo en del.ros. Men jeg tager lig en tur rundt
om de 2 andre :)

Den billigeste pris jeg har fundt herhjemmer er 6500 kr. ved at købe det i
USA kan jeg få det til 3800 kr. incl.fragt og moms.

Jeg fandt din post med linket. Men det virker ikke.

Hilsen
Ole

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 12-05-03 18:04

On Mon, 12 May 2003 18:26:06 +0200, Ole Slott Jensen wrote:

> Hej Max
>
> Tak skal du have. Det er dejligt at høre at digital kameraer er fritaget for
> moms.

OBS! Der er ikke *told* på digitale kameraer - *moms* skal du stadigvæk
betale!

--
/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Fra : max

Dato : 12-05-03 16:15

> [...]
>
> --
> /Jesper
> OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Jeg fandt linket til VITA, det er lidt (meget) omstændigt
med det er muligt at få svar..
http://vita.toldskat.dk/vita.htm
-max-

Fra : max

Dato : 12-05-03 16:54

> [...]
> USA kan jeg få det til 3800 kr. incl.fragt og moms.
>
> Jeg fandt din post med linket. Men det virker ikke.

Hvis de anbefaler butikken på dpreview skulle det
være ok..
Dollaren falder stadig - 6,40kr idag 8,15 for et
år siden.. Det er helt gaga..
-max-